Приказ основних података о документу

Attitudes of parents of students with typical development towards inclusive education

dc.creatorNedović, Goran
dc.creatorRadojlović, Jasmina
dc.creatorSretenović, Ivana
dc.creatorPotić, Srećko
dc.date.accessioned2021-06-17T14:00:05Z
dc.date.available2021-06-17T14:00:05Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.isbn978-9940-9976-0-1
dc.identifier.isbn978-9940-9976-0-1
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3142
dc.description.abstractl l O\lllll radu ispit i van i su sta\O\ i i spremnost roditcUa dece tipičnog razn~ja da prill\ ate učen ike sa smetrliama u raz\ oju u i nk I uzivnoj školi. Istraživanje jc rea I izo\ ano u Beogradu i sastl~j i se iz ch e studije. Prrn studija sprovedcna je na pol:etku pri mene inkluzi' nog olmuO\ anja. 2012. godine. na uzorku od 586 ispitanika. oba pola. Druga studija realizmana je 2017. godine. na uzorku od 540 ispitanika (oba pola). Stavo\ i roditelja decc tipičnog razrnja ispitivani su pomoću Upitnika za roditelje. Rezultati istraži\mtja su pokazali da izmedu dvc studije postoje statistički značajne razlike u stanwima roditelja učenika li pičnog raz\ oja prema ink I uz i mom obrazovanju ( F: 11 ;.i = 11.128: p = .000 ). odnosno da su stanwi neiratirniji u 2017. godini (M = 1.3-l: SD =1.051) nciro u 201:!. god ini ( M = 1.56. SD = 0~9~ I). J{czultati upućqju na zaključak da se negati\ r~i sta\ mi i dalje održa, aju i nakon deset godina od zvanil:nog U\ odcnja inkluzivnog obrazornnja u Republiku Srbiju.
dc.description.abstractThis pa per exam ines the altitudcs and rcadincss of parcnts of typical dcvclopmcntal childrcn to m:ccpt studenls \\ ith disahilities in an inclusi\c schOLll. Thl' rcscan.:h \\as carried out in lklgrade and consists or l\\O studics. Thc first stud) \\as cnnductcd at lhc hcginning of implcmenwtion of inclush e education in 2012. on a sample of 586 respondcnts. hoth sc:xcs. Thc sccond stud) \\as carried out in 2017. on a sample of 5-W sul~jects (both scxcs). Parcnts· \iC\\S of typical developmenlal children \\ere C:\amincd using the J>arcnt Questionnairc. The rcsults of thc study sho\\ ed that het\\cen the t\\ o studies thcrc are statistically significant diflerences in the attitudcs of parents of students of typical dcvelopmcnt towards inclusivc cducation ( F; 112~ = 11.128: p = .000). respccti\'cly. theirattitudes \\Cre more negative in 2017 (M = 1.34: SD= 1.051) than in 2012 (M =1.56. SD == 0.921 ). Thc rcsults point to thc conclusion that 111.:gati' e attitude-. continw: to hc maintaincd ali.er ten ycars -.int:c thc indusi\ c cdut:ation i-. olfo.:ial intniduccd in thc Repuhlit.: of Serbia.
dc.languagesr
dc.publisherProsvjetna zajednica Crne Gore
dc.publisherDruštvo defektologa Crne Gore
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceTematski zbornik radova međunarodnog značaja "Stanje i perspektive inkluzivnog obrazovanja u državama Zapadnog Balkana"
dc.sourceTematski zbornik radova međunarodnog značaja "Stanje i perspektive inkluzivnog obrazovanja u državama Zapadnog Balkana"
dc.subjectinkluzirno obrazovmlie
dc.subjectsla\'ovi. roditelji
dc.subjectdeca tipičnog razn~a. deca sa smctrljama u razvoju
dc.subjectinclusi\e cducation
dc.subjectattitudcs. parents
dc.subjectchildn:n of t)pit:al dc\clopmcnt
dc.titleStavovi roditelja učenika tipičnog razvoja prema inkluzivnom obrazovanjusr
dc.titleAttitudes of parents of students with typical development towards inclusive education
dc.typeconferenceObject
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage85
dc.citation.other: 81-85
dc.citation.spage81
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/9118/bitstream_9118.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3142
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу