Povezanost između motoričkih sposobnosti i fizičke aktivnosti kod dece sa smetnjama u razvoju
The relationship between motor abilities and physical activities in children with disabilities
Autori
Sretenović, IvanaNedović, Goran
Rapaić, Dragan
Ostala autorstva
Vuković MileŽunić Pavlović Vesna
Grbović Aleksandra
Radovanović Vesna
Konferencijski prilog (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Motoričke sposobnosti su izuzetno značajne za svako dete. Ukoliko je dete motorički
sposobno, onda će biti spremno i da aktivno participira u igri, sportskim
ili rekreativnim aktivnostima. Cilj rada je bio da se utvrdi povezanost između
motoričkih sposobnosti i fizičke aktivnosti kod dece uzrasta 7 do 15 godina.
U istraživanju je učestvovalo 225 učenika osnovnoškolskog uzrasta sa motoričkim,
senzornim i kognitivnim smetnjama, oba pola. Za procenu motoričkih
sposobnosti korišćen je Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency, 2nd
edition, dok su informacije o fizičkoj aktivnosti prikupljene pomoću upitnika
koji je kreiran za potrebe istraživanja. Vezu između motoričkih sposobnosti i
participacije u fizičkim aktivnostima istražili smo pomoću Spirmanovog rho
koeficijenta. Dobijena je mala i pozitivna korelacija između dve promenljive (r
= 0,15, p = 0,025), pri čemu je veća participacija u fizičkim aktivnostima praćena
boljom opštom motoričkom sposobnošću. Rezultati istraživa...nja su još pokazali
da dobro razvijena opšta motorička sposobnost objašnjava svega 2,2%
varijanse u fizičkoj aktivnosti. Dobro razvijene motoričke sposobnosti kod dece
osnovnoškolskog uzrasta predstavljaju bazu koja može da posluži za njihovo
veće učestvovanje u raznim fizičkim aktivnostima. Međutim, nisu samo motoričke
sposobnosti odgovorne za participaciju u fizičkim aktivnostim, te bi neka
dalja istraživanja trebalo da budu usmerena ka analizi ostalih faktora.
Motor abilities are extremely important for every child. If a child is motor-capable
then he/she will be ready to actively participate in a game, sports or recreational activities.
The aim of this study was to examine the relationship between motor abilities and physical
activities in children 7 to 15 years of age. The study included 225 students with motor, sensory
and cognitive disorders, of both sexes. All respondents were elementary school students.
For the evaluation of motor abilities, the Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency,
2nd edition, was used, while information about physical activities were collected using a
questionnaire created for research purposes. The relationship between motor abilities and
participation in physical activities was investigated using the Spearman’s rho coefficient. A
small and positive correlation between two variables (r = 0.15, p = 0.025) was obtained,
whereby higher participation in physical activities was accompanied by better o...verall motor
abilities. Furthermore, the results have shown that well-developed overall motor ability
explains only 2.2% variance in physical activities. Well-developed motor abilities in children
of primary school age represent a base that can serve for their even higher participation in
various physical activities. However, not only motor abilities are responsible for participation
in physical activities, but some further research should also be directed to the analysis of
other factors.
Ključne reči:
opšta motorička sposobnost / participacija / igra, rekreacija / fizička aktivnost / overall motor ability / participation, play / recreation / physical activityIzvor:
Zbornik radova - 10. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija, 25–26. 10.2019., 2019, 105-110Izdavač:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Institucija/grupa
rFASPERTY - CONF AU - Sretenović, Ivana AU - Nedović, Goran AU - Rapaić, Dragan PY - 2019 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3190 AB - Motoričke sposobnosti su izuzetno značajne za svako dete. Ukoliko je dete motorički sposobno, onda će biti spremno i da aktivno participira u igri, sportskim ili rekreativnim aktivnostima. Cilj rada je bio da se utvrdi povezanost između motoričkih sposobnosti i fizičke aktivnosti kod dece uzrasta 7 do 15 godina. U istraživanju je učestvovalo 225 učenika osnovnoškolskog uzrasta sa motoričkim, senzornim i kognitivnim smetnjama, oba pola. Za procenu motoričkih sposobnosti korišćen je Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency, 2nd edition, dok su informacije o fizičkoj aktivnosti prikupljene pomoću upitnika koji je kreiran za potrebe istraživanja. Vezu između motoričkih sposobnosti i participacije u fizičkim aktivnostima istražili smo pomoću Spirmanovog rho koeficijenta. Dobijena je mala i pozitivna korelacija između dve promenljive (r = 0,15, p = 0,025), pri čemu je veća participacija u fizičkim aktivnostima praćena boljom opštom motoričkom sposobnošću. Rezultati istraživanja su još pokazali da dobro razvijena opšta motorička sposobnost objašnjava svega 2,2% varijanse u fizičkoj aktivnosti. Dobro razvijene motoričke sposobnosti kod dece osnovnoškolskog uzrasta predstavljaju bazu koja može da posluži za njihovo veće učestvovanje u raznim fizičkim aktivnostima. Međutim, nisu samo motoričke sposobnosti odgovorne za participaciju u fizičkim aktivnostim, te bi neka dalja istraživanja trebalo da budu usmerena ka analizi ostalih faktora. AB - Motor abilities are extremely important for every child. If a child is motor-capable then he/she will be ready to actively participate in a game, sports or recreational activities. The aim of this study was to examine the relationship between motor abilities and physical activities in children 7 to 15 years of age. The study included 225 students with motor, sensory and cognitive disorders, of both sexes. All respondents were elementary school students. For the evaluation of motor abilities, the Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency, 2nd edition, was used, while information about physical activities were collected using a questionnaire created for research purposes. The relationship between motor abilities and participation in physical activities was investigated using the Spearman’s rho coefficient. A small and positive correlation between two variables (r = 0.15, p = 0.025) was obtained, whereby higher participation in physical activities was accompanied by better overall motor abilities. Furthermore, the results have shown that well-developed overall motor ability explains only 2.2% variance in physical activities. Well-developed motor abilities in children of primary school age represent a base that can serve for their even higher participation in various physical activities. However, not only motor abilities are responsible for participation in physical activities, but some further research should also be directed to the analysis of other factors. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Zbornik radova - 10. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija, 25–26. 10.2019. T1 - Povezanost između motoričkih sposobnosti i fizičke aktivnosti kod dece sa smetnjama u razvoju T1 - The relationship between motor abilities and physical activities in children with disabilities EP - 110 SP - 105 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3190 ER -
@conference{ author = "Sretenović, Ivana and Nedović, Goran and Rapaić, Dragan", year = "2019", abstract = "Motoričke sposobnosti su izuzetno značajne za svako dete. Ukoliko je dete motorički sposobno, onda će biti spremno i da aktivno participira u igri, sportskim ili rekreativnim aktivnostima. Cilj rada je bio da se utvrdi povezanost između motoričkih sposobnosti i fizičke aktivnosti kod dece uzrasta 7 do 15 godina. U istraživanju je učestvovalo 225 učenika osnovnoškolskog uzrasta sa motoričkim, senzornim i kognitivnim smetnjama, oba pola. Za procenu motoričkih sposobnosti korišćen je Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency, 2nd edition, dok su informacije o fizičkoj aktivnosti prikupljene pomoću upitnika koji je kreiran za potrebe istraživanja. Vezu između motoričkih sposobnosti i participacije u fizičkim aktivnostima istražili smo pomoću Spirmanovog rho koeficijenta. Dobijena je mala i pozitivna korelacija između dve promenljive (r = 0,15, p = 0,025), pri čemu je veća participacija u fizičkim aktivnostima praćena boljom opštom motoričkom sposobnošću. Rezultati istraživanja su još pokazali da dobro razvijena opšta motorička sposobnost objašnjava svega 2,2% varijanse u fizičkoj aktivnosti. Dobro razvijene motoričke sposobnosti kod dece osnovnoškolskog uzrasta predstavljaju bazu koja može da posluži za njihovo veće učestvovanje u raznim fizičkim aktivnostima. Međutim, nisu samo motoričke sposobnosti odgovorne za participaciju u fizičkim aktivnostim, te bi neka dalja istraživanja trebalo da budu usmerena ka analizi ostalih faktora., Motor abilities are extremely important for every child. If a child is motor-capable then he/she will be ready to actively participate in a game, sports or recreational activities. The aim of this study was to examine the relationship between motor abilities and physical activities in children 7 to 15 years of age. The study included 225 students with motor, sensory and cognitive disorders, of both sexes. All respondents were elementary school students. For the evaluation of motor abilities, the Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency, 2nd edition, was used, while information about physical activities were collected using a questionnaire created for research purposes. The relationship between motor abilities and participation in physical activities was investigated using the Spearman’s rho coefficient. A small and positive correlation between two variables (r = 0.15, p = 0.025) was obtained, whereby higher participation in physical activities was accompanied by better overall motor abilities. Furthermore, the results have shown that well-developed overall motor ability explains only 2.2% variance in physical activities. Well-developed motor abilities in children of primary school age represent a base that can serve for their even higher participation in various physical activities. However, not only motor abilities are responsible for participation in physical activities, but some further research should also be directed to the analysis of other factors.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Zbornik radova - 10. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija, 25–26. 10.2019.", title = "Povezanost između motoričkih sposobnosti i fizičke aktivnosti kod dece sa smetnjama u razvoju, The relationship between motor abilities and physical activities in children with disabilities", pages = "110-105", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3190" }
Sretenović, I., Nedović, G.,& Rapaić, D.. (2019). Povezanost između motoričkih sposobnosti i fizičke aktivnosti kod dece sa smetnjama u razvoju. in Zbornik radova - 10. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija, 25–26. 10.2019. Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 105-110. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3190
Sretenović I, Nedović G, Rapaić D. Povezanost između motoričkih sposobnosti i fizičke aktivnosti kod dece sa smetnjama u razvoju. in Zbornik radova - 10. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija, 25–26. 10.2019.. 2019;:105-110. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3190 .
Sretenović, Ivana, Nedović, Goran, Rapaić, Dragan, "Povezanost između motoričkih sposobnosti i fizičke aktivnosti kod dece sa smetnjama u razvoju" in Zbornik radova - 10. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija, 25–26. 10.2019. (2019):105-110, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3190 .