Приказ основних података о документу

Peer mediation

dc.creatorArtamonov, Elena
dc.creatorVasiljević-Prodanović, Danica
dc.date.accessioned2021-06-17T14:04:45Z
dc.date.available2021-06-17T14:04:45Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.isbn978-86-84765-55-2
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3223
dc.description.abstractВршњачка медијација доживљава експанзију широм света у циљу решавања конфликта разговором, путем ангажовања ученика који ће обављати улогу медијатора, односно посредника, у процесу решавања конфликта међу сукобљеним странама (ученицима). Међутим у нашој земљи она се веома слабо примењује, иако је преко потребна, судећи по статистичким подацима који указују на све учесталије насиље међу ученицима. Вршњачка медијација, као начин решавања конфликта међу ученицима, је важна из више разлога: идентификује и решава актуелни проблем, превенира ескалацију проблема и будуће конфликтно понашање и изграђује технике конструктивног и ненасилног решавања проблема код ученика. Да би била успешна неопходно је идентификовати и обучити ученике који ће остваривати улогу медијатора и који поседују просоцијалне карактеристике. Сврха овог рада је да укаже на потенцијале вршњачке медијације у превентивне и корективне сврхе у школама Србије.
dc.description.abstractPeer mediation goes through worldwide expansion with the aim of settling conflicts by conversation - by engagement of a student who would perform the role of mediator in the process of settling the conflict between opposed parties (students.) However, this kind of mediation is being poorly applied in our country, although one can judge by ever more frequent violence among students that it is quite needed. Peer mediation, as means of settling conflicts between students, is important for multiple reasons: it identifies and settles current problem, it prevents escalation of a problem as well as potential conflict behavior, and it builds up techniques of constructive and nonviolent settling of a problem among students. In order to conduct the peer mediation successfully, it is necessary to identify and train students who would perform the role of mediation and who possesses prosocial characteristics. The aim of this paper is to underline the preventive and correctional potentials of the peer mediation in schools in Serbia.
dc.languagesr
dc.publisherDruštvo defektologa Srbije
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik rezimea-Stručno-naučna konferencija sa međunarodnim učešćem 'Dani defektologa Srbije“
dc.sourceZbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije
dc.subjectвршњачка медијација
dc.subjectконфликт
dc.subjectшкола
dc.subjectпревенција
dc.subjectкорекција
dc.subjectPeer mediation
dc.subjectconflict
dc.subjectschool
dc.subjectprevention
dc.subjectcorrection
dc.titleVršnjačka medijacijasr
dc.titlePeer mediation
dc.typeconferenceObject
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage257
dc.citation.other: 257-257
dc.citation.spage257
dc.description.otherStručno-naučna konferencija sa međunarodnim učešćem Dani defektologa Srbije
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/8852/gfhfh.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3223
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу