Приказ основних података о документу

Meta-analysis as a method for Research integration

dc.contributorVuković Mile
dc.contributorOdović Gordana
dc.creatorTeovanović, Predrag
dc.date.accessioned2021-06-17T13:48:05Z
dc.date.available2021-06-17T13:48:05Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2936
dc.description.abstractMeta-analiza danas predstavlja osnovno sredstvo za kvantitativnu integraciju rezultata tematski srodnih empirijskih istraživanja sa ciljem izvlačenja opštijih zaključaka o datoj istraživačkoj oblati. Meta- analitički nalazi po pravilu imaju visok stepen generalizabilnosti, što je i osnovni razlog njihove visoke citiranosti, ali i upotrebe prilikom donošenja informisanih odluka u obrazovnom, zdravstvenom i privrednom kontekstu. Meta-analiza ne podrazumeva samo statističku analizu rezultata ranijih studija, nego se odnosi na širi proces koji obuhvata veći broj međusobno za- visnih koraka počevši od specifikovanja ciljeva istraživanja i definisanja kriterijuma za izbora studija, preko pretraživanja literature i procene pri- kladnosti pronađenih studija, pa sve do kodiranja informacija iz ovih studija i, konačno, njihove statističke analize. U radu su prikazani ovi koraci i zada- ci kojih ih prate, uz korišćenje ilustrativnog primera iz oblasti specijalne edukacije i rehabilitacije. Pored konceptualnog određenja i poređenja sa dru- gim srodnim istraživanjima, razmotrena su i izvesna ograničenja meta-ana- lize, ali i istaknute njene nesumnjive prednosti.
dc.description.abstractMeta-analysis is a quantitative method that is now widely used to integrate results of previous researches on a similar topic in order to reach a general conclusion about that body of research. Due to the high level of generalizability of its findings, metaanalyses are highly appreciated not only in an academy, but also in other social contexts where it is often used for evidence-informed decision making. Meta-analysis encompasses several steps which include formulating the initial research question, defining of criteria for including studies, searching and retrieving of relevant studies, extracting critical information from each study, and analyzing them. In this paper, the major phases of meta-analysis are described and illustrated by using concrete research from the field of special education. Particular emphasis was put on the procedures that are most critical to the validity of conclusions. Besides, a meta-analysis was compared to similar types of research, and limitations and advantages of the method were discussed.
dc.languagesr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceMetode procene u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji: Zbornik radova
dc.sourceZbornik radova - Nacionalni naučni skup „Metode procene u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji”, Beograd,Srbija, 24. decembar 2018.
dc.subjectmeta-analiza
dc.subjectintegracija nalaza
dc.subjectveličina efekta
dc.subjectmeta-analysis
dc.subjectresearch integration
dc.subjecteffect size
dc.titleMeta-analiza kao metod integracije empirijskih nalazasr
dc.titleMeta-analysis as a method for Research integration
dc.typeconferenceObject
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage47
dc.citation.other: 41-47
dc.citation.spage41
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/5325/bitstream_5325.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2936
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу