Приказ основних података о документу

dc.creatorGligorović, Milica
dc.date.accessioned2021-06-17T13:34:54Z
dc.date.available2021-06-17T13:34:54Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.isbn978-86-84765-51-4
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2712
dc.description.abstractTeškoće usvajanja akademskih znanja i veština mogu da budu prolazne ili trajne. Prolazne teškoće obično se ispoljavaju kod dece sa nedovoljnim edukativnim iskustvom, sporijim tempom razvoja i/ili problemima u ponašanju. Trajne smetnje u oblasti jedne ili više akademskih veština mogu se sresti kod dece tipičnih intelektualnih sposobnosti, dece sa intelektualnom ometenošću i dece sa specifičnim neurorazvojnim poremećajima. Procena potencijala za sticanje i primenu akademskih znanja i veština je preduslov za kreiranje efikasnih individualnih obrazovnih programa namenjenih deci koja ispoljavaju teškoće u razvoju. Indikatori teškoća u ovladavanju različitim akademskim veštinama često mogu da se utvrde u predškolskom ili ranom školskom periodu, i to u oblastima percepcije (vizuelne, auditivne i taktilne), bazičnih kognitivnih funkcija (pažnje i pamćenja), motoričkih sposobnosti u domenu grube i fine motorike, govorno-jezičkih sposobnosti i viših kognitivnih sposobnosti (inteligencije, mišljenja i egzekutivnih funkcija). Od posebnog značaja za procenu potencijala za usvajanje specifičnih akademskih veština je procena prekursora matematičkih veština (numeričke determinacije količine, korespondencije, numeričke reprezentacije i sl.), čitanja (fonološke svesnosti, fonemsko-grafemske i grafemsko-fonemske konverzije i sl.) i pisanja (vizuelnih funkcija, vizuomotoričke koordinacije, diferenciranosti motorike prstiju i sl.). Strategije procene se kreću u kontinuumu od formalnih do neformalnih, a najvažnija komponenta procene edukativnih potencijala nije utvrđivanje prisustva teškoća u razvoju ili rasvetljavanje deficita koji je u njihovoj osnovi, nego sticanje uvida u meru u kojoj te teškoće ograničavaju proces usvajanja i primene znanja.
dc.languagesr
dc.publisherDruštvo defektologa Srbije
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik rezimea
dc.sourceZbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017.
dc.subjectedukativni potencijali
dc.subjectteškoće u razvoju
dc.subjectakademske veštine
dc.titleEdukativni potencijali dece sa teškoćama u razvojusr
dc.typeconferenceObject
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage22
dc.citation.other: 22-22
dc.citation.spage22
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/6163/bitstream_6163.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2712
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу