Meta-analiza kao metod integracije empirijskih nalaza
Meta-analysis as a method for Research integration
2018
Преузимање 🢃
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Meta-analiza danas predstavlja osnovno sredstvo za kvantitativnu
integraciju rezultata tematski srodnih empirijskih istraživanja sa
ciljem izvlačenja opštijih zaključaka o datoj istraživačkoj oblati. Meta-
analitički nalazi po pravilu imaju visok stepen generalizabilnosti, što je i
osnovni razlog njihove visoke citiranosti, ali i upotrebe prilikom donošenja
informisanih odluka u obrazovnom, zdravstvenom i privrednom kontekstu.
Meta-analiza ne podrazumeva samo statističku analizu rezultata ranijih
studija, nego se odnosi na širi proces koji obuhvata veći broj međusobno za-
visnih koraka počevši od specifikovanja ciljeva istraživanja i definisanja
kriterijuma za izbora studija, preko pretraživanja literature i procene pri-
kladnosti pronađenih studija, pa sve do kodiranja informacija iz ovih studija
i, konačno, njihove statističke analize. U radu su prikazani ovi koraci i zada-
ci kojih ih prate, uz korišćenje ilustrativnog primera iz oblasti specijalne
edukacije i rehabilit...acije. Pored konceptualnog određenja i poređenja sa dru-
gim srodnim istraživanjima, razmotrena su i izvesna ograničenja meta-ana-
lize, ali i istaknute njene nesumnjive prednosti.
Meta-analysis is a quantitative method that
is now widely used to integrate results of
previous researches on a similar topic in
order to reach a general conclusion about
that body of research. Due to the high level
of generalizability of its findings, metaanalyses
are highly appreciated not only in
an academy, but also in other social contexts
where it is often used for evidence-informed
decision making. Meta-analysis encompasses
several steps which include formulating
the initial research question, defining of
criteria for including studies, searching and
retrieving of relevant studies, extracting
critical information from each study, and
analyzing them. In this paper, the major
phases of meta-analysis are described and
illustrated by using concrete research from
the field of special education. Particular
emphasis was put on the procedures that are
most critical to the validity of conclusions.
Besides, a meta-analysis was compared to
similar types of research, a...nd limitations and
advantages of the method were discussed.
Кључне речи:
meta-analiza / integracija nalaza / veličina efekta / meta-analysis / research integration / effect sizeИзвор:
Metode procene u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji: Zbornik radova, 2018, 41-47Издавач:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Институција/група
rFASPERTY - CONF AU - Teovanović, Predrag PY - 2018 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2936 AB - Meta-analiza danas predstavlja osnovno sredstvo za kvantitativnu integraciju rezultata tematski srodnih empirijskih istraživanja sa ciljem izvlačenja opštijih zaključaka o datoj istraživačkoj oblati. Meta- analitički nalazi po pravilu imaju visok stepen generalizabilnosti, što je i osnovni razlog njihove visoke citiranosti, ali i upotrebe prilikom donošenja informisanih odluka u obrazovnom, zdravstvenom i privrednom kontekstu. Meta-analiza ne podrazumeva samo statističku analizu rezultata ranijih studija, nego se odnosi na širi proces koji obuhvata veći broj međusobno za- visnih koraka počevši od specifikovanja ciljeva istraživanja i definisanja kriterijuma za izbora studija, preko pretraživanja literature i procene pri- kladnosti pronađenih studija, pa sve do kodiranja informacija iz ovih studija i, konačno, njihove statističke analize. U radu su prikazani ovi koraci i zada- ci kojih ih prate, uz korišćenje ilustrativnog primera iz oblasti specijalne edukacije i rehabilitacije. Pored konceptualnog određenja i poređenja sa dru- gim srodnim istraživanjima, razmotrena su i izvesna ograničenja meta-ana- lize, ali i istaknute njene nesumnjive prednosti. AB - Meta-analysis is a quantitative method that is now widely used to integrate results of previous researches on a similar topic in order to reach a general conclusion about that body of research. Due to the high level of generalizability of its findings, metaanalyses are highly appreciated not only in an academy, but also in other social contexts where it is often used for evidence-informed decision making. Meta-analysis encompasses several steps which include formulating the initial research question, defining of criteria for including studies, searching and retrieving of relevant studies, extracting critical information from each study, and analyzing them. In this paper, the major phases of meta-analysis are described and illustrated by using concrete research from the field of special education. Particular emphasis was put on the procedures that are most critical to the validity of conclusions. Besides, a meta-analysis was compared to similar types of research, and limitations and advantages of the method were discussed. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Metode procene u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji: Zbornik radova C3 - Zbornik radova - Nacionalni naučni skup „Metode procene u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji”, Beograd,Srbija, 24. decembar 2018. T1 - Meta-analiza kao metod integracije empirijskih nalaza T1 - Meta-analysis as a method for Research integration EP - 47 SP - 41 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2936 ER -
@conference{ author = "Teovanović, Predrag", year = "2018", abstract = "Meta-analiza danas predstavlja osnovno sredstvo za kvantitativnu integraciju rezultata tematski srodnih empirijskih istraživanja sa ciljem izvlačenja opštijih zaključaka o datoj istraživačkoj oblati. Meta- analitički nalazi po pravilu imaju visok stepen generalizabilnosti, što je i osnovni razlog njihove visoke citiranosti, ali i upotrebe prilikom donošenja informisanih odluka u obrazovnom, zdravstvenom i privrednom kontekstu. Meta-analiza ne podrazumeva samo statističku analizu rezultata ranijih studija, nego se odnosi na širi proces koji obuhvata veći broj međusobno za- visnih koraka počevši od specifikovanja ciljeva istraživanja i definisanja kriterijuma za izbora studija, preko pretraživanja literature i procene pri- kladnosti pronađenih studija, pa sve do kodiranja informacija iz ovih studija i, konačno, njihove statističke analize. U radu su prikazani ovi koraci i zada- ci kojih ih prate, uz korišćenje ilustrativnog primera iz oblasti specijalne edukacije i rehabilitacije. Pored konceptualnog određenja i poređenja sa dru- gim srodnim istraživanjima, razmotrena su i izvesna ograničenja meta-ana- lize, ali i istaknute njene nesumnjive prednosti., Meta-analysis is a quantitative method that is now widely used to integrate results of previous researches on a similar topic in order to reach a general conclusion about that body of research. Due to the high level of generalizability of its findings, metaanalyses are highly appreciated not only in an academy, but also in other social contexts where it is often used for evidence-informed decision making. Meta-analysis encompasses several steps which include formulating the initial research question, defining of criteria for including studies, searching and retrieving of relevant studies, extracting critical information from each study, and analyzing them. In this paper, the major phases of meta-analysis are described and illustrated by using concrete research from the field of special education. Particular emphasis was put on the procedures that are most critical to the validity of conclusions. Besides, a meta-analysis was compared to similar types of research, and limitations and advantages of the method were discussed.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Metode procene u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji: Zbornik radova, Zbornik radova - Nacionalni naučni skup „Metode procene u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji”, Beograd,Srbija, 24. decembar 2018.", title = "Meta-analiza kao metod integracije empirijskih nalaza, Meta-analysis as a method for Research integration", pages = "47-41", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2936" }
Teovanović, P.. (2018). Meta-analiza kao metod integracije empirijskih nalaza. in Metode procene u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji: Zbornik radova Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 41-47. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2936
Teovanović P. Meta-analiza kao metod integracije empirijskih nalaza. in Metode procene u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji: Zbornik radova. 2018;:41-47. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2936 .
Teovanović, Predrag, "Meta-analiza kao metod integracije empirijskih nalaza" in Metode procene u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji: Zbornik radova (2018):41-47, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2936 .