Приказ основних података о документу
Neke karakteristike semantičke razvijenosti kod dece sa cerebralnom paralizom
dc.creator | Golubović, Slavica | |
dc.creator | Guberinić, Marija | |
dc.creator | Ječmenica, Nevena | |
dc.creator | Živković, Zorica | |
dc.date.accessioned | 2021-06-17T14:05:46Z | |
dc.date.available | 2021-06-17T14:05:46Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-80326-10-8 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3241 | |
dc.description.abstract | Cerebra/no parabza se e 1.m;, • . I nepromenljivi poremecaj pokreta i/ili po 5t~e . tela 1 motonc~h funkcija, koji nastaje kao posledica neprogre5ivmh abn~nnalno~ti u razvoju nezrelog mozga. Cilj istrazivanja je da se .. utvrd1 se~ant1cka razvijenost dece sa cerebralnom paralizom predskolskog 1 mladeg skolskog uzrasta u odnosu na stepen intelektualnog funkcionisanja i prisustvo, odnosno odsustvo epilepsije. Uzorak istrazivanja cini 30 dece sa spasticnim oblikom cerebralne paralize, uzrasta od sest do osam godina. Istrazivanje je sprovedeno tokom 2017 . godine na Institutu za fizikalnu medicinu, rehabilitaciju i reumatologiju "Dr. Simo Milosevic"- Igalo.U istrazivanju je kao memi instrument koriscen Test pridevskih suprotnosti. Rezultati istrazivanja su pokazali da najvise odgovora iz kategorije: bez odgovora, eholalican i pogresan odgovor deca daju na zadacima pridevskih suprotnosti za pojmove ,,dobar"(70%) i ,,slobodan"(70%), dok je najveci broj tacnih odgovora na zadatku pridevskih suprotnostiutvrden za pojmove ,,crn"(23.3%) i ,, veliki''(20% ). Deca sa cerebralnom paralizomi prosecnom inteligencijom dala su znacajno vise sintagmatskih i tacnih odgovora (55.7%) u odnosu na 3.57% odgovora iz iste kategorije kod dece sa cerebralnom paralizom i intelektualnom ometenoscu.Deca koja imaju epifepsiju te~ce su davala pogre~ne iii eholali~ne odgovore, dok su deca koja nemaju epilepsiju davala u vecoj meri tacne odgovore i ta~ne odgovore sa negacijom, a ndto rede sintagmatske odgovore na zadacima pridevskih suprotnosti. lmajuci u vidu znacnjnu povezanost izmedu jezickog razvoja i kognitivnih sposobnosti. veoma je vazno detaljnije ispitivati jezicke sposobnosti kod dece sa cerebralnom paralizom. Novija istrrlivanja omogucila bi detaljnija saz nanja o karakteristikama jezickih sposobnosti dece sa cerebralnom paralizom . | |
dc.language | sr | |
dc.publisher | Drustvo defektologa Vojvodine | |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/178027/RS// | |
dc.rights | openAccess | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | |
dc.source | Postojeci izazovi u specijalnoj Edukaciji i rehabilitaciji Zbornik saietaka | |
dc.subject | cerebralna paraliza | |
dc.subject | intelek1ualna ometenost | |
dc.subject | epilepsija. | |
dc.title | Neke karakteristike semantičke razvijenosti kod dece sa cerebralnom paralizom | sr |
dc.type | conferenceObject | |
dc.rights.license | BY-SA | |
dc.citation.epage | 37 | |
dc.citation.other | : 36-37 | |
dc.citation.spage | 36 | |
dc.description.other | XIV Međunarnodna naučno-stručna konferencija Postojeći izazovi u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji | |
dc.identifier.fulltext | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/8676/pdf_file.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3241 | |
dc.type.version | publishedVersion |