Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-10 od 234
Neke karakteristike afektivne vezanosti kod dece sa teškoćama u mentalnom razvoju / Some characteristics of Attachment in children With difficulties in mental Development
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2019)
The study of attachment in clinical
populations of children and adults is relatively
under-represented, especially in the domestic
literature. The purpose of this paper is to give
an outline of some basic knowledge of ...
Zatvor između utopije i distopije / Prison between utopia and dystopia
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2019)
Zatvorska praksa se sve više oslanja na upotrebu računarske tehnike, video
nadzora, uređaja za kontrolu kretanja osoblja i osuđenih, upotrebu čipovanih
magnetnih kartica, senzora pokreta, infracrvenih kamera i ...
Oštećenje sluha izazvano starenjem-prezbiakuzija / Hearing loss caused by aging – presbyacusis
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2019)
Prezbiakuzija je progresivan gubitak sluha koji nastaje starenjem, a koji se karakteriše smanjenom osetljivošću za zvučne podražaje i razumevanje govora u
bučnim okruženjima, usporenom centralnom obradom akustičkih ...
Socijalne kompetencije gluve i nagluve dece u inkluzivnim predškolskim ustanovama
(Drustvo defektologa Srbije, 2019)
Socijalne kompetencije gluve i nagluve dece postale su zanimljiva tema
istraživačima od perioda kada su u mnogim zemljama započete reforme
specijalnog školstva i uključivanje gluvih i nagluvih u redovni sistem
obrazovanja, ...
Fonološka svesnost kod dece prvog razreda
(Društvo defektologa Srbije, 2019)
Cilj ovog istraživanja bio je da se utvrdi fonološka svesnost kod dece
prvog razreda. Istraživanje je realizovano tokom aprila meseca 2018. godine u
OŠ „Isidora Sekulić“ u Beogradu. U istraživanje je uključeno 60 dece, ...
Quality of life improvement in cochlear implanted children with complex needs
(Book of abstract ESPCI 2019, 2019)
Introduction: Several population studies have shown that as many as 30-40% children with permanent hearing loss have additional disabilities. Until recently hearing impaired children with complex needs were considered ...
Unapređivanje vršnjačkih odnosa kroz pozitivno vršnjačko izveštavanje / Drawing as a means of diagnosis and treatment of individuals with developmental disorders
(Zbornik radova - 10. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija, 25–26. 10.2019., 2019)
Neuspeh u ostvarivanju adekvatnih vršnjačkih odnosa i prijateljstava, kao i
odbačenost od strane vršnjaka, mogu imati dugoročne negativne posledice.
Deca sa ometenošću, posebno ona koja ispoljavaju neodgovarajuće ...
Analiza postojećih mera podrške za studente sa invaliditetom na univerzitetu u Beogradu / Educational support systems for students with disabilities at university of Belgrade
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2019)
Rad se bavi analizom trenutnog stanja u oblasti inkluzivnog obrazovanja na
tercijarnom nivou, preciznije, pregledom, tumačenjem i preporukama za dalje
unapređenje i poboljšanje mera podrške, i posledično, akademske ...
Priprema osoba sa poremećajem iz spektra autizma za medicinske intervencije / Preparing people with autism spectrum disorder for medical procedures
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2019)
Raznovrsne medicinske intervencije često izazivaju anksioznost i strah kod
osoba sa poremećajem iz spektra autizma što rezultuje izbegavajućim ponašanjem.
Socijalna priča u kojoj je objašnjen svaki korak medicinske ...
Zastupljenost inovativnih modela nastave u obrazovanju gluvih i nagluvih učenika / The frequency of innovative models in education of deaf and hard of hearing pupils
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2019)
Cilj rada bio je da se ispita zastupljenost inovativnih modela nastave u obrazovanju gluvih i nagluvih učenika, kao i stav nastavnika o uticaju inovativnih modela
nastave na unapređenje kvaliteta obrazovnog rada. Uzorak ...