Приказ основних података о документу

dc.creatorPopović-Ćitić, Branislava
dc.creatorNešić, Marija
dc.creatorBukvić, Lidija
dc.date.accessioned2021-06-17T13:43:34Z
dc.date.available2021-06-17T13:43:34Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.isbn978-86-84765-54-5
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2859
dc.description.abstractVršnjačka edukacija, kao jedan od osnovnih modaliteta sistema vršnjačke podrške u školskom okruženju, zasniva se na obučavanju i angažovanju mladih u pružanju različitih vidova obrazovne, socijalne i emocionalne pomoći i podrške svojim vršnjacima. Pristup uvažava prirodnu spremnost, potencijal i volju mladih osoba da jedni sa drugima diskutuju o interpersonalnim odnosima, brigama i problemima, te počiva na premisi da se, kroz odgovarajući trening, mladi mogu osnažiti da direktno sprovode preventivne intervencije edukativnog karaktera. Uvažavajući značaj angažovanja vršnjaka u realizaciji edukativnih preventivnih intervencija u školi, saradnici CEPORA – Centra za pozitivan razvoj dece i omladine, na inicijativu Kancelarije za mlade Grada Beograda, organizovali su, tokom novembra 2017. godine, seriju vršnjačkih edukacija za srednjoškolce, kroz tri edukativne kampanje: „Ili voziš ili piješ“, „Ne govoru mržnje“ i „Rodna ravnopravnost. Edukativni program, u okviru svake kampanje, obuhvatao je, pored izrade edukativne brošure, po jednu osmočasovnu edukaciju vršnjačkih edukatora i seriju dvočasovnih radionica vršnjačke edukacije u beogradskim srednjim školama, a sve u cilju unapređenja bezbednog ponašanja mladih u saobraćaju, prevencije govora mržnje i podsticanja rodne ravnopravnosti među mladima. Tokom kampanja obučeno je 87 vršnjačkih edukatora koji su sproveli ukupno 76 radionica vršnjačke edukacije u 13 beogradskih srednjih škola, uz učešće 1.091 srednjoškolaca. U radu će biti prezentovani rezultati evaluacije sprovedenih vršnjačkih edukacija zasnovani na oceni zadovoljstva škole (kroz intervjue sa članovima pedagoško-psihološke službe škole), vršnjačkih edukatora (kroz onlajn anketu u formi upitnika sa otvorenim i zatvorenim pitanjima) i samih učenika (kroz kratke evaluacione vežbe sprovedene na kraju svake radionice). Na osnovu dobijenih rezultata biće analizirani potencijali upotrebe vršnjačke edukacije u promociji pozitivnog razvoja i prevenciji problema ponašanja.
dc.languagesr
dc.publisherDruštvo defektologa Srbije
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije
dc.subjectvršnjačka edukacija
dc.subjectmladi
dc.subjectvršnjačka podrška
dc.subjectedukativne kampanje
dc.titlePrimena vršnjačke edukacije u školskim preventivnim programimasr
dc.typeconferenceObject
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage165
dc.citation.other: 165-165
dc.citation.spage165
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/6877/ihgf.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2859
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу