Izazovi socijalne participacije gluve i nagluve dece u inkluzivnim školama
The challenges of social participation of deaf and hard of Hearing children at inclusive schools
Konferencijski prilog (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
.Kvalitet i učestalost socijalne participacije gluvih i nagluvih
učenika u vršnjačkim grupama koje čine pripadnici tipične populacije
zavisi od niza ličnih i sredinskih činilaca, kao i ograničenja koja su
direktna ili indirektna posledica oštećenja sluha. Iako se uvođenjem
inkluzivnog obrazovanja obezbeđuje svakodnevni kontakt učenika sa ome-
tenošću i učenika tipičnog razvoja, jedan od osnovnih ciljeva inklu-
zije, koji se odnosi na postizanje društvene kohezije, neće biti ispunjen
ukoliko izostane prihvatanje dece sa ometenošću od strane vršnjačke
grupe. S obzirom na to da nalazi istraživanja uglavnom ukazuju na ne-
dovoljnu prihvaćenost gluvih i nagluvih učenika od strane tipičnih
vršnjaka, u ovom radu su analizirane kompleksne determinante razvoja
socijalnih veština gluve i nagluve dece, kao i drugih činilaca na koje
literatura ukazuje da ograničavaju socijalnu participaciju gluve i
nagluve dece u inkluzivnim školama.
The quality and frequency of social participation of deaf and hard of hearing
students in peer groups composed of the members of the typical population
depend on a series of personal and environmental factors as well as on the
limitations which are a direct or indirect consequence of hearing impairment.
Although the introduction of inclusive education provides daily contacts
between students with disabilities and children of typical development, one
of the essential aims of the inclusion, which relates to the accomplishment of
social cohesion, will not be fulfilled if the children with disabilities have not
been accepted by the peer group. Considering the fact that the results of the
research mainly point to insufficient acceptance of deaf and hard of hearing
students by the typical peers,the complex determinants of the development of
deaf and hard of hearing children’s social skills as well as other factors which
the literatures points to as limiting the social participati...on of deaf and hard of
hearing children at inclusive schools were analysed in this study.
Ključne reči:
inkluzivno obrazovanje / gluva i nagluva deca / socijalna participacija / inclusive education / deaf and hard of hearing children / social participationIzvor:
Tematski zbornik radova - „Specifičnost oštećenja sluha – koraci i iskoraci,” Beograd, 2018., 2018, 165-179Izdavač:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Finansiranje / projekti:
- Kreiranje Protokola za procenu edukativnih potencijala dece sa smetnjama u razvoju kao kriterijuma za izradu individualnih obrazovnih programa (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179025)
Institucija/grupa
rFASPERTY - CONF AU - Radić-Šestić, Marina AU - Šešum, Mia PY - 2018 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2869 AB - .Kvalitet i učestalost socijalne participacije gluvih i nagluvih učenika u vršnjačkim grupama koje čine pripadnici tipične populacije zavisi od niza ličnih i sredinskih činilaca, kao i ograničenja koja su direktna ili indirektna posledica oštećenja sluha. Iako se uvođenjem inkluzivnog obrazovanja obezbeđuje svakodnevni kontakt učenika sa ome- tenošću i učenika tipičnog razvoja, jedan od osnovnih ciljeva inklu- zije, koji se odnosi na postizanje društvene kohezije, neće biti ispunjen ukoliko izostane prihvatanje dece sa ometenošću od strane vršnjačke grupe. S obzirom na to da nalazi istraživanja uglavnom ukazuju na ne- dovoljnu prihvaćenost gluvih i nagluvih učenika od strane tipičnih vršnjaka, u ovom radu su analizirane kompleksne determinante razvoja socijalnih veština gluve i nagluve dece, kao i drugih činilaca na koje literatura ukazuje da ograničavaju socijalnu participaciju gluve i nagluve dece u inkluzivnim školama. AB - The quality and frequency of social participation of deaf and hard of hearing students in peer groups composed of the members of the typical population depend on a series of personal and environmental factors as well as on the limitations which are a direct or indirect consequence of hearing impairment. Although the introduction of inclusive education provides daily contacts between students with disabilities and children of typical development, one of the essential aims of the inclusion, which relates to the accomplishment of social cohesion, will not be fulfilled if the children with disabilities have not been accepted by the peer group. Considering the fact that the results of the research mainly point to insufficient acceptance of deaf and hard of hearing students by the typical peers,the complex determinants of the development of deaf and hard of hearing children’s social skills as well as other factors which the literatures points to as limiting the social participation of deaf and hard of hearing children at inclusive schools were analysed in this study. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Tematski zbornik radova - „Specifičnost oštećenja sluha – koraci i iskoraci,” Beograd, 2018. T1 - Izazovi socijalne participacije gluve i nagluve dece u inkluzivnim školama T1 - The challenges of social participation of deaf and hard of Hearing children at inclusive schools EP - 179 SP - 165 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2869 ER -
@conference{ author = "Radić-Šestić, Marina and Šešum, Mia", year = "2018", abstract = ".Kvalitet i učestalost socijalne participacije gluvih i nagluvih učenika u vršnjačkim grupama koje čine pripadnici tipične populacije zavisi od niza ličnih i sredinskih činilaca, kao i ograničenja koja su direktna ili indirektna posledica oštećenja sluha. Iako se uvođenjem inkluzivnog obrazovanja obezbeđuje svakodnevni kontakt učenika sa ome- tenošću i učenika tipičnog razvoja, jedan od osnovnih ciljeva inklu- zije, koji se odnosi na postizanje društvene kohezije, neće biti ispunjen ukoliko izostane prihvatanje dece sa ometenošću od strane vršnjačke grupe. S obzirom na to da nalazi istraživanja uglavnom ukazuju na ne- dovoljnu prihvaćenost gluvih i nagluvih učenika od strane tipičnih vršnjaka, u ovom radu su analizirane kompleksne determinante razvoja socijalnih veština gluve i nagluve dece, kao i drugih činilaca na koje literatura ukazuje da ograničavaju socijalnu participaciju gluve i nagluve dece u inkluzivnim školama., The quality and frequency of social participation of deaf and hard of hearing students in peer groups composed of the members of the typical population depend on a series of personal and environmental factors as well as on the limitations which are a direct or indirect consequence of hearing impairment. Although the introduction of inclusive education provides daily contacts between students with disabilities and children of typical development, one of the essential aims of the inclusion, which relates to the accomplishment of social cohesion, will not be fulfilled if the children with disabilities have not been accepted by the peer group. Considering the fact that the results of the research mainly point to insufficient acceptance of deaf and hard of hearing students by the typical peers,the complex determinants of the development of deaf and hard of hearing children’s social skills as well as other factors which the literatures points to as limiting the social participation of deaf and hard of hearing children at inclusive schools were analysed in this study.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Tematski zbornik radova - „Specifičnost oštećenja sluha – koraci i iskoraci,” Beograd, 2018.", title = "Izazovi socijalne participacije gluve i nagluve dece u inkluzivnim školama, The challenges of social participation of deaf and hard of Hearing children at inclusive schools", pages = "179-165", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2869" }
Radić-Šestić, M.,& Šešum, M.. (2018). Izazovi socijalne participacije gluve i nagluve dece u inkluzivnim školama. in Tematski zbornik radova - „Specifičnost oštećenja sluha – koraci i iskoraci,” Beograd, 2018. Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 165-179. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2869
Radić-Šestić M, Šešum M. Izazovi socijalne participacije gluve i nagluve dece u inkluzivnim školama. in Tematski zbornik radova - „Specifičnost oštećenja sluha – koraci i iskoraci,” Beograd, 2018.. 2018;:165-179. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2869 .
Radić-Šestić, Marina, Šešum, Mia, "Izazovi socijalne participacije gluve i nagluve dece u inkluzivnim školama" in Tematski zbornik radova - „Specifičnost oštećenja sluha – koraci i iskoraci,” Beograd, 2018. (2018):165-179, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2869 .