Приказ основних података о документу

dc.creatorPopović-Ćitić, Branislava
dc.creatorJovanović, Marija
dc.date.accessioned2021-06-17T13:33:34Z
dc.date.available2021-06-17T13:33:34Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.isbn978-86-84765-51-4
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2690
dc.description.abstractEmpatija, kao kompleksan afektivno-kognitivni fenomen, predstavlja sposobnost razumevanja i deljenja tuđih emocionalnih stanja i konteksta, odnosno sposobnost da se identifikuju misli i osećanja druge osobe, te da se na opažene misli i osećanja odgovori adekvatnim emocionalnim reakcijama. Brojna naučna istraživanja nedvosmisleno ukazuju na pozitivne efekte empatičnosti u razvijanju prosocijalnih oblika ponašanja, unapređivanju kvaliteta interpersonalnih odnosa i jačanju osećanja ličnog zadovoljstva, ali i na činjenicu da snižen nivo empatije, posebno u domenu njene kognitivne komponente, stoji u vezi sa nastajanjem, razvijanjem i održavanjem agresivnog, antisocijalnog i delinkventnog ponašanja. Otuda se aktivnostima usmerenim na razvijanje empatskog kapaciteta pridaje značajan potencijal u oblasti prevencije i tretmana različitih oblika problema ponašanja. Podsticanje razvoja kognitivne i afektivne komponeĆitićnte empatije posredovano je nizom sredinskih uticaja, među kojima se, posebno u ranim razvojnim fazama deteta, izdvajaju uticaji porodičnog okruženja u vidu adekvatnog roditeljskog angažovanja. Na osnovu pregleda niza empirijski zasnovanih smernica i analize potvrđeno efektivnih porodičnih programa, moguće je izdvojiti nekoliko roditeljskih intervencija koje se pokazuju uspešnim u podsticanju empatije kod dece. To su: roditeljska indukcija kao poseban vid disciplinovanja, kognitivno-verbalna analiza situacije, mehanizmi moralnog odupiranja, postupci razvijanja emocionalne pismenosti, upotreba odgovarajućih medijskih sadržaja, angažovanje u situacijama koje „provociraju“ empatsko reagovanje, kao i modelovanje ponašanja po uzoru na roditeljski model empatičnosti. Uvažavajući značaj koji empatija može imati na pozitivan razvoj i prevenciju problema ponašanja, te važnu ulogu roditelja u procesu razvijanja empatičnosti dece, u radu će, nakon deskripcije ključnih istraživačkih nalaza o efektivnosti roditeljskih intervencija, biti izvedene konkretne smernice za pozitivno angažovanje roditelja na planu jačanja empatskog kapaciteta i razvijanja empatije dece.
dc.languagesr
dc.publisherDruštvo defektologa Srbije
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017.
dc.subjectempatija
dc.subjectroditeljsko angažovanje
dc.subjectpozitivan razvoj
dc.subjectprevencija problema ponašanja
dc.titleUloga roditelja u podsticanju empatije kod decesr
dc.typeconferenceObject
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage93
dc.citation.other: 93-93
dc.citation.spage93
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/6165/bitstream_6165.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2690
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу