Приказ основних података о документу

dc.creatorGolubović, Slavica
dc.creatorGuberinić, Marija
dc.creatorJečmenica, Nevena
dc.creatorŽivković, Zorica
dc.date.accessioned2021-06-17T14:05:46Z
dc.date.available2021-06-17T14:05:46Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.isbn978-86-80326-10-8
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3241
dc.description.abstractCerebra/no parabza se e 1.m;, • . I nepromenljivi poremecaj pokreta i/ili po 5t~e . tela 1 motonc~h funkcija, koji nastaje kao posledica neprogre5ivmh abn~nnalno~ti u razvoju nezrelog mozga. Cilj istrazivanja je da se .. utvrd1 se~ant1cka razvijenost dece sa cerebralnom paralizom predskolskog 1 mladeg skolskog uzrasta u odnosu na stepen intelektualnog funkcionisanja i prisustvo, odnosno odsustvo epilepsije. Uzorak istrazivanja cini 30 dece sa spasticnim oblikom cerebralne paralize, uzrasta od sest do osam godina. Istrazivanje je sprovedeno tokom 2017 . godine na Institutu za fizikalnu medicinu, rehabilitaciju i reumatologiju "Dr. Simo Milosevic"- Igalo.U istrazivanju je kao memi instrument koriscen Test pridevskih suprotnosti. Rezultati istrazivanja su pokazali da najvise odgovora iz kategorije: bez odgovora, eholalican i pogresan odgovor deca daju na zadacima pridevskih suprotnosti za pojmove ,,dobar"(70%) i ,,slobodan"(70%), dok je najveci broj tacnih odgovora na zadatku pridevskih suprotnostiutvrden za pojmove ,,crn"(23.3%) i ,, veliki''(20% ). Deca sa cerebralnom paralizomi prosecnom inteligencijom dala su znacajno vise sintagmatskih i tacnih odgovora (55.7%) u odnosu na 3.57% odgovora iz iste kategorije kod dece sa cerebralnom paralizom i intelektualnom ometenoscu.Deca koja imaju epifepsiju te~ce su davala pogre~ne iii eholali~ne odgovore, dok su deca koja nemaju epilepsiju davala u vecoj meri tacne odgovore i ta~ne odgovore sa negacijom, a ndto rede sintagmatske odgovore na zadacima pridevskih suprotnosti. lmajuci u vidu znacnjnu povezanost izmedu jezickog razvoja i kognitivnih sposobnosti. veoma je vazno detaljnije ispitivati jezicke sposobnosti kod dece sa cerebralnom paralizom. Novija istrrlivanja omogucila bi detaljnija saz nanja o karakteristikama jezickih sposobnosti dece sa cerebralnom paralizom .
dc.languagesr
dc.publisherDrustvo defektologa Vojvodine
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/178027/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourcePostojeci izazovi u specijalnoj Edukaciji i rehabilitaciji Zbornik saietaka
dc.subjectcerebralna paraliza
dc.subjectintelek1ualna ometenost
dc.subjectepilepsija.
dc.titleNeke karakteristike semantičke razvijenosti kod dece sa cerebralnom paralizomsr
dc.typeconferenceObject
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage37
dc.citation.other: 36-37
dc.citation.spage36
dc.description.otherXIV Međunarnodna naučno-stručna konferencija Postojeći izazovi u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/8676/pdf_file.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3241
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу