Faktori razvoja auditivnog kapaciteta kod kohlearno implantirane dece
Factors cobntributing to auditory capacity of cochlerar implanted children
Аутори
Ostojić-Zeljković, SanjaSlavnić, Svetlana
Đoković, Sanja
Nikolić, Mina
Veselinović, Ivana
Juhas, Čila
Остала ауторства
Isaković LjubicaKovačević Tamara
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Značajan pomak auditivnih i ukupnih komunikacijskih sposobnosti
gluve i nagluve dece desio se zahvaljujući: 1) primeni programa rane in-
tervencije (Early Hearing Detection and Intervention programs), 2) inova-
tivnim tehnikama procene stanja sluha i 3) naprednim tehnološkim
pomagalima za sluh. Auditivni kapacitet se definiše kao sposobnost
kortikalnih i subkortikalnih auditivnih struktura (uz upotre-
bu kohlearnog implanta i slušnih aparata) da šalju konzistetnu i
preciznu informaciju do viših kortikalnih centara. Za auditivni
kapacitet važni su auditivna osetljivost i auditivna rezolucija.
Predmet ovog istraživanja su faktori koji utiču na početnu fazu
razvoja auditivnog kapaciteta kohlearno implantirane dece. Za po-
trebe ovog istraživanja ispitivan je početni nivo senzorne percep-
cije iz modela auditornog senzornog razvoja kao početne faze u razvoju
ukupnog auditivnog kapaciteta. U uzorku je ispitano 45 gluve i nagluve
dece sa različitim modelima amplifikacije, uzras...ta od 2 do 7 godina.
Instrument u ovom istraživanju je bio test za Procenu dečjih sluš-
nih sposobnosti – Infant Listening Skills Assessment (ILIP), jedan od testo-
va baterije testova za ranu procenu auditivnih i komunikacijskih
sposobnosti korisnika kohlearnog implanta. Kao značajan faktor u
početnoj fazi razvoja auditivnog kapaciteta ustanovljena je stati-
stička značajnost hronološkog i slušnog uzrasta.
Successful implementation of Early Hearing Detection and Intervention
programs contributed to effective communication skill development in young
children with hearing loss. This breakthrough is possible because of innovative
techniques in hearing assessment combined with advances in sensory device
technology. Auditory capacity is defined as an ability of cortical and subcortical
auditory systems (plus cochlear implants or hearing aids, if used)
to send consistent and differentiable information to higher brain centers.
Auditory capacity involves auditory sensitivity and auditory resolution.
The object of this study was determination of factors of auditory perceptual
development (level I) in infants and toddlers. In this study we examinee sound
awareness. The sample consisted of 45 children with hearing loss age 2 to 7,
with cochlear implants and hearing aids. Instrument used in this research was
Infant Listening Skills Assessment (ILIP) that belongs to Nottingham Early
Asse...ssment Package (NEAP), The Ear Foundation 2004. Results shows that
main factors in early phase of auditory capacity development is chronological
and hearing age in the group of cochlear implanted and children with hearing
aids.
Кључне речи:
auditivni kapacitet / kohlearni implant / gluva i nagluva deca / auditory capacity / cochlear implantation / hearing loss / childrenИзвор:
Tematski zbornik radova - „Specifičnost oštećenja sluha – koraci i iskoraci,” Beograd, 2018., 2018, 73-83Издавач:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Институција/група
rFASPERTY - CONF AU - Ostojić-Zeljković, Sanja AU - Slavnić, Svetlana AU - Đoković, Sanja AU - Nikolić, Mina AU - Veselinović, Ivana AU - Juhas, Čila PY - 2018 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2912 AB - Značajan pomak auditivnih i ukupnih komunikacijskih sposobnosti gluve i nagluve dece desio se zahvaljujući: 1) primeni programa rane in- tervencije (Early Hearing Detection and Intervention programs), 2) inova- tivnim tehnikama procene stanja sluha i 3) naprednim tehnološkim pomagalima za sluh. Auditivni kapacitet se definiše kao sposobnost kortikalnih i subkortikalnih auditivnih struktura (uz upotre- bu kohlearnog implanta i slušnih aparata) da šalju konzistetnu i preciznu informaciju do viših kortikalnih centara. Za auditivni kapacitet važni su auditivna osetljivost i auditivna rezolucija. Predmet ovog istraživanja su faktori koji utiču na početnu fazu razvoja auditivnog kapaciteta kohlearno implantirane dece. Za po- trebe ovog istraživanja ispitivan je početni nivo senzorne percep- cije iz modela auditornog senzornog razvoja kao početne faze u razvoju ukupnog auditivnog kapaciteta. U uzorku je ispitano 45 gluve i nagluve dece sa različitim modelima amplifikacije, uzrasta od 2 do 7 godina. Instrument u ovom istraživanju je bio test za Procenu dečjih sluš- nih sposobnosti – Infant Listening Skills Assessment (ILIP), jedan od testo- va baterije testova za ranu procenu auditivnih i komunikacijskih sposobnosti korisnika kohlearnog implanta. Kao značajan faktor u početnoj fazi razvoja auditivnog kapaciteta ustanovljena je stati- stička značajnost hronološkog i slušnog uzrasta. AB - Successful implementation of Early Hearing Detection and Intervention programs contributed to effective communication skill development in young children with hearing loss. This breakthrough is possible because of innovative techniques in hearing assessment combined with advances in sensory device technology. Auditory capacity is defined as an ability of cortical and subcortical auditory systems (plus cochlear implants or hearing aids, if used) to send consistent and differentiable information to higher brain centers. Auditory capacity involves auditory sensitivity and auditory resolution. The object of this study was determination of factors of auditory perceptual development (level I) in infants and toddlers. In this study we examinee sound awareness. The sample consisted of 45 children with hearing loss age 2 to 7, with cochlear implants and hearing aids. Instrument used in this research was Infant Listening Skills Assessment (ILIP) that belongs to Nottingham Early Assessment Package (NEAP), The Ear Foundation 2004. Results shows that main factors in early phase of auditory capacity development is chronological and hearing age in the group of cochlear implanted and children with hearing aids. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Tematski zbornik radova - „Specifičnost oštećenja sluha – koraci i iskoraci,” Beograd, 2018. T1 - Faktori razvoja auditivnog kapaciteta kod kohlearno implantirane dece T1 - Factors cobntributing to auditory capacity of cochlerar implanted children EP - 83 SP - 73 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2912 ER -
@conference{ author = "Ostojić-Zeljković, Sanja and Slavnić, Svetlana and Đoković, Sanja and Nikolić, Mina and Veselinović, Ivana and Juhas, Čila", year = "2018", abstract = "Značajan pomak auditivnih i ukupnih komunikacijskih sposobnosti gluve i nagluve dece desio se zahvaljujući: 1) primeni programa rane in- tervencije (Early Hearing Detection and Intervention programs), 2) inova- tivnim tehnikama procene stanja sluha i 3) naprednim tehnološkim pomagalima za sluh. Auditivni kapacitet se definiše kao sposobnost kortikalnih i subkortikalnih auditivnih struktura (uz upotre- bu kohlearnog implanta i slušnih aparata) da šalju konzistetnu i preciznu informaciju do viših kortikalnih centara. Za auditivni kapacitet važni su auditivna osetljivost i auditivna rezolucija. Predmet ovog istraživanja su faktori koji utiču na početnu fazu razvoja auditivnog kapaciteta kohlearno implantirane dece. Za po- trebe ovog istraživanja ispitivan je početni nivo senzorne percep- cije iz modela auditornog senzornog razvoja kao početne faze u razvoju ukupnog auditivnog kapaciteta. U uzorku je ispitano 45 gluve i nagluve dece sa različitim modelima amplifikacije, uzrasta od 2 do 7 godina. Instrument u ovom istraživanju je bio test za Procenu dečjih sluš- nih sposobnosti – Infant Listening Skills Assessment (ILIP), jedan od testo- va baterije testova za ranu procenu auditivnih i komunikacijskih sposobnosti korisnika kohlearnog implanta. Kao značajan faktor u početnoj fazi razvoja auditivnog kapaciteta ustanovljena je stati- stička značajnost hronološkog i slušnog uzrasta., Successful implementation of Early Hearing Detection and Intervention programs contributed to effective communication skill development in young children with hearing loss. This breakthrough is possible because of innovative techniques in hearing assessment combined with advances in sensory device technology. Auditory capacity is defined as an ability of cortical and subcortical auditory systems (plus cochlear implants or hearing aids, if used) to send consistent and differentiable information to higher brain centers. Auditory capacity involves auditory sensitivity and auditory resolution. The object of this study was determination of factors of auditory perceptual development (level I) in infants and toddlers. In this study we examinee sound awareness. The sample consisted of 45 children with hearing loss age 2 to 7, with cochlear implants and hearing aids. Instrument used in this research was Infant Listening Skills Assessment (ILIP) that belongs to Nottingham Early Assessment Package (NEAP), The Ear Foundation 2004. Results shows that main factors in early phase of auditory capacity development is chronological and hearing age in the group of cochlear implanted and children with hearing aids.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Tematski zbornik radova - „Specifičnost oštećenja sluha – koraci i iskoraci,” Beograd, 2018.", title = "Faktori razvoja auditivnog kapaciteta kod kohlearno implantirane dece, Factors cobntributing to auditory capacity of cochlerar implanted children", pages = "83-73", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2912" }
Ostojić-Zeljković, S., Slavnić, S., Đoković, S., Nikolić, M., Veselinović, I.,& Juhas, Č.. (2018). Faktori razvoja auditivnog kapaciteta kod kohlearno implantirane dece. in Tematski zbornik radova - „Specifičnost oštećenja sluha – koraci i iskoraci,” Beograd, 2018. Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 73-83. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2912
Ostojić-Zeljković S, Slavnić S, Đoković S, Nikolić M, Veselinović I, Juhas Č. Faktori razvoja auditivnog kapaciteta kod kohlearno implantirane dece. in Tematski zbornik radova - „Specifičnost oštećenja sluha – koraci i iskoraci,” Beograd, 2018.. 2018;:73-83. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2912 .
Ostojić-Zeljković, Sanja, Slavnić, Svetlana, Đoković, Sanja, Nikolić, Mina, Veselinović, Ivana, Juhas, Čila, "Faktori razvoja auditivnog kapaciteta kod kohlearno implantirane dece" in Tematski zbornik radova - „Specifičnost oštećenja sluha – koraci i iskoraci,” Beograd, 2018. (2018):73-83, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2912 .