Приказ основних података о документу
Edukativni potencijali dece sa teškoćama u razvoju
dc.creator | Gligorović, Milica | |
dc.date.accessioned | 2021-06-17T13:34:54Z | |
dc.date.available | 2021-06-17T13:34:54Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-84765-51-4 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2712 | |
dc.description.abstract | Teškoće usvajanja akademskih znanja i veština mogu da budu prolazne ili trajne. Prolazne teškoće obično se ispoljavaju kod dece sa nedovoljnim edukativnim iskustvom, sporijim tempom razvoja i/ili problemima u ponašanju. Trajne smetnje u oblasti jedne ili više akademskih veština mogu se sresti kod dece tipičnih intelektualnih sposobnosti, dece sa intelektualnom ometenošću i dece sa specifičnim neurorazvojnim poremećajima. Procena potencijala za sticanje i primenu akademskih znanja i veština je preduslov za kreiranje efikasnih individualnih obrazovnih programa namenjenih deci koja ispoljavaju teškoće u razvoju. Indikatori teškoća u ovladavanju različitim akademskim veštinama često mogu da se utvrde u predškolskom ili ranom školskom periodu, i to u oblastima percepcije (vizuelne, auditivne i taktilne), bazičnih kognitivnih funkcija (pažnje i pamćenja), motoričkih sposobnosti u domenu grube i fine motorike, govorno-jezičkih sposobnosti i viših kognitivnih sposobnosti (inteligencije, mišljenja i egzekutivnih funkcija). Od posebnog značaja za procenu potencijala za usvajanje specifičnih akademskih veština je procena prekursora matematičkih veština (numeričke determinacije količine, korespondencije, numeričke reprezentacije i sl.), čitanja (fonološke svesnosti, fonemsko-grafemske i grafemsko-fonemske konverzije i sl.) i pisanja (vizuelnih funkcija, vizuomotoričke koordinacije, diferenciranosti motorike prstiju i sl.). Strategije procene se kreću u kontinuumu od formalnih do neformalnih, a najvažnija komponenta procene edukativnih potencijala nije utvrđivanje prisustva teškoća u razvoju ili rasvetljavanje deficita koji je u njihovoj osnovi, nego sticanje uvida u meru u kojoj te teškoće ograničavaju proces usvajanja i primene znanja. | |
dc.language | sr | |
dc.publisher | Društvo defektologa Srbije | |
dc.rights | openAccess | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | |
dc.source | Zbornik rezimea | |
dc.source | Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017. | |
dc.subject | edukativni potencijali | |
dc.subject | teškoće u razvoju | |
dc.subject | akademske veštine | |
dc.title | Edukativni potencijali dece sa teškoćama u razvoju | sr |
dc.type | conferenceObject | |
dc.rights.license | BY-SA | |
dc.citation.epage | 22 | |
dc.citation.other | : 22-22 | |
dc.citation.spage | 22 | |
dc.identifier.fulltext | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/6163/bitstream_6163.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2712 | |
dc.type.version | publishedVersion |