Search
Now showing items 1-10 of 19
Motoričke sposobnosti učenika sa smetnjama u razvoju / Motor abilities of students with developmental disorder
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2017)
U ovom radu izvršena je procena motoričkih sposobnosti kod učenika sa
smetnjama u razvoju osnovnoškolskog uzrasta. Uzorak istraživanja je formiran
od 30 učenika oba pola, sa umerenom intelektualnom ometenošću i višestru-
kom ...
Kvalitet života dece sa vizuelnim teškoćama uzrasta do tri godine / Quality of life in children with visual difficulties up to three years of age
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2017)
Vizuelne teškoće nastale u najranijem periodu života negativno utiču na
razvoj deteta i funkcionisanje porodice. Procena kvaliteta života može da
pomogne u izradi individualnog plana podrške porodici.
Cilj rada je ...
Odnos između sposobnosti prepoznavanja emocija i internalizovanih problema u ponašanju kod osoba sa lakom intelektualnom ometenošću / The relationship between the ability to recognize emotions and internalized behavioral problems in people with mild intellectual disabilities
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2017)
Cilj ovog rada je utvrditi odnos između sposobnosti prepoznavanja emocija i
internalizovanih problema u ponašanju kod osoba sa lakom intelektualnom
ometenošću.
Uzorak je činilo 70 osoba sa lakom intelektualnom ometenošću, ...
Poboljšanje neverbalne komunikacije kod višestruko ometenih učenika sa oštećenjem vida / Improving nonverbal communication in children with multiple disabilities, including visual impairment
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2017)
Neverbalna komunikacija zauzima centralnu ulogu i ima neprocenjiv značaj
u socijalnom životu čoveka. Predstavlja prirodni i prvi oblik socijalne
interakcije. Najveći deo informacija koje doprinose usvajanju veština ...
Efekti primene augmentativne i alternativne komunikacije na kvalitet komunikacije osoba sa dizartrijom: prednosti i nedostaci / Effects of augmentative and alternative communication on quality of communication in people with dysarthria: advantages and shortcomings
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2017)
Dizartrija nastaje kao posledica neuroloških oštećenja motornih kom-
ponenti govora i može zahvatiti neke ili sve govorne procese, uključujući
respiraciju, fonaciju, rezonanciju, artikulaciju i prozodiju. Poremećaji ...
Odnos socijalne kompetencije i kapaciteta za odlaganje zadovoljstva kod odraslih osoba sa umerenom intelektualnom ometenošću / The relation of social competence and the capacity of delaying gratification in adults with moderate intellectual disability
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2017)
Istraživanje je realizovano sa ciljem da se utvrdi odnos kapaciteta za
odlaganje zadovoljstva i veština neophodnih za uspostavljanje socijalnih odno-
sa (saradnje sa drugim osobama, asertivne komunikacije i samokontrol ...
Efikasnosti rane intervencije i predškolskih programa u razvoju optimalnih potencijala dece / Early childhood intervention and preschool programs efficiency in developing children optimal potential
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2017)
Rana intervencija i kvalitetni predškolski programi mogu imati pozitiv-
ne uticaje na ugroženi dečji razvoj, intelektualni i emocionalni razvoj i
unapređenje obrazovnih postignuća dece.
Studije prikazane u ovom radu ...
Socijalna kompetencija u ranom detinjstvu / Social competence in early childhood
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2017)
Društveni život u ranom detinjstvu, tj. u razdoblju od rođenja deteta do
polaska u školu, nije jednostavan. Uspešno odolevanje društvenim izazovima
podrazumeva posedovanje brojnih veština, uključujući komunikacione ...
Problemi organizovanja porodičnog života kao rizični faktor problema ponašanja / Poor family management as a risk factor for behavioral problems
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2017)
Dosadašnja teorijska i empirijska saznanja o etiologiji problema ponašanja
ukazuju na različite faktore porodičnog funkcionisanja kao značajne za nasta-
nak i razvoj problema u detinjstvu i adolescenciji. Jedan od njih ...
Akustička i perceptivna analiza glasa kod dece sa disfonijom / Acoustical and perceptual voice analysis in children with dysphonia
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2017)
Disfonija je najčešći oblik poremećaja glasa i predstavlja svako odstupanje od
normalne visine, intenziteta i kvaliteta glasa. Disfonije u dečijem uzrastu
su najčešće uzrokovane hiperfunkcijom vokalnog aparata, što se ...