Приказ основних података о документу

dc.creatorPopović-Ćitić, Branislava
dc.creatorĐurić, Slađana
dc.date.accessioned2021-06-17T13:44:52Z
dc.date.available2021-06-17T13:44:52Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.isbn978-86-80144-22-1
dc.identifier.isbn978-86-80144-22-1
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2881
dc.description.abstractKnjiga „Pozitivna školska klima: elementi, principi i modeli dobre prakse“ rezultat je dugogodišnjeg naučnog interesovanja autora za oblasti razvojne prevencije problema ponašanja u detinjstvu i adolescenciji, sa jedne, i sisteme unapređenja bezbednosti obrazovno-vaspitnih ustanova, sa druge strane. Intenzivnim proučavanjem bogate naučne građe identifikovan je jedinstveni konceptualni okvir koji pruža mogućnost objedinjene analize dostignuća iz ovih oblasti, a to je koncept pozitivne školske klime. Pozitivna školska klima ima značajnu ulogu u kreiranju zdrave i podsticajne atmosfere važne za postignuće učenika i celokupnog školskog osoblja, ali se, sudeći prema istraživačkim potvrdama, dovodi u snažnu vezu i sa redukovanjem različitih vidova problema ponašanja učenika. U tom smislu, teorija školske klime upotpunjava prazninu ne samo u teoriji, već je od ključnog značaja za proces planiranja školskih preventivnih strategija i intervencija, jer omogućava identifikovanje faktora koji podstiču ili redukuju probleme ponašanja učenika u školskom okruženju. Adekvatno i kontinuirano praćenje svih parametara socijalne klime u školi omogućava bolje razumevanje nastajanja, razvijanja i održavanja problema, te uspešnije planiranje različitih programa prevencije i tretmana. Knjiga se sastoji iz tri osnovna dela. Prvi deo, pod nazivom „Školska klima“, posvećen je razmatranju elemenata školske klime kao višedimenzionalnog konstrukta, prikazu karakteristika bezbednih škola i škola sa pozitivnom klimom, kao i analizi različitih modela i tehnika procene školske klime. Drugi deo, naslovljen „Modeli dobre prakse“, sadrži detaljnu deskripciju pet pristupa koji se pokazuju uspešnim u unapređenju različitih aspekata školske klime, i to: sistem vršnjačke podrške (usmeren na unapređivanje kvaliteta vršnjačkih relacija putem modela sprijateljivanja, vršnjačke medijacije, vršnjačkog mentorstva i vršnjačkog savetovanja),
dc.languagesr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Fakultet bezbednosti
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)/47017/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourcePozitivna školska klima: elementi, principi i modeli dobre prakse
dc.titlePozitivna školska klima: elementi, principi i modeli dobre praksesr
dc.typebook
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.othermonografija, izdanje: 1
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/8779/bitstream_8779.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2881
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу