Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 137
Reliability and validity of the Stroke and Aphasia Quality of Life Scale-39 (SAQOL-39) for a Serbian population
(Taylor and Francis [Commercial Publisher], 2021)
Purpose: Aphasia has a negative impact on a person’s quality of life (QOL). The Stroke Aphasia Quality of Life-39 scale
(SAQOL-39) is a widely-used measure of health-related quality of life (HRQOL) developed for people ...
Characteristics of understanding problem situations in children with visual disorders / Особенности понимания проблемных ситуаций детьми с нарушениями зрения
(Российская Академия образования, трудовой коллектив редакции, 2011)
A study was conducted to find out characteristics of the theory of mind in children with visual disorders. The subjects were 100 children aged 7 to 12, 42 of which had visual disorders. Blind children aged 7 to 8 showed ...
Motor learning and exercise adaptations for athletes with intellectual disabilities
(Taylor and Francis Inc., 2014)
Persons with intellectual impairments often have problems in motor learning and in developing motor patterns of movement. The basis of motor learning, as with any other form of learning, lies in cognitive processes, because ...
O znakovnom jeziku
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Izdavački centar (ICF), 2018)
Cilj poglavlja „Uvodni stavovi o znakovnom jeziku” je da
upozna studente sa nastankom znakovnih jezika, uvodnim, opreč-
nim, stavovima o njihovom korišćenju, kao i počecima njihove
upotrebe. Ističe se potreba za ...
What drives us to be (ir)responsible for our health during the COVID-19 pandemic? The role of personality, thinking styles, and conspiracy mentality
(Pergamon-Elsevier Science Ltd, Oxford, 2021)
The study aimed to investigate the role of personality, thinking styles, and conspiracy mentality in health-related behaviors during the COVID-19 pandemic, i.e., recommended health behaviors according to COVID-19 guidelines ...
Istorija tiflopedagogije pregled istorijskog razvoja opšte i srpske tiflopedagogije
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2012)
Istorija tiflopedagogije, kao posebna edukološka disciplina, prouča-
va istorijski razvoj vaspitanja i obrazovanja osoba sa oštećenim vidom i
kao takva pripada porodici srodnih naučnih disciplina, koje proučavaju
istorijski ...
Poremećaji komunikacije kod traumatskih oštećenja mozga
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2012)
Zatvorene povrede mozga uzrokuju veoma raznoliku i
kompleksnu sliku oštećenja komunikacije. Poremećaji se javljaju
u obliku afazije, neafazičkih deficita jezika, dizartrije, apraksije govora,
mutizma, ali se manifestuju ...
Osnovi specijalne edukacije i rehabilitacije osoba sa motoričkim poremećajima (Osnovi Somatopedije) IV izdanje
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF), 2019)
Biološke osnove ponašanja
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2017)
Fenomen ponašanja predmet je istraživanja još od antičkog doba i
pojave prvih filozofskih dela. Ipak, samostalne naučne discipline čiji
je predmet izučavanja ponašanje smatraju se relativno mladim. Poslednjih
godina ...
Programi prevencije poremećaja ponašanja u školi
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2010)
Uobličavanjem jedinstvenog konceptualno-metodološkog pri-
stupa prevenciji poremećaja ponašanja stvoreni su teorijski
okviri neophodni za naučno zasnovano planiranje raznovrsnih
preventivnih programa, ciljno usmerenih ...