Socijalno ponašanje gluvih i nagluvih učenika i učenika urednog sluha
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Oblasti socijalnog razvoja, koje su najčešće ispitivane, su: opšta
socijalna zrelost, socijalne interakcije, odnos sa roditeljima i vršnjacima i
značaj usvpjenosti jezika za socijalni razvoj deteta. Ovaj koncept pruža
sveobuhvatnu sliku delovanja pojedinaca u socijalnom polju - adekvatnu upotrebu
socijalnih veština, uspešnost u interakciji sa okruženjem, ispunjavanje zahteva
okruženja,
Uspešnost uspostavljanja odnosa sa vršnjacima podrazumeva
komunikativnu kompetentnost, pri čemu je oralna veština preduslov za
prilagođavanje u inkluzivnom, a veština korišćenja znakovnog jezika u
specijalnom školstvu..
Podatke o socijalnom ponašanju dobili smo na osnovu procene ponašanja
učenika od strane nastavnika (defektologa) na Školskoj skali socijalnog
ponašanja 2 (School Social Behavior Scales, Second Edition, Merrell, 2002). To je
bihejvioralna skala procene, podeljena u dve osnovne subskale (merenje socijalne
kompetentnosti i antisocijalnog ponašanja). Ispitano je 56 gluvih i nagl...uvih
učenika i 145 učenika iz redovnih škola u Beogradu.
Dobijeni rezultati pokazuju da svi ispitani učenici imaju
zadovoljavajući nivo socijalne kompetentnosti i da retko ispoljavaju
antisocijalna ponašanja. Uočava se pozitivna korelacija školskog uspeha sa
ispoljavanjem socijalno prihvatljivog ponašanja. Kod devojčica se češće
ispoljava socijalno kompetentno, a ređe antisocijalno ponašanje. Međutim,
gluvi i nagluvi učenici imaju značajno više skorove na skali antisocijalnog
ponašanja od učenika urednog sluha. Obrazovanje roditelja (koje je uglavnom
niskog stepena) i vrsta smeštaja (češće internatski smeštaj) mogli bi biti deo
objašnjenja za dobijene razlike. Zanimljiv podatak jeste da nastavnici učenicima
koji prevashodno koriste znakovni jezik istovremeno pripisuju veću učestalost
i pozitivnih i negativnih oblika socijalnog ponašanja.
Keywords:
socijalna kompetenost / antisocijalno ponašanje / porodica / oralni govor / znakovni jezik / gluvi i nagluvi učenici / učenici urednog sluhaSource:
Dani defektologa Srbije Zbornik apstrakata, 2019, 222-222Publisher:
- Društvo defektologa Srbije
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - CONF AU - Radić-Šestić, Marina AU - Isaković, Ljubica PY - 2019 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3149 AB - Oblasti socijalnog razvoja, koje su najčešće ispitivane, su: opšta socijalna zrelost, socijalne interakcije, odnos sa roditeljima i vršnjacima i značaj usvpjenosti jezika za socijalni razvoj deteta. Ovaj koncept pruža sveobuhvatnu sliku delovanja pojedinaca u socijalnom polju - adekvatnu upotrebu socijalnih veština, uspešnost u interakciji sa okruženjem, ispunjavanje zahteva okruženja, Uspešnost uspostavljanja odnosa sa vršnjacima podrazumeva komunikativnu kompetentnost, pri čemu je oralna veština preduslov za prilagođavanje u inkluzivnom, a veština korišćenja znakovnog jezika u specijalnom školstvu.. Podatke o socijalnom ponašanju dobili smo na osnovu procene ponašanja učenika od strane nastavnika (defektologa) na Školskoj skali socijalnog ponašanja 2 (School Social Behavior Scales, Second Edition, Merrell, 2002). To je bihejvioralna skala procene, podeljena u dve osnovne subskale (merenje socijalne kompetentnosti i antisocijalnog ponašanja). Ispitano je 56 gluvih i nagluvih učenika i 145 učenika iz redovnih škola u Beogradu. Dobijeni rezultati pokazuju da svi ispitani učenici imaju zadovoljavajući nivo socijalne kompetentnosti i da retko ispoljavaju antisocijalna ponašanja. Uočava se pozitivna korelacija školskog uspeha sa ispoljavanjem socijalno prihvatljivog ponašanja. Kod devojčica se češće ispoljava socijalno kompetentno, a ređe antisocijalno ponašanje. Međutim, gluvi i nagluvi učenici imaju značajno više skorove na skali antisocijalnog ponašanja od učenika urednog sluha. Obrazovanje roditelja (koje je uglavnom niskog stepena) i vrsta smeštaja (češće internatski smeštaj) mogli bi biti deo objašnjenja za dobijene razlike. Zanimljiv podatak jeste da nastavnici učenicima koji prevashodno koriste znakovni jezik istovremeno pripisuju veću učestalost i pozitivnih i negativnih oblika socijalnog ponašanja. PB - Društvo defektologa Srbije C3 - Dani defektologa Srbije Zbornik apstrakata C3 - Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije T1 - Socijalno ponašanje gluvih i nagluvih učenika i učenika urednog sluha EP - 222 SP - 222 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3149 ER -
@conference{ author = "Radić-Šestić, Marina and Isaković, Ljubica", year = "2019", abstract = "Oblasti socijalnog razvoja, koje su najčešće ispitivane, su: opšta socijalna zrelost, socijalne interakcije, odnos sa roditeljima i vršnjacima i značaj usvpjenosti jezika za socijalni razvoj deteta. Ovaj koncept pruža sveobuhvatnu sliku delovanja pojedinaca u socijalnom polju - adekvatnu upotrebu socijalnih veština, uspešnost u interakciji sa okruženjem, ispunjavanje zahteva okruženja, Uspešnost uspostavljanja odnosa sa vršnjacima podrazumeva komunikativnu kompetentnost, pri čemu je oralna veština preduslov za prilagođavanje u inkluzivnom, a veština korišćenja znakovnog jezika u specijalnom školstvu.. Podatke o socijalnom ponašanju dobili smo na osnovu procene ponašanja učenika od strane nastavnika (defektologa) na Školskoj skali socijalnog ponašanja 2 (School Social Behavior Scales, Second Edition, Merrell, 2002). To je bihejvioralna skala procene, podeljena u dve osnovne subskale (merenje socijalne kompetentnosti i antisocijalnog ponašanja). Ispitano je 56 gluvih i nagluvih učenika i 145 učenika iz redovnih škola u Beogradu. Dobijeni rezultati pokazuju da svi ispitani učenici imaju zadovoljavajući nivo socijalne kompetentnosti i da retko ispoljavaju antisocijalna ponašanja. Uočava se pozitivna korelacija školskog uspeha sa ispoljavanjem socijalno prihvatljivog ponašanja. Kod devojčica se češće ispoljava socijalno kompetentno, a ređe antisocijalno ponašanje. Međutim, gluvi i nagluvi učenici imaju značajno više skorove na skali antisocijalnog ponašanja od učenika urednog sluha. Obrazovanje roditelja (koje je uglavnom niskog stepena) i vrsta smeštaja (češće internatski smeštaj) mogli bi biti deo objašnjenja za dobijene razlike. Zanimljiv podatak jeste da nastavnici učenicima koji prevashodno koriste znakovni jezik istovremeno pripisuju veću učestalost i pozitivnih i negativnih oblika socijalnog ponašanja.", publisher = "Društvo defektologa Srbije", journal = "Dani defektologa Srbije Zbornik apstrakata, Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije", title = "Socijalno ponašanje gluvih i nagluvih učenika i učenika urednog sluha", pages = "222-222", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3149" }
Radić-Šestić, M.,& Isaković, L.. (2019). Socijalno ponašanje gluvih i nagluvih učenika i učenika urednog sluha. in Dani defektologa Srbije Zbornik apstrakata Društvo defektologa Srbije., 222-222. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3149
Radić-Šestić M, Isaković L. Socijalno ponašanje gluvih i nagluvih učenika i učenika urednog sluha. in Dani defektologa Srbije Zbornik apstrakata. 2019;:222-222. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3149 .
Radić-Šestić, Marina, Isaković, Ljubica, "Socijalno ponašanje gluvih i nagluvih učenika i učenika urednog sluha" in Dani defektologa Srbije Zbornik apstrakata (2019):222-222, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3149 .