Kreiranje virtuelnog okruženja za učenje engleskog jezika namenjenog odraslim osobama sa ometenošću
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Nedovoljno poznavanje engleskog jezika suočava odrasle osobe sa
ometenošću sa brojnim barijerama u ostvarivanju komunikacije,
pronalaženju posla na međunarodnom tržištu rada i kvalitetnijem
provođenju slobodnog vremena. Stoga je i pokrenuta inicijativa da se
kreira virtuelno okruženje za učenje engleskog jezika, kako u formalnom,
tako i u neformalnom obrazovnom sistemu, koje bi bilo namenjeno
odraslim osobama sa različitim oblicima ometenosti. Cilj ovog projekta
je da se, u skladu sa principima univerzalnog dizajna, kreira platforma
čiji bi se elementi mogli prilagođavati individualnim stilovima i
mogućnostima pojedinačnih korisnika. U istraživanju, osim
Univerziteta u Burgosu koji je koordinator čitavog projekta, učestvuju i
univerziteti Aveira iz Portugala, Galati iz Rumunije, Dablin iz Irske,
kao i Univerzitet u Beogradu (FASPER). Osim visokoškolskih ustanova u
rad na projektu uključene su i specijalizovane agencije koje se bave
programiranjem i univerzalnim dizajnom. ...Očekujemo da će se nakon
kreiranja i testiranja platforme stvoriti sistem sa samostalno učenje
engleskog jezika, prilagođen korisnicima sa različitim funkcionalnim
ograničenjima. Takva platforma bi se, uz određene adaptacije, mogla
koristiti i za učenje drugih jezika. Verujemo da bi ovakvo iskustvo bilo
podsticajno i za reformu tradicionalne univerzitetske nastave u
procesu kreiranja virtuelnih kampusa i novih pristupa učenju zasnovanih
na savremenim tehnologijama.
Keywords:
platforma / ometenost / učenje / univerzalni dizajnSource:
Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije, 2018, 81-81Publisher:
- Društvo defektologa Srbije
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - CONF AU - Glumbić, Nenad AU - Brojčin, Branislav AU - Đorđević, Mirjana PY - 2018 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2847 AB - Nedovoljno poznavanje engleskog jezika suočava odrasle osobe sa ometenošću sa brojnim barijerama u ostvarivanju komunikacije, pronalaženju posla na međunarodnom tržištu rada i kvalitetnijem provođenju slobodnog vremena. Stoga je i pokrenuta inicijativa da se kreira virtuelno okruženje za učenje engleskog jezika, kako u formalnom, tako i u neformalnom obrazovnom sistemu, koje bi bilo namenjeno odraslim osobama sa različitim oblicima ometenosti. Cilj ovog projekta je da se, u skladu sa principima univerzalnog dizajna, kreira platforma čiji bi se elementi mogli prilagođavati individualnim stilovima i mogućnostima pojedinačnih korisnika. U istraživanju, osim Univerziteta u Burgosu koji je koordinator čitavog projekta, učestvuju i univerziteti Aveira iz Portugala, Galati iz Rumunije, Dablin iz Irske, kao i Univerzitet u Beogradu (FASPER). Osim visokoškolskih ustanova u rad na projektu uključene su i specijalizovane agencije koje se bave programiranjem i univerzalnim dizajnom. Očekujemo da će se nakon kreiranja i testiranja platforme stvoriti sistem sa samostalno učenje engleskog jezika, prilagođen korisnicima sa različitim funkcionalnim ograničenjima. Takva platforma bi se, uz određene adaptacije, mogla koristiti i za učenje drugih jezika. Verujemo da bi ovakvo iskustvo bilo podsticajno i za reformu tradicionalne univerzitetske nastave u procesu kreiranja virtuelnih kampusa i novih pristupa učenju zasnovanih na savremenim tehnologijama. PB - Društvo defektologa Srbije C3 - Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije T1 - Kreiranje virtuelnog okruženja za učenje engleskog jezika namenjenog odraslim osobama sa ometenošću EP - 81 SP - 81 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2847 ER -
@conference{ author = "Glumbić, Nenad and Brojčin, Branislav and Đorđević, Mirjana", year = "2018", abstract = "Nedovoljno poznavanje engleskog jezika suočava odrasle osobe sa ometenošću sa brojnim barijerama u ostvarivanju komunikacije, pronalaženju posla na međunarodnom tržištu rada i kvalitetnijem provođenju slobodnog vremena. Stoga je i pokrenuta inicijativa da se kreira virtuelno okruženje za učenje engleskog jezika, kako u formalnom, tako i u neformalnom obrazovnom sistemu, koje bi bilo namenjeno odraslim osobama sa različitim oblicima ometenosti. Cilj ovog projekta je da se, u skladu sa principima univerzalnog dizajna, kreira platforma čiji bi se elementi mogli prilagođavati individualnim stilovima i mogućnostima pojedinačnih korisnika. U istraživanju, osim Univerziteta u Burgosu koji je koordinator čitavog projekta, učestvuju i univerziteti Aveira iz Portugala, Galati iz Rumunije, Dablin iz Irske, kao i Univerzitet u Beogradu (FASPER). Osim visokoškolskih ustanova u rad na projektu uključene su i specijalizovane agencije koje se bave programiranjem i univerzalnim dizajnom. Očekujemo da će se nakon kreiranja i testiranja platforme stvoriti sistem sa samostalno učenje engleskog jezika, prilagođen korisnicima sa različitim funkcionalnim ograničenjima. Takva platforma bi se, uz određene adaptacije, mogla koristiti i za učenje drugih jezika. Verujemo da bi ovakvo iskustvo bilo podsticajno i za reformu tradicionalne univerzitetske nastave u procesu kreiranja virtuelnih kampusa i novih pristupa učenju zasnovanih na savremenim tehnologijama.", publisher = "Društvo defektologa Srbije", journal = "Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije", title = "Kreiranje virtuelnog okruženja za učenje engleskog jezika namenjenog odraslim osobama sa ometenošću", pages = "81-81", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2847" }
Glumbić, N., Brojčin, B.,& Đorđević, M.. (2018). Kreiranje virtuelnog okruženja za učenje engleskog jezika namenjenog odraslim osobama sa ometenošću. in Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije Društvo defektologa Srbije., 81-81. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2847
Glumbić N, Brojčin B, Đorđević M. Kreiranje virtuelnog okruženja za učenje engleskog jezika namenjenog odraslim osobama sa ometenošću. in Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije. 2018;:81-81. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2847 .
Glumbić, Nenad, Brojčin, Branislav, Đorđević, Mirjana, "Kreiranje virtuelnog okruženja za učenje engleskog jezika namenjenog odraslim osobama sa ometenošću" in Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije (2018):81-81, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2847 .