Претраживање
Приказ резултата 1-9 од 9
Socijalna kognicija kod odraslih osoba s lakom intelektualnom ometenošću, dualnim dijagnozama i osoba tipičnog razvoja / Social cognition in adults with mild intellectual disability, dual diagnoses, and typical development
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2023)
Uvod: Socijalna kognicija je multidimenzionalni konstrukt koji obuhvata kognitivne procese višeg reda koji se koriste za obradu i tumačenje socijalnih informacija i uspješnu komunikaciju sa drugim osobama. Ovi procesi ...
Leksičko-semantičke sposobnosti i egzekutivne funkcije kod starijih osoba / Lexical-semantic abilities and executive functions in the elderly
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2023)
Uvod: Razvoj savremenog društva doveo je do produžetka životnog veka, a time i do
povećanja broja starih osoba. S obzirom na to, poslednjih godina se dosta pažnje posvećuje
ispitivanju kognitivnih sposobnosti u ovoj ...
Samoprocena angažovanja učenika sa smetnjama u razvoju u školskom kontekstu / Self-assessment of the engagement of students with disabilities in the school context
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, 2023)
Uvod: Angažovanje učenika u školi predstavlja stepen do kojeg se učenici ulažu, koliko
su motivisani i voljni da učestvuju u nastavnim i vannastavnim aktivnostima u svojoj
školi, što u velikoj meri ima uticaj na njihov ...
Odnos tehnike čitanja i fine motorike kod učenika mlađeg školskog uzrasta / The relationship between reading skills and fine motor abilities in younger school-age children
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2023)
Uvod: Uloga motorike u veštini čitanja nije toliko očigledna, te je i znatno ređe proučavana. Rezultati pojedinih istraživanja ukazuju na to da je veza između motorike i čitanja prisutna i da zavisi od ispitivane motoričke ...
Značaj sporta za pripadnike zajednice gluvih / The importance of sport for members of the deaf community
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2023)
Uvod: Karakteristika sporta da, pored unapređenja fizičkih sposobnosti, pomaže i socijalizaciju osoba koje ga upražnjavaju, čini ga veoma značajnim sistemom aktivnosti u životu gluvih i nagluvih. S obzirom na to da su gluvi ...
Povezanost senzornog procesiranja dece sa razvojnom disfazijom sa sagorevanjem i samopoštovanjem roditelja / The relationship of sensory processing of children with developmental dysphasia with burnout and self-esteem of parents
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2023)
Uvod: Teškoće senzornog procesiranja mogu predstavljati rizik za razvoj jezičkih i govornih poremećaja u najranijem periodu i nužno zahtevaju pomoć stručnjaka i kontinuirano angažovanje roditelja u radu sa detetom, što ...
Nivo majndfulnesa u interpersonalnim odnosima − validnost i pouzdanost skale procene / The level of mindfulness in interpersonal relationships – the validity and reliability of the assessment scale
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2023)
Uvod: Multidimenzionalni koncept majndfulnesa obuhvata voljnu pažnju, usredsređenost
na „sadašnji trenutak”, praćenje mentalnih procesa i inhibiciju impulsivnog reagovanja.
Ispitivanje uticaja nivoa majndfulnesa na ...
Značaj kooperativnog učenja za gluve i nagluve učenike u neformalnim obrazovnim kontekstima / The importance of cooperative learning for deaf and hard-of-hearing students in informal educational contexts
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and RehabilitationDrustvo defektologa Srbije, 2023)
Uvod: Primenom modela kooperativnog učenja u neformalnim obrazovnim kontekstima interakcije među učenicima se unapređuju u okviru prostora koji omogućavaju da se odvijaju slobodnije i dinamičnije. U takvim uslovima ...
Izazovi odraslih korisnika slušne amplifikacije tokom pandemije Covid-19 / Challenges of adult users of hearing amplification during the Covid-19 pandemic
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2023)
Uvod: Pandemija Covid-19 uticala je u značajnoj meri na mnoge aspekte života ljudi, posebno u oblasti zdravstvene nege i socijalne zaštite. Mnoge starije osobe ograničile su kretanje, posete porodici i društvene aktivnosti ...