Приказ основних података о документу

dc.creatorRadić-Šestić, Marina
dc.creatorIsaković, Ljubica
dc.date.accessioned2021-06-17T14:00:29Z
dc.date.available2021-06-17T14:00:29Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.isbn978-86-84765-55-2
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3149
dc.description.abstractOblasti socijalnog razvoja, koje su najčešće ispitivane, su: opšta socijalna zrelost, socijalne interakcije, odnos sa roditeljima i vršnjacima i značaj usvpjenosti jezika za socijalni razvoj deteta. Ovaj koncept pruža sveobuhvatnu sliku delovanja pojedinaca u socijalnom polju - adekvatnu upotrebu socijalnih veština, uspešnost u interakciji sa okruženjem, ispunjavanje zahteva okruženja, Uspešnost uspostavljanja odnosa sa vršnjacima podrazumeva komunikativnu kompetentnost, pri čemu je oralna veština preduslov za prilagođavanje u inkluzivnom, a veština korišćenja znakovnog jezika u specijalnom školstvu.. Podatke o socijalnom ponašanju dobili smo na osnovu procene ponašanja učenika od strane nastavnika (defektologa) na Školskoj skali socijalnog ponašanja 2 (School Social Behavior Scales, Second Edition, Merrell, 2002). To je bihejvioralna skala procene, podeljena u dve osnovne subskale (merenje socijalne kompetentnosti i antisocijalnog ponašanja). Ispitano je 56 gluvih i nagluvih učenika i 145 učenika iz redovnih škola u Beogradu. Dobijeni rezultati pokazuju da svi ispitani učenici imaju zadovoljavajući nivo socijalne kompetentnosti i da retko ispoljavaju antisocijalna ponašanja. Uočava se pozitivna korelacija školskog uspeha sa ispoljavanjem socijalno prihvatljivog ponašanja. Kod devojčica se češće ispoljava socijalno kompetentno, a ređe antisocijalno ponašanje. Međutim, gluvi i nagluvi učenici imaju značajno više skorove na skali antisocijalnog ponašanja od učenika urednog sluha. Obrazovanje roditelja (koje je uglavnom niskog stepena) i vrsta smeštaja (češće internatski smeštaj) mogli bi biti deo objašnjenja za dobijene razlike. Zanimljiv podatak jeste da nastavnici učenicima koji prevashodno koriste znakovni jezik istovremeno pripisuju veću učestalost i pozitivnih i negativnih oblika socijalnog ponašanja.
dc.languagesr
dc.publisherDruštvo defektologa Srbije
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceDani defektologa Srbije Zbornik apstrakata
dc.sourceZbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije
dc.subjectsocijalna kompetenost
dc.subjectantisocijalno ponašanje
dc.subjectporodica
dc.subjectoralni govor
dc.subjectznakovni jezik
dc.subjectgluvi i nagluvi učenici
dc.subjectučenici urednog sluha
dc.titleSocijalno ponašanje gluvih i nagluvih učenika i učenika urednog sluhasr
dc.typeconferenceObject
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage222
dc.citation.other: 222-222
dc.citation.spage222
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/5903/bitstream_5903.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3149
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу