Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-10 od 13
Promena stavova budućih defektologa prema inkluzivnom obrazovanju / The perception of inclusive education of future special educators
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2011)
U Srbiji je krajem 2009. godine donet Zakon o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja
koji jasno favorizuje inkluzivno obrazovanje. S druge strane, dominiraju mišljenja da
uspešna implementacija bilo koje inkluzivne ...
Značaj savladanosti pravopisnih pravila kod gluve i nagluve dece osnovnoškolskog uzrasta / The significance of mastering orthography (grammar and punctuation rules) by deaf and hard Of hearing children
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2011)
Gluva i nagluva deca otežano usvajaju i razumeju pisani govor, zbog toga što
sposobnost izražavanja misli u pisanoj formi zavisi od uspešno savladanih svih prethodnih
stupnjeva razvoja jezika. Putem pisma dete prima ...
Aktuelne metodološke tendencije u istraživanjima osoba sa oštećenjem vida / Current methodological tendencies in studies of Visually-impaired persons
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2011)
Istraživanja u oblasti ometenosti i rehabilitacije često su praćena brojnim metodološkim
teškoćama i propustima. Primena uobičajenih metodološko - statističkih procedura
neretko nije moguća i/ili je neopravdana. Osnovni ...
Socijalne veštine dece sa oštećenjem vida u redovnoj školi / Social skills of visually impaired pupils in the mainstream schools
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2011)
Socijalne veštine predstavljaju sposobnost ispoljavanja društveno prihvatljivog ponašanja koje u situacijama izvršavanja različitih socijalnih zadataka dovode do pozitivnih ishoda u socijalnom polju (Gresham, et al. 2001). ...
Polne razlike u samoproceni kvaliteta života slepih adolescenata / Sex differences in self-evaluation of quality of life in blind adolescents
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2011)
Operacionalizacija pojma kvalitet života, bez obzira na različita teorijska shvatanja,
obavezno uključuje emotivni i profesionalni aspekt. U literaturi nalazimo podatke da je manja
verovatnoća za slepe žene nego za slepe ...
Socijalna kompetencija učenika sa lakom intelektualnom ometenošću u školskom okruženju / Social competence of students with mild intellectual disabilities in the school environment
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2011)
Razvoj socijalne kompetencije zasniva se na usvajanju socijalnih veština putem ostvarivanja
interakcija u užoj i široj društvenoj zajednici. Nivo razvijenosti tih sposobnosti manifestuje
se inicijacijom odgovora, kojima ...
Školske diplome danas: aspiracije i realizacije / School credentials today: aspirations and realizations
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2011)
Rast značaja školskih diploma za alokaciju pojedinaca na tržištu rada jedan je od
dubokih trendova evropskih društava nakon II svetskog rata. Školski sistem reagovao je na
njega snižavanjem barijera za ulazak u sve nivoe ...
Strukturalni aspekti jezika kod dece sa Aspergerovim sindromom / Structural aspects of language in children with Asperger syndrome
(Zbornik radova - 5. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Zlatibor, 24-27. septembar 2011., 2011)
Iako većina dece sa Aspergerovim sindromom ovladava jezičkim veštinama bez naročitog
zakašnjenja način njihove komunikacije je atipičan. Pored značajnih pragmatskih poremećaja,
deca sa Aspergerovim sindromom mogu imati ...
Tiflološka interpretacija oštrine vida u uslovima slabovidosti / The typhlological interpretation of the vision acuity in the conditions of low vision
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2011)
Oštrina vida kao osnovna merna jedinica centralnog, foveolarnog vida u modelu vizuelnog
funkcionisanja je jedan od ključnih endogenih činilaca. Ima specifičan značaj u vizuelnom
profilu slabovidih osoba.
U radu ćemo ...
Detekcija, determinacija i praćenje dece sa Smetnjama u razvoju u opštini Foča / Detection, determination and monitoring of children with disabilities in the municipality of Foca
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2011)
Problem detekcije, evidencije, praćenja i usmeravanja dece sa smetnjama u razvoju u
Republici Srpskoj je kompleksan i do sada nije ostvarena institucionalizovana i stručna povezanost
izme�����u zdravstva, dečje zaštite, ...