Приказ основних података о документу
Interakcija između dece tipičnog razvoja i dece sa smetnjama u razvoju i razvojne promene u toj interakciji
dc.creator | Stojković, Irena | |
dc.date.accessioned | 2021-06-17T13:42:42Z | |
dc.date.available | 2021-06-17T13:42:42Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-900649-0-8 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2844 | |
dc.description.abstract | U radu analiziramo interakciju između dece tipičnog razvoja i dece sa smetnjama u razvoju i razvojne promene u toj interakciji od ranog detinjstva do adolescencije. Teorijska polazišta čine teorija razvoja empatije Martina Hofmana, teorija razvoja socijalnog preuzimanja uloga Robertra Selmana i teorija razvoja prosocijalnog suđenja Nensi Ajzenberg. U skladu sa tim može se očekivati da sa uzrastom interakcija između dece tipičnog razvoja i dece sa smetnjama u razvoju napreduje u kvalitativnom smislu odnosno da deca pokazuju napredak u razumevanju dece sa smetnjama u razvoju i da to bude praćeno intenzivnijom interakcijom sa njima. Međutim, nalazi empirijskih studija su nesaglasni i samo delimično pružaju podršku navedenim očekivanjima. Većina studija ukazuje da je interakcija između dece sa smetnjama u razvoju i dece bez smetnji u razvoju retka u svim periodima odrastanja i da su deca sa smetnjama u razvoju većinom neprihvaćena od strane vršnjaka. Rezultati istraživanja ukazuju i da su deca sa smetnjama u razvoju češće od druge dece žrtve vršnjačkog nasilja. Navedeni nalazi mogu se delimično objasniti teorijskim koncepcijama o vršnjačkim odnosima i prijateljstvima. Metodološka ograničenja koja otežavaju zaključivanje na osnovu postojećih studija primena su različitih metoda i instrumenata za procenu interakcije, mali opseg ispitivanih uzrasta u pojedinačim studijama i retko korišćenje longitudinalnog pristupa. U radu je, takođe, dat pregled intervencija Specifičnosti obrazovanja, vaspitanja i socijalne zaštite osoba sa smetnjama u razvoju 16 za unapređenje socijalne interakcije između dece tipičnog razvoja i dece sa smetnjama u razvoju u različitim periodima odrastanja. | |
dc.language | sr | |
dc.publisher | Škola za osnovno obrazovanje i vaspitanje učenika sa smetnjama u razvoju „6. oktobar“ | |
dc.rights | openAccess | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | |
dc.source | Zbornik rezimea I Stručno-naučne konferencije sa međunarodnim učešćem 'Specifičnosti obrazovanja, vaspitanja i socijalne zaštite osoba sa smetnjama u razvoju” | |
dc.source | „Specifičnosti obrazovanja, vaspitanja i Socijalne zaštite osoba sa smetnjama u Razvoju“ Zbornik rezimea | |
dc.subject | deca sa smetnjama u razvoju | |
dc.subject | socijalna interakcija | |
dc.subject | vršnjački odnosi | |
dc.subject | prijateljstvo | |
dc.title | Interakcija između dece tipičnog razvoja i dece sa smetnjama u razvoju i razvojne promene u toj interakciji | sr |
dc.type | conferenceObject | |
dc.rights.license | BY-SA | |
dc.citation.epage | 16 | |
dc.citation.other | : 15-16 | |
dc.citation.spage | 15 | |
dc.identifier.fulltext | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/8684/rzewerg.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2844 | |
dc.type.version | publishedVersion |