Приказ основних података о документу

dc.creatorJablan, Branka
dc.creatorStanimirov, Ksenija
dc.creatorStanimirović, Dragana
dc.creatorMijić, Jelena
dc.date.accessioned2021-06-17T13:54:24Z
dc.date.available2021-06-17T13:54:24Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.isbn978-86-84765-55-2
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3042
dc.description.abstractSamoprocena nastavnika je postupak kojim se vrednuje sopstvena nastavna praksa i dobija odgovor na pitanje da li su aktivnosti koje nastavnici realizuju adekvatne, dovoljno efikasne i efektivne za rad sa decom. Postoji mnogo aspekata samoprocene nastavnika, a cilj ovog rada je samoprocena kompetencija i pripremljenosti nastavnika srednjih škola za rad sa učenicima sa smetnjama u razvoju u inkluzivnom odeljenju. Uzorak su činila 44 nastavnika srednjih škola. U istraživanju je korišćena skala Moje mišljenje o inkluziji (My Thinking About Inclusion Scale – MTAI, Stoiber, Gettinger & Goetz, 1998). Rezultati dobijeni na subskali Samoprocena kompetencija svrstavaju nastavnike iz našeg istraživanja u kategoriju sa umereno ili srednje negativnom samoprocenom kompetencija za rad sa učenicima sa smetnjama u razvoju. Nastavnici smatraju da su pripremljeni za rad sa učenicima sa lakšim oblicima smetnji, ali da učenicima koji imaju teže oblike ometenosti ne mogu da pruže adekvatno obrazovanje. Na subskali Samoprocena pripremljenosti rezultati ukazuju na umereno negativnu samoprocenu pripremljenosti za rad sa učenicima sa smetnjama u razvoju. Nastavnici smatraju da su najbolje pripremljeni za prilagođavanje nastavnog plana i programa, ohrabrivanje učešća u malim grupama i ohrabrivanje socijalne interakcije, a najmanje pripremljeni za primenu tehnika za kontrolisanje problema u ponašanju i tehnika za procenu.
dc.languagesr
dc.publisherDruštvo defektologa Srbije
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije
dc.subjectsamoprocena nastavnika
dc.subjectinkluzivno odeljenje
dc.subjectučenici sa smetnjama u razvoju
dc.titleSamoprocena kompetencija i pripremljenosti nastavnika srednjih škola za rad u inkluzivnom odeljenjusr
dc.typeconferenceObject
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage254
dc.citation.other: 254-254
dc.citation.spage254
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/5909/bitstream_5909.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3042
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу