Приказ основних података о документу
Socijalno ponašanje gluvih i nagluvih učenika i učenika urednog sluha
dc.creator | Radić-Šestić, Marina | |
dc.creator | Isaković, Ljubica | |
dc.date.accessioned | 2021-06-17T14:00:29Z | |
dc.date.available | 2021-06-17T14:00:29Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-84765-55-2 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3149 | |
dc.description.abstract | Oblasti socijalnog razvoja, koje su najčešće ispitivane, su: opšta socijalna zrelost, socijalne interakcije, odnos sa roditeljima i vršnjacima i značaj usvpjenosti jezika za socijalni razvoj deteta. Ovaj koncept pruža sveobuhvatnu sliku delovanja pojedinaca u socijalnom polju - adekvatnu upotrebu socijalnih veština, uspešnost u interakciji sa okruženjem, ispunjavanje zahteva okruženja, Uspešnost uspostavljanja odnosa sa vršnjacima podrazumeva komunikativnu kompetentnost, pri čemu je oralna veština preduslov za prilagođavanje u inkluzivnom, a veština korišćenja znakovnog jezika u specijalnom školstvu.. Podatke o socijalnom ponašanju dobili smo na osnovu procene ponašanja učenika od strane nastavnika (defektologa) na Školskoj skali socijalnog ponašanja 2 (School Social Behavior Scales, Second Edition, Merrell, 2002). To je bihejvioralna skala procene, podeljena u dve osnovne subskale (merenje socijalne kompetentnosti i antisocijalnog ponašanja). Ispitano je 56 gluvih i nagluvih učenika i 145 učenika iz redovnih škola u Beogradu. Dobijeni rezultati pokazuju da svi ispitani učenici imaju zadovoljavajući nivo socijalne kompetentnosti i da retko ispoljavaju antisocijalna ponašanja. Uočava se pozitivna korelacija školskog uspeha sa ispoljavanjem socijalno prihvatljivog ponašanja. Kod devojčica se češće ispoljava socijalno kompetentno, a ređe antisocijalno ponašanje. Međutim, gluvi i nagluvi učenici imaju značajno više skorove na skali antisocijalnog ponašanja od učenika urednog sluha. Obrazovanje roditelja (koje je uglavnom niskog stepena) i vrsta smeštaja (češće internatski smeštaj) mogli bi biti deo objašnjenja za dobijene razlike. Zanimljiv podatak jeste da nastavnici učenicima koji prevashodno koriste znakovni jezik istovremeno pripisuju veću učestalost i pozitivnih i negativnih oblika socijalnog ponašanja. | |
dc.language | sr | |
dc.publisher | Društvo defektologa Srbije | |
dc.rights | openAccess | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | |
dc.source | Dani defektologa Srbije Zbornik apstrakata | |
dc.source | Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije | |
dc.subject | socijalna kompetenost | |
dc.subject | antisocijalno ponašanje | |
dc.subject | porodica | |
dc.subject | oralni govor | |
dc.subject | znakovni jezik | |
dc.subject | gluvi i nagluvi učenici | |
dc.subject | učenici urednog sluha | |
dc.title | Socijalno ponašanje gluvih i nagluvih učenika i učenika urednog sluha | sr |
dc.type | conferenceObject | |
dc.rights.license | BY-SA | |
dc.citation.epage | 222 | |
dc.citation.other | : 222-222 | |
dc.citation.spage | 222 | |
dc.identifier.fulltext | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/5903/bitstream_5903.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3149 | |
dc.type.version | publishedVersion |