Приказ основних података о документу

Visual functioning assessment elements in children with cerebral palsy

dc.contributorVuković Mile
dc.contributorOdović Gordana
dc.creatorVučinić, Vesna
dc.creatorAnđelković, Marija
dc.creatorStanimirov, Ksenija
dc.creatorStanimirović, Dragana
dc.date.accessioned2021-06-17T13:49:04Z
dc.date.available2021-06-17T13:49:04Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.isbn978-86-6203-120-4
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2953
dc.description.abstractBrojna istraživanja i rezultati kliničke prakse konstantno pokazuju da je kod dece sa cerebralnom paralizom (CP) najučestaliji oblik oštećenja vida cerebralno oštećenje (Cerebral Visual Impairment – CVI). Učestalost i težina oštećenja vida je povezana sa težinom motoričkog oštećenja. Uzrok i vreme (uzrast) kada je došlo do oštećenja odražavaju se na vizuelno funkcionisanje i motoričke sposobnosti. Procena vida i vizuelnih funkcija kod dece sa CP primarno obuhvata oštri- nu vida, osetljivost za kontrast, vidno polje, pokrete očiju (brzi i spori) spo- sobnost fokusiranja i greške refrakcije. Za sveobuhvatnu procenu vizuelnog funkcionisanja i identifikaciju pozicije deteta na kontinuumu od nefunk- cionalnog vida do tipičnog vizuelnog funkcionisanja desetak godina unazad se koristi Skala CVI opseg (CVI Range). Ova skala omogućava evidentiranje pri- sustva bihejvioranih karakteristika vezanih za CVI (npr. vizuelna latencija, preferiranje boja itd.) i karakteristika vizuelnog funkcionisanja.
dc.description.abstractNumerous research studies and results of clinical practice constantly indicate that Cerebral Visual Impairment – CVI is the most frequent visual impairment in children with cerebral palsy. The incidence and severity of the visual impairment is related to the severity of the motor disorder. The cause and time (age) when the disorder occurs affect visual functioning and motor abilities. The assessment of vision and visual functions in children with CP primarily includes visual acuity, contrast sensitivity, visual field, eye movements (fast and slow), focusing ability, and refraction errors. For about a decade, the CVI Range Scale has been used for a comprehensive assessment of visual functioning and identification of a child’s position on the continuum from non-functional vision to typical visual functioning. This scale enables determining the presence of behavioral characteristics related to cerebral visual impairment (e.g. visual latency, color preference, etc.) and the characteristics of visual functioning.
dc.languagesr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik radova - Nacionalni naučni skup „Metode procene u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji”, Beograd,Srbija, 24. decembar 2018.
dc.subjectvizuelne funkcije
dc.subjectcerebralna paraliza
dc.subjectprocena
dc.subjectvisual functions
dc.subjectcerebral palsy
dc.subjectassessment
dc.titleElementi procene vizuelnog funkcionisanja kod dece sa cerebralnom paralizomsr
dc.titleVisual functioning assessment elements in children with cerebral palsy
dc.typeconferenceObject
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage57
dc.citation.other: 51-57
dc.citation.spage51
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/8077/12321232.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2953
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу