Приказ основних података о документу

dc.creatorĐorđević, Mirjana
dc.creatorGlumbić, Nenad
dc.date.accessioned2021-06-17T13:51:20Z
dc.date.available2021-06-17T13:51:20Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.isbn978-86-900649-0-8
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2989
dc.description.abstractPragmatska sposobnost je sačinjena od nekoliko različitih veština koje omogućavaju osobi da integriše informacije tokom konverzacije, kao i da prati mentalna stanja sagovornika, i stoga se smatra da je pragmatski razvoj u čvrstoj vezi, kako sa ostalim aspektima jezičkog razvoja, tako i sa socijalnim i kognitivnim razvojem. Tradicionalni pristupi u podsticanju socio-pragmatskih veština bili su usmereni na primenu funkcionalnog komunikacionog treninga koji je podrazumevao vežbanje komunikacionih veština u simuliranim uslovima svakodnevnih konverzacija i koji je davao dobre rezultate. Poslednjih godina potvrđuje se efikasnost novog pristupa u razvoju pragmatskih veština poznatog kao Kognitivni tretman pragmatskih sposobnosti, koji pored segmenata funkcionalnog komunikacionog treninga u sebe uključuje i unapređenje egzekutivnih funkcija i teorije uma. Cilj ovog rada je prikaz strategija koje se koriste u razvoju socio-pragmatskih veština kod dece sa komunikacionim teškoćama i efikasnosti njihove primene u radu sa šestogodišnjim dečakom sa specifičnim poremećajem jezika. Ispitanik N.N., star šest godina sa dijagnozom specifičnog poremećaja jezika i sumnjom na autistički spektar poremećaja upućen je na procenu pragmatskih spososbnosti primenom Baterije za procenu komunikacije (The Assessment Battery for Communication, ABaCo, Sacco et al., 2008) i Komunikacione ček liste za decu (Children's Communication Checklist - Second Edition - CCC-2; Bishop, 2003). Dobijeni rezultati na inicijalnoj proceni isključili su prisustvo autističkog spektra poremećaja i ukazali na postojaje izraženog pragmatskog deficita. Osmišljen je program tretmana koji je obuhvatao primenu strategija za razvoj pragmatske kompetencije, strategija za podsticanje egzekutivnih funkcija, socijalnih veština i teorije uma. Nakon šestomesečnog vežbanja, ponovo je procenjena pragmatska sposobnost. Dobijeni rezultati su pokazali da je došlo do unapređenja svih aspekata pragmatske kompetencije.
dc.languagesr
dc.publisherŠkola za osnovno obrazovanje i vaspitanje "6. oktobar", Kikinda
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179017/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik rezimea sa I stručno-naučne konferencije sa međunarodnim učešćem 'Specifičnosti obrazovanja, vaspitanja i socijalne zaštite osoba sa smetnjama u razvoju“
dc.subjectspecifični poremćaj jezika
dc.subjectABaCo
dc.subjectpragmatika
dc.titleStrategije za razvoj socio-pragmatskih veština kod dece sa komunikacionim teškoćamasr
dc.typeconferenceObject
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage13
dc.citation.other: 12-13
dc.citation.spage12
dc.description.otherSpecifičnosti obrazovanja, vaspitanja i socijalne zaštite osoba sa smetnjama u razvoju
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/8655/bitstream_8655.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2989
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу