Search
Now showing items 1-10 of 135
The role of otoacoustic emissions in audiological assessment of children with suspected hearing loss
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation Publishing Center of the Faculty, 2021)
Introduction: Otoacoustic emissions are sounds that result from energy generated in the cochlea. The otoacoustic emissions test helps to confirm outer hair cell function.
Aim: The objective of the study was to evaluate ...
Preventivno-korektivni rad za osobe sa smetnjama u motoričkom i kognitivnom funkcionisanju - prikaz rezultata projekta
(Resursni centar za specijalnu edukaciju, 2021)
Povećanjem fizičke aktivnosti osoba sa invaliditetom i preventivno-korektivnim radom direktno se utiče na stepen samostalnosti osoba sa invaliditetom, jača se otpornost organizma i povećavaju se opšte funkcionalne sposobnosti ...
Psihosocijalna podrška osobama sa intelektualnom ometenošću i njihovim porodicama - prikaz rezultata projekta
(Resursni centar za specijalnu edukaciju, 2021)
„Psihosocijalna podrška osobama sa intelektualnom ometenošću i njihovim porodicama” je projekat koji je usmeren na pružanje pomoći i podrške osobama sa invaliditetom i njihovim porodicama u rešavanju praktičnih problema ...
Uticaj pandemije covid-19 na svakodnevno funkcionisanje osoba sa oštećenjem vida / The impact of Covid-19 pandemic on daily functioning of people with visual impairment
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2021)
Pandemija izazvana novim koronavirusom (SARS-CoV-2) dovela je do značajnih pro- mena u mnogim aspektima i oblastima funkcionisanja. Ovaj virus se veoma lako širi i ugrožava sve osobe, bez obzira na uzrast i opšte zdravstveno ...
Teret pandemije koronavirusa za roditelje dece sa oštećenjem vida i dece tipičnog razvoja / The burden of the Covid-19 pandemic on parents of children with visual impairment and typically developing children
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2021)
Promena načina života u vreme COVID-19 pandemije za roditelje može da bude veoma stresna i da predstavlja potencijalni rizik za redukovanje njihovih spo- sobnosti za ispunjavanje roditeljske uloge. To je još izvesnije kada ...
Potencijalni uticaj Covid-19 pandemije na razvoj jezičkih sposobnosti kod dece: teorijska razmatranja / Potential impact of the Covid-19 pandemic on language development in children: theoretical considerations
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2021)
Pandemija COVID-19 izazvala je značajne promene u okruženju dece svih uzra- sta širom sveta. Cilj ovog rada je da se kroz pregled istraživanja analizira potencijalni uticaj pandemije COVID-19 na razvoj jezičkih sposobnosti ...
Mišljenja odgajatelja o provođenju inkluzivne prakse / Preschool teachers’ opinions on the implementation of inclusive practice
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2021)
Uvod: Suvremena gledišta predškolske prakse naglašavaju inkluzivni pristup u kojem se očekuje stvaranje poticajne okoline u kojoj će se svako dijete osjećati sigurno i dobrodošlo, uključujući djecu s teškoćama. To pretpostavlja ...
Karakteristike maloletnika koji vrše nasilnički kriminalitet / Characteristics of juveniles who commit violent crimes
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2021)
Uvod: Nasilnički kriminalitet maloletnika privlači pažnju javnosti i stručnjaka svuda u svetu. Posledice nasilja po pojedince i društvo mogu biti ogromne: narušeno zdravlje i kvalitet života, troškovi lečenja, odsustvo s ...
Participacija roditelja u procesu tranzicionog planiranja za učenike sa smetnjama u razvoju / Parent participation in transition planning process for students With disabilities
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2021)
Uvod: Odluke koje se donose tokom tranzicionog planiranja značajne su za
uspešno uključivanje učenika sa smetnjama u razvoju u odraslo doba. Zbog
toga, timski rad ima poseban značaj, a podrazumeva saradnju učenika, ...
Gluve i nagluve osobe i pristup informacijama tokom pandemije Covid-19 / Deaf and hard of hearing persons and access to information during the Covid-19 pandemic
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2021)
Veća ranjivost gluvih i nagluvih osoba, tokom pandemije, izazvana je nejednakim pristupom informacijama, kako u svakodnevnim aktivnostima, tako i u pristupu obrazovnim i zdravstvenim uslugama. Usled specifičnog načina ...