Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 33
Jezički poremećaji u demenciji: opšte i diferencijalne karakteristike / Language disorders in dementia: common and differential Characteristics
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2023)
Uvod: Poznato je da se jezički poremećaji ispoljavaju u demenciji. Međutim, oni
još uvek nisu dovoljno specifikovani u odnosu na tip demencije.
Cilj: Cilj ovog rada je pregled i bliže određivanje simptoma jezičkog ...
Značaj školske angažovanosti učenika za prevencijsku Praksu / The importance of student engagement for Prevention practice
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2023)
Uvod: Savremena prevencijska praksa umnogome se oslanja na intervencije
usmerene ka jačanju protektivnih faktora, među kojima se, kada je u pitanju
školski kontekst, sve više ističe značaj angažovanosti učenika u školi. ...
Kvalitet glasa kod dece sa specifičnim jezičkim poremećajem / Voice quality in children with specific language Impairment
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2023)
Uvod: Specifični jezički poremećaj (SJP) karakteriše kašnjenje ili atipičan obrazac
u razvoju ekspresivnih i/ili receptivnih jezičkih sposobnosti uz odsustvo opšteg
kognitivnog deficita, autizma, slušnih oštećenja, ...
Poremećaj čitanja kod lezija anteriornih i posteriornih Oblasti mozga / Reading disorder in lesions of anterior and Posterior brain areas
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2023)
Uvod: Proces čitanja se ostvaruje uz učešće većeg broja moždanih oblasti koje
imaju specifičnu ulogu u realizaciji ove jezičke funkcije. Pokazano je da kvalitativna
analiza grešaka i lokalizacija moždane lezije značajno ...
Leksičko razumevanje i obrada kod dece tipičnog razvoja / Lexical comprehension and processing in typically Developing children
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2023)
Uvod: Istraživači obično razlikuju dva aspekta dečjeg znanja o rečima: širinu i
dubinu. Odnosi među rečima i njihov uticaj na stvaranje neuronskih mreža mentalnog
leksikona omogućavaju detetu da dostigne određeni nivo ...
Barijere u primeni asistivne tehnologije za komunikaciju / Barriers in the application of assistive technology for Communication
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2023)
Uvod: Asistivna tehnologija obuhvata širok spektar uređaja, strategija i
usluga koji su prilagođeni ili posebno dizajnirani za održavanje ili unapređivanje
funkcionalnih sposobnosti korisnika. Upotreba ove tehnologije, ...
Neuropsychological rehabilitation as history in the making
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2023)
Introduction: Regardless of whether it is beheld in its broad or narrow sense,
neuropsychological rehabilitation (NR) postulates, as a premise, the necessity
to be based on knowing (and relying on) commandments of ...
Senzorni integrativni pristup: sistemski pregled efikasnosti Intervencija usmerenih na decu / Sensory integrative approach: a systematic review of the Effectiveness of child-centered interventions
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2023)
Uvod: Teorija senzorne integracije koju je predložila Džin Ers predstavlja kamen
temeljac raznovrsnim i, u današnje vreme, sve mnogobrojnijim intervencijama
usmerenim na decu sa teškoćama senzornog procesiranja. Počevši ...
Neuroplastičnost kod osoba s neurorazvojnim Poremećajima / Neuroplasticity in persons with neurodevelopmental Disorders
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2023)
Uvod: Kritičnim fazama neuroplastičnosti smatraju se periodi u kojima je
razvoj funkcionalnih svojstava mozga izrazito modulisan iskustvom, a razdoblje
ranog detinjstva se naglašava kao jedan od krucijalnih činilaca ...
Verbalna i neverbalna radna memorija kod dece sa razvojnim Jezičkim poremećajem ekspresivnog tipa – preliminarno Istraživanje / Verbal and nonverbal working memory in children with Expressive type of developmental language disorder – a Preliminary research
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2023)
Uvod: Radna memorija predstavlja kognitivni proces koji se odnosi na održavanje
i manipulaciju ograničenog broja informacija tokom kratkog vremenskog
perioda, a koji je ključan za funkcionisanje u različitim sferama ...