Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 31
Izazovi u proceni rizika recidivizma osuđenih na zatvorsku kaznu / Challenges in recidivism risk assessment in prison sentenced convicts
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation Publishing Center of the Faculty, 2021)
Uvod: Procena rizika recidivizma je najvažniji segment rada u zatvorskom si- stemu, jer se svaka intervencija zasniva na njenim rezultatima. Procena rizika recidivizma omogućava adekvatno klasifikovanje osuđenih i primenu ...
Morfosintaksičke sposobnosti kod starijih ljudi: preliminarno ispitivanje / Morphosyntactic abilities in the elderly: a preliminary research
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation Publishing Center of the Faculty, 2021)
Uvod: Istraživanje jezičkih sposobnosti kod starih osoba značajno je za razu- mevanje normalnih i patoloških obrazaca jezičkog ponašanja. Prema empirij- skim podacima, stare osobe bez neurološkog oštećenja ispoljavaju ...
Akustička struktura glasa kod ispitanika sa organskim poremećajima glasa / Acoustic structure of voice in respondents with organic voice disorders
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation Publishing Center of the Faculty, 2021)
Uvod: Ljudski glas je jedinstven, a njegova fleskibilnost omogućava iskaziva- nje misli, emocija, radosti i strahova. Na kvalitet i osobenosti glasa utiču ra- zličiti faktori: pol, uzrast, izloženost štetnim noksama, ...
Povezanost socijalnih veština, profila samopercipirane kompetentnosti i vršnjačke prihvaćenosti kod učenika sa lakom intelektualnom ometenošću / Relationship between social skills and profiles of self-percepted competence and peer acceptance in students with mild intellectual disability
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation Publishing Center of the Faculty, 2021)
Uvod: Slika o sebi jeste odraz samovrednovanja ličnih kompetencija u različi- tim životnim domenima. Socijalne interakcije sa drugim značajnim osobama i evaluacija vlastitog ponašanja u svakodnevnoj životnoj sredini određuju ...
Svakodnevne životne veštine dece sa vizuelnim smetnjama predškolskog uzrasta / Daily living skills of preschool children with visual impairment
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation Publishing Center of the Faculty, 2021)
Uvod: Lakši oblici oštećenja vida nekada predstavljaju značajnu prepreku za optimilan razvoj i svakodnevno funkcionisanje dece, što se dovodi u vezu sa neblagovremenim oftalmološkim i ortoptičko-pleoptičkim intrevencijama ...
Participacija roditelja u procesu tranzicionog planiranja za učenike sa smetnjama u razvoju / Parent participation in transition planning process for students with disabilities
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2021)
Uvod: Odluke koje se donose tokom tranzicionog planiranja značajne su za uspešno uključivanje učenika sa smetnjama u razvoju u odraslo doba. Zbog toga, timski rad ima poseban značaj, a podrazumeva saradnju učenika, rodite- ...
Semantičko procesiranje u ranoj fazi demencije / Semantic processing in early stage of dementia
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation Publishing Center of the Faculty, 2021)
Uvod: Teškoće u pronalaženju reči su dominantan simptom rane faze demen- cije. Veći deo istraživačkog korpusa leksičko-semantičkih deficita kod osoba sa demencijom bio je usmeren ka istraživanju teškoća u evociranju leksičkih ...
Muzika u zajednici gluvih / Music in the deaf community
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation Publishing Center of the Faculty, 2021)
Uvod: Dominantno je mišljenje da je stvaranje i izvođenje muzike dostupno samo osobama koje čuju. Ovakvo mišljenje sadrži pretpostavku da je muzika oblast umetnosti u kojoj gluve osobe ne mogu da uživaju tj. da je nedostižna ...
Kvalitet pisanja učenika u odnosu na fazu opismenjavanja / Quality of students writing in regard to the literacy phase
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2021)
Uvod: Pisanje je kompleksan proces na koji utiče niz subjektivnih i objektivnih faktora. Veštinama pisanja deca ovaladavaju u mlađim razredima osnovne škole. U prvom i drugom razredu ovladavaju činom pisanja i uglavnom su ...
Odnos između socioekonomskog statusa roditelja, fonološke svesnosti i radne memorije kod dece predškolskog uzrasta / Relation between socioeconomic status of parents, phonological awareness and working memory in preschoolers
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation Publishing Center of the Faculty, 2021)
Uvod: Primarna funkcija fonološke radne memorije je privremeno čuvanje informacija o glasovnoj strukturi reči kao osnovi za uspostavljanje leksičkih predstava, koje postepeno formiraju i proširuju rečnik. Odnos između ...