Ponašanje gluvih i nagluvih učenika osnovnoškolskog uzrasta
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Škola ima nezamenjivu ulogu u razvoju i ponašanju dece, jer se u njoj
ostvaruje značajan deo socijalnih interakcija između vršnjaka, dece i odraslih
(učitelja, nastavnika,pedagoga, psihologa i drugih) koje se bitno razlikuju od
interakcija koje dete ostvaruje u okviru uže i šire porodice.
Cilj ovog istraživanja je analiza ponašanja gluve i nagluve dece na času,
odmoru i u odnosu na autoritet u vaspitno obrazovnom procesu.
Uzorak je obuhvatio 25 gluvih i nagluvih ispitanika starosti 8-11 godina,
koji pohađaju školu sa domom za učenike oštećenog sluha u Kragujevcu, O.Š.
„Bubanj“ u Nišu, O.Š. „Radivoj Popović“ u Zemunu i Školu za oštećenje sluhom-
nagluve „Stefan Dečanski“.U istraživanju korišćen je Upitnik za procenu
ponašanja dece mlađeg školskog uzrasta (S. Bojanin i Lj. Savanović).
U našem istraživanju analizirano je ponašanje učenika na času, odmoru
i u odnosu na autoritet.
Rezultati istraživanja su pokazali da isti broj učenika 22 (88%) pokazuje
skladno ponašanje na ča...su, na odmoru i u odnosu na autoritet. Hiperkinetičko
ponašanje zabeleženo je u istom broju učenika 3 (12%) na času, na odmoru i u
odnosu na autoritet. Vrpoljenje na času zabeleženo je kod 7 (28%) učenika, 4 (16%)
učenika zadirkuju druge učenike, a za 8 (32%) učenika se može reći da imaju „rasutu
pažnju“. Na odmoru je 7 učenika (28%) upadljivo aktivno, dok se 2 učenika (8%) ne
uključuje samostalno u organizovanu igru. Pohvale od strane nastavnika ne utiču
bitno na ponašanje i emocije 4 (16%) učenika, dok opomene nastavnika ne utiču
bitno na ponašanje 6 (24%) učenika. Samoinicijativno ustajanje i šetanje po
učionici pronađeno je kod 3 (12%) učenika.
Tolerantniji odnos, motivacija, ohrabrivanje učenika za komunikaciju od
strane nastavnika i socijalne sredine stvaraju povoljne usloveu kojima će
učenici imati veću želju i pokazati veći trud za postizanjem uspeha i pozitivnim
promenama u ponašanju.
Кључне речи:
gluvi i nagluvi učenici / osnovnoškolski uzrast / ponašanjeИзвор:
Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije, 2019, 87-87Издавач:
- Društvo defektologa Srbij
Институција/група
rFASPERTY - CONF AU - Mijatović, Svetlana AU - Radovanović, Vesna PY - 2019 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3032 AB - Škola ima nezamenjivu ulogu u razvoju i ponašanju dece, jer se u njoj ostvaruje značajan deo socijalnih interakcija između vršnjaka, dece i odraslih (učitelja, nastavnika,pedagoga, psihologa i drugih) koje se bitno razlikuju od interakcija koje dete ostvaruje u okviru uže i šire porodice. Cilj ovog istraživanja je analiza ponašanja gluve i nagluve dece na času, odmoru i u odnosu na autoritet u vaspitno obrazovnom procesu. Uzorak je obuhvatio 25 gluvih i nagluvih ispitanika starosti 8-11 godina, koji pohađaju školu sa domom za učenike oštećenog sluha u Kragujevcu, O.Š. „Bubanj“ u Nišu, O.Š. „Radivoj Popović“ u Zemunu i Školu za oštećenje sluhom- nagluve „Stefan Dečanski“.U istraživanju korišćen je Upitnik za procenu ponašanja dece mlađeg školskog uzrasta (S. Bojanin i Lj. Savanović). U našem istraživanju analizirano je ponašanje učenika na času, odmoru i u odnosu na autoritet. Rezultati istraživanja su pokazali da isti broj učenika 22 (88%) pokazuje skladno ponašanje na času, na odmoru i u odnosu na autoritet. Hiperkinetičko ponašanje zabeleženo je u istom broju učenika 3 (12%) na času, na odmoru i u odnosu na autoritet. Vrpoljenje na času zabeleženo je kod 7 (28%) učenika, 4 (16%) učenika zadirkuju druge učenike, a za 8 (32%) učenika se može reći da imaju „rasutu pažnju“. Na odmoru je 7 učenika (28%) upadljivo aktivno, dok se 2 učenika (8%) ne uključuje samostalno u organizovanu igru. Pohvale od strane nastavnika ne utiču bitno na ponašanje i emocije 4 (16%) učenika, dok opomene nastavnika ne utiču bitno na ponašanje 6 (24%) učenika. Samoinicijativno ustajanje i šetanje po učionici pronađeno je kod 3 (12%) učenika. Tolerantniji odnos, motivacija, ohrabrivanje učenika za komunikaciju od strane nastavnika i socijalne sredine stvaraju povoljne usloveu kojima će učenici imati veću želju i pokazati veći trud za postizanjem uspeha i pozitivnim promenama u ponašanju. PB - Društvo defektologa Srbij C3 - Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije T1 - Ponašanje gluvih i nagluvih učenika osnovnoškolskog uzrasta EP - 87 SP - 87 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3032 ER -
@conference{ author = "Mijatović, Svetlana and Radovanović, Vesna", year = "2019", abstract = "Škola ima nezamenjivu ulogu u razvoju i ponašanju dece, jer se u njoj ostvaruje značajan deo socijalnih interakcija između vršnjaka, dece i odraslih (učitelja, nastavnika,pedagoga, psihologa i drugih) koje se bitno razlikuju od interakcija koje dete ostvaruje u okviru uže i šire porodice. Cilj ovog istraživanja je analiza ponašanja gluve i nagluve dece na času, odmoru i u odnosu na autoritet u vaspitno obrazovnom procesu. Uzorak je obuhvatio 25 gluvih i nagluvih ispitanika starosti 8-11 godina, koji pohađaju školu sa domom za učenike oštećenog sluha u Kragujevcu, O.Š. „Bubanj“ u Nišu, O.Š. „Radivoj Popović“ u Zemunu i Školu za oštećenje sluhom- nagluve „Stefan Dečanski“.U istraživanju korišćen je Upitnik za procenu ponašanja dece mlađeg školskog uzrasta (S. Bojanin i Lj. Savanović). U našem istraživanju analizirano je ponašanje učenika na času, odmoru i u odnosu na autoritet. Rezultati istraživanja su pokazali da isti broj učenika 22 (88%) pokazuje skladno ponašanje na času, na odmoru i u odnosu na autoritet. Hiperkinetičko ponašanje zabeleženo je u istom broju učenika 3 (12%) na času, na odmoru i u odnosu na autoritet. Vrpoljenje na času zabeleženo je kod 7 (28%) učenika, 4 (16%) učenika zadirkuju druge učenike, a za 8 (32%) učenika se može reći da imaju „rasutu pažnju“. Na odmoru je 7 učenika (28%) upadljivo aktivno, dok se 2 učenika (8%) ne uključuje samostalno u organizovanu igru. Pohvale od strane nastavnika ne utiču bitno na ponašanje i emocije 4 (16%) učenika, dok opomene nastavnika ne utiču bitno na ponašanje 6 (24%) učenika. Samoinicijativno ustajanje i šetanje po učionici pronađeno je kod 3 (12%) učenika. Tolerantniji odnos, motivacija, ohrabrivanje učenika za komunikaciju od strane nastavnika i socijalne sredine stvaraju povoljne usloveu kojima će učenici imati veću želju i pokazati veći trud za postizanjem uspeha i pozitivnim promenama u ponašanju.", publisher = "Društvo defektologa Srbij", journal = "Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije", title = "Ponašanje gluvih i nagluvih učenika osnovnoškolskog uzrasta", pages = "87-87", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3032" }
Mijatović, S.,& Radovanović, V.. (2019). Ponašanje gluvih i nagluvih učenika osnovnoškolskog uzrasta. in Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije Društvo defektologa Srbij., 87-87. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3032
Mijatović S, Radovanović V. Ponašanje gluvih i nagluvih učenika osnovnoškolskog uzrasta. in Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije. 2019;:87-87. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3032 .
Mijatović, Svetlana, Radovanović, Vesna, "Ponašanje gluvih i nagluvih učenika osnovnoškolskog uzrasta" in Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije (2019):87-87, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3032 .