Različiti nivoi i metode procene socijalne kompetentnosti kod dece
Different assessment levels and methods of children’s social competence
Konferencijski prilog (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
U radu preglednog karaktera razmatramo fenomen socijalne kompetentnosti u
kontekstu različitih metoda i nivoa procene socijalne kompetentnosti kod
dece. Analiza izdvojenih radova organizovana je oko odgovora na dva pitanja (1)
Koje pokazatelje i nivoe socijalne kompetentnosti možemo procenjivati kod
dece? (2) Kojim metodama i postupcima možemo procenjivati određene pokaza-
tele socijalne kompetentnosti? Analizom radova o socijalnoj kompetentno-
sti kao moguće teškoće pri proceni socijalne kompetenosti izdvojili smo: ne-
usaglašenost oko definisanja pojma socijalne kompetetnosti, odnosno širok
opseg različitih pokazatelja socijalne kompetentnosti. U drugom delu rada
izloženi su Integrativni model socijalne kompetentnosti, odnosno teza o
tri nivoa procene socijalne kompetentosti, te mogućnost operacionalizacije
i merenja socijalne kompetentosti. Na kraju rada ukazano je na implikacije za
praksu u smislu preduzimanja ciljne intervencije u skladu sa procenom socijalne
kompeten...osti na sva tri nivoa, kao organizovanog sistema.
In the work of a review character, we consider
the phenomenon of social competence in the
context of different methods and levels of
assessment of social competence in children.
An analysis of the selected papers is organized
around the answer to two questions (1) What
indicators and levels of social competence can
we evaluate in children? (2) What methods
and procedures can we estimate certain
indicators of social competence? By analyzing
papers on social competence as a possible
difficulty in assessing social competence,
we have identified: nonconformity about
defining the notion of social competence, as
well as a wide range of different indicators
of social competence. In the second part of
the paper, the Integrated Model of Social
Competence is presented, through the three
levels of social competence assessment, as
well as the possibility of operationalization
and measurement of social competence.
At the end of the paper, it is pointed out
the implications for... the practice in terms
of undertaking a targeted intervention
in accordance with the assessment of
social competence at all three levels, as an
organized system.
Ključne reči:
socijalna kompetentnost / nivoi procene / metode procene / deca / social competence / assessment levels / assessment methods / childrenIzvor:
Zbornik radova - Nacionalni naučni skup „Metode procene u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji”, Beograd,Srbija, 24. decembar 2018., 2018, 31-40Izdavač:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Institucija/grupa
rFASPERTY - CONF AU - Jelić, Marija PY - 2018 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2814 AB - U radu preglednog karaktera razmatramo fenomen socijalne kompetentnosti u kontekstu različitih metoda i nivoa procene socijalne kompetentnosti kod dece. Analiza izdvojenih radova organizovana je oko odgovora na dva pitanja (1) Koje pokazatelje i nivoe socijalne kompetentnosti možemo procenjivati kod dece? (2) Kojim metodama i postupcima možemo procenjivati određene pokaza- tele socijalne kompetentnosti? Analizom radova o socijalnoj kompetentno- sti kao moguće teškoće pri proceni socijalne kompetenosti izdvojili smo: ne- usaglašenost oko definisanja pojma socijalne kompetetnosti, odnosno širok opseg različitih pokazatelja socijalne kompetentnosti. U drugom delu rada izloženi su Integrativni model socijalne kompetentnosti, odnosno teza o tri nivoa procene socijalne kompetentosti, te mogućnost operacionalizacije i merenja socijalne kompetentosti. Na kraju rada ukazano je na implikacije za praksu u smislu preduzimanja ciljne intervencije u skladu sa procenom socijalne kompetenosti na sva tri nivoa, kao organizovanog sistema. AB - In the work of a review character, we consider the phenomenon of social competence in the context of different methods and levels of assessment of social competence in children. An analysis of the selected papers is organized around the answer to two questions (1) What indicators and levels of social competence can we evaluate in children? (2) What methods and procedures can we estimate certain indicators of social competence? By analyzing papers on social competence as a possible difficulty in assessing social competence, we have identified: nonconformity about defining the notion of social competence, as well as a wide range of different indicators of social competence. In the second part of the paper, the Integrated Model of Social Competence is presented, through the three levels of social competence assessment, as well as the possibility of operationalization and measurement of social competence. At the end of the paper, it is pointed out the implications for the practice in terms of undertaking a targeted intervention in accordance with the assessment of social competence at all three levels, as an organized system. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Zbornik radova - Nacionalni naučni skup „Metode procene u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji”, Beograd,Srbija, 24. decembar 2018. T1 - Različiti nivoi i metode procene socijalne kompetentnosti kod dece T1 - Different assessment levels and methods of children’s social competence EP - 40 SP - 31 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2814 ER -
@conference{ author = "Jelić, Marija", year = "2018", abstract = "U radu preglednog karaktera razmatramo fenomen socijalne kompetentnosti u kontekstu različitih metoda i nivoa procene socijalne kompetentnosti kod dece. Analiza izdvojenih radova organizovana je oko odgovora na dva pitanja (1) Koje pokazatelje i nivoe socijalne kompetentnosti možemo procenjivati kod dece? (2) Kojim metodama i postupcima možemo procenjivati određene pokaza- tele socijalne kompetentnosti? Analizom radova o socijalnoj kompetentno- sti kao moguće teškoće pri proceni socijalne kompetenosti izdvojili smo: ne- usaglašenost oko definisanja pojma socijalne kompetetnosti, odnosno širok opseg različitih pokazatelja socijalne kompetentnosti. U drugom delu rada izloženi su Integrativni model socijalne kompetentnosti, odnosno teza o tri nivoa procene socijalne kompetentosti, te mogućnost operacionalizacije i merenja socijalne kompetentosti. Na kraju rada ukazano je na implikacije za praksu u smislu preduzimanja ciljne intervencije u skladu sa procenom socijalne kompetenosti na sva tri nivoa, kao organizovanog sistema., In the work of a review character, we consider the phenomenon of social competence in the context of different methods and levels of assessment of social competence in children. An analysis of the selected papers is organized around the answer to two questions (1) What indicators and levels of social competence can we evaluate in children? (2) What methods and procedures can we estimate certain indicators of social competence? By analyzing papers on social competence as a possible difficulty in assessing social competence, we have identified: nonconformity about defining the notion of social competence, as well as a wide range of different indicators of social competence. In the second part of the paper, the Integrated Model of Social Competence is presented, through the three levels of social competence assessment, as well as the possibility of operationalization and measurement of social competence. At the end of the paper, it is pointed out the implications for the practice in terms of undertaking a targeted intervention in accordance with the assessment of social competence at all three levels, as an organized system.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Zbornik radova - Nacionalni naučni skup „Metode procene u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji”, Beograd,Srbija, 24. decembar 2018.", title = "Različiti nivoi i metode procene socijalne kompetentnosti kod dece, Different assessment levels and methods of children’s social competence", pages = "40-31", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2814" }
Jelić, M.. (2018). Različiti nivoi i metode procene socijalne kompetentnosti kod dece. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup „Metode procene u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji”, Beograd,Srbija, 24. decembar 2018. Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 31-40. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2814
Jelić M. Različiti nivoi i metode procene socijalne kompetentnosti kod dece. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup „Metode procene u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji”, Beograd,Srbija, 24. decembar 2018.. 2018;:31-40. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2814 .
Jelić, Marija, "Različiti nivoi i metode procene socijalne kompetentnosti kod dece" in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup „Metode procene u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji”, Beograd,Srbija, 24. decembar 2018. (2018):31-40, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2814 .