Приказ основних података о документу

dc.creatorOstojić-Zeljković, Sanja
dc.creatorNikolić, Mina
dc.date.accessioned2021-06-17T13:49:08Z
dc.date.available2021-06-17T13:49:08Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2954
dc.description.abstractAuditivno ponašanje podrazumeva specifičan odgovor na stimulaciju zvukom, govorom ili nekim drugim zvučnim stimulusom, i na ranom uzrastu predstavlja socijalnu veštinu. Auditivno ponašanje se definiše kao sistem međusobno povezanih radnji, koje se vrše radi obavljanja neke funkcije (govor, komunikacija, svest o okruženju, funkcionalna nezavisnost), i koje zahteva interakciju subjekta sa njegovim okruženjem. U literaturi se navodi postojanje određenih fenomena auditivnog ponašanja kod novorođenčadi. Istraživanja nesumnjivo potvrđuju povišenu senzitivnost beba na jezičke stimuluse tokom ranog, preverbalnog razvoja omogućavajući novorođenčetu da prepoznaje određene pravilnosti u govornom toku, koje mu pomažu u diskriminaciji jezičkih elemenata i principa. U radu će biti predstavljene karakteristike auditivnog ponašanja čujuće populacije kao i rezultati ispitivanja auditivnog ponašanja gluve i nagluve dece različitog uzrasta. Usvajanje auditivnog ponašanja gluve i nagluve dece (putem amplifikacije) označava sazrevanje slušanja i komunikacije, koje omogućavaju samostalno i efikasno funkcionisanje u čujućem okruženju. Auditivno ponašanje se ispituje različitim vrstama upitnika za surdologe/terapeute, roditelje/staratelje, radi sticanja znanja o funkcionisanju amplifikovanih osoba u kontaktu sa drugim osobama i u različitim životnim situacijama.
dc.description.abstractAuditory behavior is a social skill representing specific response to sound, speech or other acoustic stimuli. Auditory behavior is a system of dependant actions dedicated to certain functions (speech, communication, awareness of social environment, independent functioning), which requires interaction of a subject and his environment. Development of auditory behavior in deaf and hard of hearing (amplified) children, which is represented by improvement of hearing and communicational skills, enables independent and efficient functioning in a hearing environment. In order to learn about functioning of hearing impaired children in contact with others in various situations assessment of auditory behavior is done by numerous questionnaires for parents/caregivers. Some specifics of auditory behavior in newborns are state in researches. The researches confirm babies increased sensitivity for linguistic stimuli during early, preverbal development. That allows newborn to recognize certain regularities in the speech flow, which can help him to discriminate between language elements and principles. This paper represents the characteristics of auditory behavior of hearing children as well as auditory behavior of hearing impaired children of different ages.
dc.languagesr
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik radova II Simpozijuma logopeda Srbije
dc.subjectauditivno ponašanje
dc.subjectdeca
dc.subjectgluvoća
dc.subjectnagluvost
dc.subjectamplifikacija
dc.subjectauditory behavior
dc.subjectchildren
dc.subjectdeaf
dc.subjecthatd of hearing
dc.subjectamplifocation
dc.titleAuditivno ponašanje gluve i nagluve dece različitog uzrastasr
dc.typeconferenceObject
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage93
dc.citation.other: -93
dc.description.otherII Simpozijum logopeda Srbije "Poremećaji govora, glasa i sluha u detinjstvu"
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/8728/bitstream_8728.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2954


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу