Приказ основних података о документу

dc.creatorNedović, Goran
dc.creatorSretenović, Ivana
dc.creatorLero, Milica
dc.date.accessioned2021-06-17T13:58:27Z
dc.date.available2021-06-17T13:58:27Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.isbn978-86-89713-06-0
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3113
dc.description.abstractCilj rada je bio da se ispita uticaj pola i uzrasta na kognitivne sposobnosti učenika sa intelektualnom ometenošću. Istraživanje je realizovano na uzorku od 50 ispitanika, oba pola (52% ispitanika muškog pola), koji funkcionišu na nivou lake (54%) i umerene (46%) intelektualne ometenosti. Ispitanici su učenici radne, prve, druge i treće godine srednjih škola za učenike sa smetnjama u razvoju u Beogradu, koji su za potrebe istraživanja razvrstani u grupu učenika mlađeg i grupu učenika starijeg školskog uzrasta. Za procenu kognitivnih sposobnosti korišćena je Montrealska procena kognicije (Montreal Cognitive Assessment – MoCA; Nasreddine, 1996). MoCA je test koji se koristi za brzu procenu kognitivnih sposobnosti i obuhvata procenu domena pažnje i koncentracije, izvršne funkcije, memorije, jezika, vizuokonstruktivne sposobnosti, konceptualizacije, računanja i orijentacije. Dvofaktorskom analizom varijanse istražen je uticaj pola i nivoa intelektualne ometenosti, kao i uticaj uzrasta i nivoa intelektualne ometenosti na postignuća na proceni kognitivnih sposobnosti. Rezultati pokazuju da uticaj interakcije između pola i nivoa intelektualne ometenosti učenika nije bio statistički značajan (F (1, 46) = 0,524, p = 0,473), dok je istovremeno utvrđen statistički značajan glavni uticaj nivoa intelektualne ometenosti (F (1, 46) = 43,391, p = 0,000), ali ne i zaseban uticaj pola (F (1, 46) = 0,107, p = 0,745). Takođe, uticaj interakcije između nivoa intelektualne ometenosti i uzrasta učenika nije bio statistički značajan (F (1, 46) = 1,232, p = 0,273), ali je utvrđen statistički značajan glavni uticaj uzrasta (F (1, 46) = 14,449, p = 0,000), kao i statistički značajan glavni uticaj nivoa intelektualne ometenosti (F (1, 46) = 50,507, p = 0,000). Na osnovu prikazanih rezultata možemo reći da, kada su u interakciji, pol i intelektualna ometenost, kao i uzrast i intelektualna ometenost ne predstavljaju faktore koji zajednički doprinose postignuću na proceni kognitivnih sposobnosti učenika, već da se uzrast i intelektualna ometenost izdvajaju kao faktori koji daju pojedinačni i nezavisni doprinos razvoju kognitivnih sposobnosti.
dc.languagesr
dc.publisherResursni centar za specijalnu edukaciju
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik rezimea sa VI stručno-naučnog skupa sa međunarodnim učešćem "Aktuelnosti u edukaciji i rehabilitaciji osoba sa smetnjama u razvoju"
dc.subjectMoCA
dc.subjectkognitivne funkcije
dc.subjectkognitivne sposobnosti
dc.subjectintelektualna ometenost
dc.titleUticaj pola i uzrasta na kognitivne sposobnosti učenika sa intelektualnom ometenošćusr
dc.typeconferenceObject
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage35
dc.citation.other: 35-35
dc.citation.spage35
dc.description.otherVI stručno-naučni skup sa međunarodnim učešćem Aktuelnosti u edukaciji i rehabilitaciji osoba sa smetnjama u razvoju
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/8817/dfgdfsg.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3113
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу