Show simple item record

dc.creatorĐurić-Zdravković, Aleksandra
dc.creatorBokun, Aleksandra
dc.creatorČelarević, Dragana
dc.creatorDragović, Sandra
dc.date.accessioned2021-06-17T13:54:45Z
dc.date.available2021-06-17T13:54:45Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.isbn978-86-84765-55-2
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3048
dc.description.abstractU Službenom glasniku Republike Srbije br. 74/2018 objavljen je novi Pravilnik o bližim uputstvima za utvrđivanje prava na individualni obrazovni plan, njegovu primenu i vrednovanje. Novi članovi Pravilnika podrazumevali su potrebu za dopunom dosadašnje dokumentacije koja je činila sadržaj IOP-a. Ovaj rad ima za cilj da prikaže mogućnost procene razvojnih sposobnosti petogodišnjeg dečaka s dijagnozom F84.9 Nespecifikovani pervazivni poremećaj razvoja (PDD-NOS) prema još uvek aktuelnoj ICD-10. Objavljivanjem dijagnostičkog priručnika DSM-V, navedena dijagnostička kategorija integriše se sa srodnom simptomatologijom u Poremećaj iz spektra autizma. Rezultati procene sposobnosti dečaka koja je izvršena uz pomoć Battelle Developmental Inventory 2nd Edition (Newborg, 2005), uvršteni su u Pedagoški profil u kojem su utvrđena područja u kojima je potrebna dodatna podrška i u Plan mera individualizacije. Navedeni instrument testira pet razvojnih domena utvrđujući jake strane i potrebe u socijalnom, adaptivnom, motoričkom, komunikacijskom i kognitivnom skupu veština. Za potrebe ovog rada biće navedeni samo neki rezultati procene pretočeni u odgovarajuće segmente obavezne dokumentacije, kao primeri. U okviru socijalnog razvoja detektovano je da samostalni socijalni kontakt dečak češće ostvaruje sa odraslima, nego sa decom iz grupe. U okviru podrške, predlaže se da se socijalni kontakt sa vršnjacima podstiče uz strukturisanu igru i dečakove preferentne aktivnosti, zbog lakše obrade tranzicija između starih i novih signala. Procena govora i komunikacije detektuje da dečak koristi jednostavne rečenice sastavljene od subjekta i predikata, a u polju podrške planira se podsticanje pravilnog naglašavanja slogova u rečima, uz uvođenje predloga u ekspresivni govor. Planiranom procenom i merama podrške moguće je sa velikom sigurnošću utvrditi spremnost dečaka za nastavak školovanja u redovnom sistemu i potrebu za dodatnim obrazovnim uslugama.
dc.languagesr
dc.publisherDruštvo defektologa Srbije
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije
dc.subjectPDD-NOS
dc.subjectBattelle Developmental Inventory
dc.subjectpodrškak
dc.subjectPravilnik
dc.titleProcena razvojnih sposobnosti i podrška dečaku sa PDD-NOSsr
dc.typeconferenceObject
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage71
dc.citation.other: -71
dc.citation.rankM64
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/5862/bitstream_5862.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3048
dc.type.versionpublishedVersion


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record