Приказ основних података о документу
Strategije za razvoj socio-pragmatskih veština kod dece sa komunikacionim teškoćama
dc.creator | Đorđević, Mirjana | |
dc.creator | Glumbić, Nenad | |
dc.date.accessioned | 2021-06-17T13:51:20Z | |
dc.date.available | 2021-06-17T13:51:20Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-900649-0-8 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2989 | |
dc.description.abstract | Pragmatska sposobnost je sačinjena od nekoliko različitih veština koje omogućavaju osobi da integriše informacije tokom konverzacije, kao i da prati mentalna stanja sagovornika, i stoga se smatra da je pragmatski razvoj u čvrstoj vezi, kako sa ostalim aspektima jezičkog razvoja, tako i sa socijalnim i kognitivnim razvojem. Tradicionalni pristupi u podsticanju socio-pragmatskih veština bili su usmereni na primenu funkcionalnog komunikacionog treninga koji je podrazumevao vežbanje komunikacionih veština u simuliranim uslovima svakodnevnih konverzacija i koji je davao dobre rezultate. Poslednjih godina potvrđuje se efikasnost novog pristupa u razvoju pragmatskih veština poznatog kao Kognitivni tretman pragmatskih sposobnosti, koji pored segmenata funkcionalnog komunikacionog treninga u sebe uključuje i unapređenje egzekutivnih funkcija i teorije uma. Cilj ovog rada je prikaz strategija koje se koriste u razvoju socio-pragmatskih veština kod dece sa komunikacionim teškoćama i efikasnosti njihove primene u radu sa šestogodišnjim dečakom sa specifičnim poremećajem jezika. Ispitanik N.N., star šest godina sa dijagnozom specifičnog poremećaja jezika i sumnjom na autistički spektar poremećaja upućen je na procenu pragmatskih spososbnosti primenom Baterije za procenu komunikacije (The Assessment Battery for Communication, ABaCo, Sacco et al., 2008) i Komunikacione ček liste za decu (Children's Communication Checklist - Second Edition - CCC-2; Bishop, 2003). Dobijeni rezultati na inicijalnoj proceni isključili su prisustvo autističkog spektra poremećaja i ukazali na postojaje izraženog pragmatskog deficita. Osmišljen je program tretmana koji je obuhvatao primenu strategija za razvoj pragmatske kompetencije, strategija za podsticanje egzekutivnih funkcija, socijalnih veština i teorije uma. Nakon šestomesečnog vežbanja, ponovo je procenjena pragmatska sposobnost. Dobijeni rezultati su pokazali da je došlo do unapređenja svih aspekata pragmatske kompetencije. | |
dc.language | sr | |
dc.publisher | Škola za osnovno obrazovanje i vaspitanje "6. oktobar", Kikinda | |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179017/RS// | |
dc.rights | openAccess | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | |
dc.source | Zbornik rezimea sa I stručno-naučne konferencije sa međunarodnim učešćem 'Specifičnosti obrazovanja, vaspitanja i socijalne zaštite osoba sa smetnjama u razvoju“ | |
dc.subject | specifični poremćaj jezika | |
dc.subject | ABaCo | |
dc.subject | pragmatika | |
dc.title | Strategije za razvoj socio-pragmatskih veština kod dece sa komunikacionim teškoćama | sr |
dc.type | conferenceObject | |
dc.rights.license | BY-SA | |
dc.citation.epage | 13 | |
dc.citation.other | : 12-13 | |
dc.citation.spage | 12 | |
dc.description.other | Specifičnosti obrazovanja, vaspitanja i socijalne zaštite osoba sa smetnjama u razvoju | |
dc.identifier.fulltext | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/8655/bitstream_8655.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2989 | |
dc.type.version | publishedVersion |