Приказ основних података о документу
Samoprocena kompetencija i pripremljenosti nastavnika srednjih škola za rad u inkluzivnom odeljenju
dc.creator | Jablan, Branka | |
dc.creator | Stanimirov, Ksenija | |
dc.creator | Stanimirović, Dragana | |
dc.creator | Mijić, Jelena | |
dc.date.accessioned | 2021-06-17T13:54:24Z | |
dc.date.available | 2021-06-17T13:54:24Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-84765-55-2 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3042 | |
dc.description.abstract | Samoprocena nastavnika je postupak kojim se vrednuje sopstvena nastavna praksa i dobija odgovor na pitanje da li su aktivnosti koje nastavnici realizuju adekvatne, dovoljno efikasne i efektivne za rad sa decom. Postoji mnogo aspekata samoprocene nastavnika, a cilj ovog rada je samoprocena kompetencija i pripremljenosti nastavnika srednjih škola za rad sa učenicima sa smetnjama u razvoju u inkluzivnom odeljenju. Uzorak su činila 44 nastavnika srednjih škola. U istraživanju je korišćena skala Moje mišljenje o inkluziji (My Thinking About Inclusion Scale – MTAI, Stoiber, Gettinger & Goetz, 1998). Rezultati dobijeni na subskali Samoprocena kompetencija svrstavaju nastavnike iz našeg istraživanja u kategoriju sa umereno ili srednje negativnom samoprocenom kompetencija za rad sa učenicima sa smetnjama u razvoju. Nastavnici smatraju da su pripremljeni za rad sa učenicima sa lakšim oblicima smetnji, ali da učenicima koji imaju teže oblike ometenosti ne mogu da pruže adekvatno obrazovanje. Na subskali Samoprocena pripremljenosti rezultati ukazuju na umereno negativnu samoprocenu pripremljenosti za rad sa učenicima sa smetnjama u razvoju. Nastavnici smatraju da su najbolje pripremljeni za prilagođavanje nastavnog plana i programa, ohrabrivanje učešća u malim grupama i ohrabrivanje socijalne interakcije, a najmanje pripremljeni za primenu tehnika za kontrolisanje problema u ponašanju i tehnika za procenu. | |
dc.language | sr | |
dc.publisher | Društvo defektologa Srbije | |
dc.rights | openAccess | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | |
dc.source | Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije | |
dc.subject | samoprocena nastavnika | |
dc.subject | inkluzivno odeljenje | |
dc.subject | učenici sa smetnjama u razvoju | |
dc.title | Samoprocena kompetencija i pripremljenosti nastavnika srednjih škola za rad u inkluzivnom odeljenju | sr |
dc.type | conferenceObject | |
dc.rights.license | BY-SA | |
dc.citation.epage | 254 | |
dc.citation.other | : 254-254 | |
dc.citation.spage | 254 | |
dc.identifier.fulltext | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/5909/bitstream_5909.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3042 | |
dc.type.version | publishedVersion |