Show simple item record

dc.creatorRadovanović, Vesna
dc.creatorKovačević, Jasmina
dc.creatorKarić, Jasmina
dc.creatorMijatović, Svetlana
dc.date.accessioned2021-06-17T13:55:12Z
dc.date.available2021-06-17T13:55:12Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.isbn978-86-84765-55-2
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3056
dc.description.abstractSocijalne kompetencije gluve i nagluve dece postale su zanimljiva tema istraživačima od perioda kada su u mnogim zemljama započete reforme specijalnog školstva i uključivanje gluvih i nagluvih u redovni sistem obrazovanja, zato smo kao cilj istrživanja postavili utvrđivanje socijalnih kompetencija gluve i nagluve dece u inkluzivnom okruženju. Uzorak za istraživanje činilo je četrdesetpetoro gluve i nagluve dece uzrasta od pet do osam godina koja pohađaju predškolske ustanove inkluzivnog tipa. Instrument korišćen u istraživanju je Skala za evaluaciju socijalne kompetencije dece, namenjena vaspitačima ili učiteljima, sastavljena od 23 tvrdnje, grupisane u tri kategorije koje se odnose na individualna obeležja deteta, socijalna umeća i odnose u grupi. Najmanje slaganja u opažanju vaspitača u domenu individualnih obeležja deteta pronađena su na tvrdnjama o raspoloženju deteta u vrtiću (AS=2,31; SD=1,14), zadovoljstvu dolaskom u vrtić (AS=2,53; SD=1,06), sposobnostima empatije deteta (AS=2,96; SD=1,46), dok je najviše slaganja bilo na tvrdnji da je dete usamljeno i povučeno (AS=3,87; SD=1,39). Interesantno je zapažanje vaspitača da od njih samih zavisi raspoloženje deteta (AS=3,49; SD=1,37). U domenu socijalnih umeća dece, vaspitači se u velikoj meri slažu sa tvrdnjom da gluva i nagluva deca privlače pažnju na sebe i prekidaju tuđu igru ili rad (AS=3,62; SD=1,37), dok su najmanje slaganja pokazali u mišljenju oko priključivanja grupi u igri i radu (AS=2,89; SD=1,38). Tvrdnja oko koje se većina vaspitača slaže, a koja izaziva pažnju je, da su gluva i nagluva deca zastrašena od strane nasilne dece (AS=3,91; SD=1,29). Rezultati pokazuju da se nastavnici ne slažu sa tvrdnjama da druga deca rado prihvataju gluvu i nagluvu decu (AS=2,20; SD=1,24), kao i da ih druga deca pozivaju u igru (AS=2,67; SD=1,43). Rezultati našeg istraživanja pokazuju da vaspitači opažaju socijalne kompetencije dece nižim od prosečnih vrednosti, što zahteva dalja istraživanja usmerena na otkrivanje faktora koji mogu biti od uticaja na opažene vrednosti, kako individualnih obeležja, tako i širih društvenih okolnosti
dc.languagesr
dc.publisherDrustvo defektologa Srbije
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179025/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije
dc.subjectgluva i nagluva deca
dc.subjectpredškolski uzrast
dc.subjectsocijalne kompetencije
dc.titleSocijalne kompetencije gluve i nagluve dece u inkluzivnim predškolskim ustanovamasr
dc.typeconferenceObject
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage221
dc.citation.other: 221-221
dc.citation.spage221
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/5902/bitstream_5902.pdf
dc.identifier.rcubS_2282
dc.type.versionpublishedVersion


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record