Приказ основних података о документу
Primena vršnjačke edukacije u školskim preventivnim programima
dc.creator | Popović-Ćitić, Branislava | |
dc.creator | Nešić, Marija | |
dc.creator | Bukvić, Lidija | |
dc.date.accessioned | 2021-06-17T13:43:34Z | |
dc.date.available | 2021-06-17T13:43:34Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-84765-54-5 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2859 | |
dc.description.abstract | Vršnjačka edukacija, kao jedan od osnovnih modaliteta sistema vršnjačke podrške u školskom okruženju, zasniva se na obučavanju i angažovanju mladih u pružanju različitih vidova obrazovne, socijalne i emocionalne pomoći i podrške svojim vršnjacima. Pristup uvažava prirodnu spremnost, potencijal i volju mladih osoba da jedni sa drugima diskutuju o interpersonalnim odnosima, brigama i problemima, te počiva na premisi da se, kroz odgovarajući trening, mladi mogu osnažiti da direktno sprovode preventivne intervencije edukativnog karaktera. Uvažavajući značaj angažovanja vršnjaka u realizaciji edukativnih preventivnih intervencija u školi, saradnici CEPORA – Centra za pozitivan razvoj dece i omladine, na inicijativu Kancelarije za mlade Grada Beograda, organizovali su, tokom novembra 2017. godine, seriju vršnjačkih edukacija za srednjoškolce, kroz tri edukativne kampanje: „Ili voziš ili piješ“, „Ne govoru mržnje“ i „Rodna ravnopravnost. Edukativni program, u okviru svake kampanje, obuhvatao je, pored izrade edukativne brošure, po jednu osmočasovnu edukaciju vršnjačkih edukatora i seriju dvočasovnih radionica vršnjačke edukacije u beogradskim srednjim školama, a sve u cilju unapređenja bezbednog ponašanja mladih u saobraćaju, prevencije govora mržnje i podsticanja rodne ravnopravnosti među mladima. Tokom kampanja obučeno je 87 vršnjačkih edukatora koji su sproveli ukupno 76 radionica vršnjačke edukacije u 13 beogradskih srednjih škola, uz učešće 1.091 srednjoškolaca. U radu će biti prezentovani rezultati evaluacije sprovedenih vršnjačkih edukacija zasnovani na oceni zadovoljstva škole (kroz intervjue sa članovima pedagoško-psihološke službe škole), vršnjačkih edukatora (kroz onlajn anketu u formi upitnika sa otvorenim i zatvorenim pitanjima) i samih učenika (kroz kratke evaluacione vežbe sprovedene na kraju svake radionice). Na osnovu dobijenih rezultata biće analizirani potencijali upotrebe vršnjačke edukacije u promociji pozitivnog razvoja i prevenciji problema ponašanja. | |
dc.language | sr | |
dc.publisher | Društvo defektologa Srbije | |
dc.rights | openAccess | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | |
dc.source | Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije | |
dc.subject | vršnjačka edukacija | |
dc.subject | mladi | |
dc.subject | vršnjačka podrška | |
dc.subject | edukativne kampanje | |
dc.title | Primena vršnjačke edukacije u školskim preventivnim programima | sr |
dc.type | conferenceObject | |
dc.rights.license | BY-SA | |
dc.citation.epage | 165 | |
dc.citation.other | : 165-165 | |
dc.citation.spage | 165 | |
dc.identifier.fulltext | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/6877/ihgf.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2859 | |
dc.type.version | publishedVersion |