Приказ основних података о документу

dc.creatorStojković, Irena
dc.date.accessioned2021-06-17T13:42:42Z
dc.date.available2021-06-17T13:42:42Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.isbn978-86-900649-0-8
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2844
dc.description.abstractU radu analiziramo interakciju između dece tipičnog razvoja i dece sa smetnjama u razvoju i razvojne promene u toj interakciji od ranog detinjstva do adolescencije. Teorijska polazišta čine teorija razvoja empatije Martina Hofmana, teorija razvoja socijalnog preuzimanja uloga Robertra Selmana i teorija razvoja prosocijalnog suđenja Nensi Ajzenberg. U skladu sa tim može se očekivati da sa uzrastom interakcija između dece tipičnog razvoja i dece sa smetnjama u razvoju napreduje u kvalitativnom smislu odnosno da deca pokazuju napredak u razumevanju dece sa smetnjama u razvoju i da to bude praćeno intenzivnijom interakcijom sa njima. Međutim, nalazi empirijskih studija su nesaglasni i samo delimično pružaju podršku navedenim očekivanjima. Većina studija ukazuje da je interakcija između dece sa smetnjama u razvoju i dece bez smetnji u razvoju retka u svim periodima odrastanja i da su deca sa smetnjama u razvoju većinom neprihvaćena od strane vršnjaka. Rezultati istraživanja ukazuju i da su deca sa smetnjama u razvoju češće od druge dece žrtve vršnjačkog nasilja. Navedeni nalazi mogu se delimično objasniti teorijskim koncepcijama o vršnjačkim odnosima i prijateljstvima. Metodološka ograničenja koja otežavaju zaključivanje na osnovu postojećih studija primena su različitih metoda i instrumenata za procenu interakcije, mali opseg ispitivanih uzrasta u pojedinačim studijama i retko korišćenje longitudinalnog pristupa. U radu je, takođe, dat pregled intervencija Specifičnosti obrazovanja, vaspitanja i socijalne zaštite osoba sa smetnjama u razvoju 16 za unapređenje socijalne interakcije između dece tipičnog razvoja i dece sa smetnjama u razvoju u različitim periodima odrastanja.
dc.languagesr
dc.publisherŠkola za osnovno obrazovanje i vaspitanje učenika sa smetnjama u razvoju „6. oktobar“
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik rezimea I Stručno-naučne konferencije sa međunarodnim učešćem 'Specifičnosti obrazovanja, vaspitanja i socijalne zaštite osoba sa smetnjama u razvoju”
dc.source„Specifičnosti obrazovanja, vaspitanja i Socijalne zaštite osoba sa smetnjama u Razvoju“ Zbornik rezimea
dc.subjectdeca sa smetnjama u razvoju
dc.subjectsocijalna interakcija
dc.subjectvršnjački odnosi
dc.subjectprijateljstvo
dc.titleInterakcija između dece tipičnog razvoja i dece sa smetnjama u razvoju i razvojne promene u toj interakcijisr
dc.typeconferenceObject
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage16
dc.citation.other: 15-16
dc.citation.spage15
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/8684/rzewerg.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2844
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу