Приказ основних података о документу

dc.creatorGlumbić, Nenad
dc.creatorĐorđević, Mirjana
dc.creatorMatović, Vesna
dc.date.accessioned2021-06-17T13:48:22Z
dc.date.available2021-06-17T13:48:22Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.isbn978-86-80326-06-1
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2941
dc.description.abstractKod najvećeg broja učenika sa autizmom kao jake strane, koje se mogu koristiti u nastavnom procesu, navode se vizuelni stilovi procesiranja informacija i sklonost sistematizaciji, tj. uviđanju pravila, šema, organizacije i modela, za razliku od oštećene sposobnosti teorije uma. Obe navedene sposobnosti mogu se angažovati korišćenjem poštanskih markica u nastavi biologije. Prve ideje o upotrebi biomedicinskih motiva na poštanskim markicama u nastavi biologije iznete su 2011. godine u međunarodnom časopisu American Biology Teacher. Calver, Addison i Annan ističu da se veoma jeftine i lako dostupne zbirke poštanskih markica mogu koristiti za opservaciju i opisivanje prikazanih motiva, pravljenje kolekcija prema zadatim motivima, biološke klasifikacije, kao i za učešće u kampanjama javnog zdravlja. U našoj zemlji u protekloj deceniji izdate su brojne kolekcije sa biološkim motivima. Sa izuzetkom 2007. godine, kada su u redovnim izdanjima štampane markice sa motivima pupovice i dalije iz porodice glavočika (Asteraceae) i vendela ruže, sve ostale markice sa biološkim motivima vezuju se za tzv. prigodna izdanja. Motivi u prigodnim izdanjima su pojedinačne familije biljaka (kolekcija “Orhideje u svetu”), klase životinja (gmizavci), redovi životinja (detlići, sove, sokolovke, kormorani, leptiri), rodovi (dabar, vidra), životinjske vrste (beloglavi sup). Neretko se na našim markicama floralni i životinjski motivi vezuju za određene oblasti (Grožđe i vinogradarske regije Srbije, Ptice Stare planine, Gradske Ptice), dok su u sklopu promovisanja važnih ekoloških pitanja u opticaj puštene kolekcije Evropska zaštita prirode, Zaštićene životinjske vrste i Međunarodna godina biodiverziteta. Neslućene su mogućnosti korišćenja poštanskih markica u radu sa decom sa poremećajem iz spektra autizma, ne samo u nastavi biologije, već i u drugim predmetima. Raznovrsnost motiva, kao i mogućnost nabavke personalizovanih markica pružaju dodatnu priliku za prilagođavanje nastavnog rada karakteristikama svakog pojedinačnog deteta sa autizmom.
dc.languagesr
dc.publisherDruštvo defektologa Vojvodine
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179017/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceObrazovanje dece sa smetnjama u razvoju: Zbornik sažetaka
dc.sourceObrazovanje dece sa smetnjama u razvoju Zbornik sažetaka
dc.subjectautizam
dc.subjectsistematizacija
dc.subjectfilatelija
dc.subjectbiologija
dc.titlePoštanske markice kao vizuelna podrška u nastavi biologije za učenike sa autizmomsr
dc.typeconferenceObject
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage74
dc.citation.other: 73-74
dc.citation.spage73
dc.description.otherXII međunarodna naučno-stručna konferencija Obrazovanje dece sa smetnjama u razvoju
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/8777/bitstream_8777.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2941
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу