Analiza procene radne sposobnosti učenika sa lakom intelektualnom ometenošću
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Potreba za procenjivanjem radne sposobnosti osoba sa intelektualnom ometenošću
Postoji tokom svih faza profesionalne rehabilitacije, a odnosi se na aktuelno
Funkcionalno stanje koje se izražava u vidu neposredne prilagođenosti i spremnosti
Osobe za izvršavanje radnih zahteva u simuliranim radnim uslovima ili u
Prirodnom radnom okruženju. U radu su prikazani rezultati analize funkcionalne
Procene radnih sposobnosti 120 učenika sa lakom intelektualnom ometenošću koji
Se profesionalno osposobljavaju za rad u pet područja rada, sa ciljem sagledavanja
Njihovih potencijala i ograničenja u radnim situacijama na časovima praktične
Nastave. Primenjen je adaptirani instrument ,,upitnik za procenu radnih
Sposobnosti'' (questionnaire for assessment of working abilities; taylor, 1987) koji se
Sastoji od 20 ajtema u obliku četvorostepene skale, pri čemu minimalna vrednost ima
Numerički kod 1, a brojem 4 je označen najviši nivo učenikovih sposobnosti u
Obavljanju posla. Mogući raspon zbi...rnih rezultata je od 20 do 80, dok se raspon
Dobijenih skorova u našem istraživanju kreće se od 30-79, sa aritmetičkom sredinom
I standardnom devijacijom 58,83±10,18. Najveće prosečne vrednosti dobijene su za
Parametre koji procenjuju odnos sa radnim instruktorom, redovno prisustvo
Časovima praktične nastave i poštovanje pravila u radnoj sredini, dok su najniže
Vrednosti utvrđene za varijable koje se odnose na radnu produktivnost i samostalno
Rešavanje problema tokom rada. Vrednost funkcionalne procene radne sposobnosti
Učenika sa intelektualnom ometenošću tokom faze profesionalnog osposobljavanja
Izuzetno je značajna, jer rezultati procene mogu pomoći defektolozima i radnim
Instruktorima da identifikuju prepreke koje bi mogle da utiču na uspešnu obuku,
Osmisle strategije za prevazilaženje teškoća tokom rada i kreiraju plan
Zapošljavanja u saradnji sa potencijalnim poslodavcima.
Keywords:
funkcionalna radna procena / profesionalno osposobljavanje / učenici Sa lakom intelektualnom ometenošću / planiranje zapošljavanjaSource:
Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017., 2017, 155-155Publisher:
- Društvo defektologa Srbije
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - CONF AU - Milanović-Dobrota, Biljana PY - 2017 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2654 AB - Potreba za procenjivanjem radne sposobnosti osoba sa intelektualnom ometenošću Postoji tokom svih faza profesionalne rehabilitacije, a odnosi se na aktuelno Funkcionalno stanje koje se izražava u vidu neposredne prilagođenosti i spremnosti Osobe za izvršavanje radnih zahteva u simuliranim radnim uslovima ili u Prirodnom radnom okruženju. U radu su prikazani rezultati analize funkcionalne Procene radnih sposobnosti 120 učenika sa lakom intelektualnom ometenošću koji Se profesionalno osposobljavaju za rad u pet područja rada, sa ciljem sagledavanja Njihovih potencijala i ograničenja u radnim situacijama na časovima praktične Nastave. Primenjen je adaptirani instrument ,,upitnik za procenu radnih Sposobnosti'' (questionnaire for assessment of working abilities; taylor, 1987) koji se Sastoji od 20 ajtema u obliku četvorostepene skale, pri čemu minimalna vrednost ima Numerički kod 1, a brojem 4 je označen najviši nivo učenikovih sposobnosti u Obavljanju posla. Mogući raspon zbirnih rezultata je od 20 do 80, dok se raspon Dobijenih skorova u našem istraživanju kreće se od 30-79, sa aritmetičkom sredinom I standardnom devijacijom 58,83±10,18. Najveće prosečne vrednosti dobijene su za Parametre koji procenjuju odnos sa radnim instruktorom, redovno prisustvo Časovima praktične nastave i poštovanje pravila u radnoj sredini, dok su najniže Vrednosti utvrđene za varijable koje se odnose na radnu produktivnost i samostalno Rešavanje problema tokom rada. Vrednost funkcionalne procene radne sposobnosti Učenika sa intelektualnom ometenošću tokom faze profesionalnog osposobljavanja Izuzetno je značajna, jer rezultati procene mogu pomoći defektolozima i radnim Instruktorima da identifikuju prepreke koje bi mogle da utiču na uspešnu obuku, Osmisle strategije za prevazilaženje teškoća tokom rada i kreiraju plan Zapošljavanja u saradnji sa potencijalnim poslodavcima. PB - Društvo defektologa Srbije C3 - Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017. T1 - Analiza procene radne sposobnosti učenika sa lakom intelektualnom ometenošću EP - 155 SP - 155 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2654 ER -
@conference{ author = "Milanović-Dobrota, Biljana", year = "2017", abstract = "Potreba za procenjivanjem radne sposobnosti osoba sa intelektualnom ometenošću Postoji tokom svih faza profesionalne rehabilitacije, a odnosi se na aktuelno Funkcionalno stanje koje se izražava u vidu neposredne prilagođenosti i spremnosti Osobe za izvršavanje radnih zahteva u simuliranim radnim uslovima ili u Prirodnom radnom okruženju. U radu su prikazani rezultati analize funkcionalne Procene radnih sposobnosti 120 učenika sa lakom intelektualnom ometenošću koji Se profesionalno osposobljavaju za rad u pet područja rada, sa ciljem sagledavanja Njihovih potencijala i ograničenja u radnim situacijama na časovima praktične Nastave. Primenjen je adaptirani instrument ,,upitnik za procenu radnih Sposobnosti'' (questionnaire for assessment of working abilities; taylor, 1987) koji se Sastoji od 20 ajtema u obliku četvorostepene skale, pri čemu minimalna vrednost ima Numerički kod 1, a brojem 4 je označen najviši nivo učenikovih sposobnosti u Obavljanju posla. Mogući raspon zbirnih rezultata je od 20 do 80, dok se raspon Dobijenih skorova u našem istraživanju kreće se od 30-79, sa aritmetičkom sredinom I standardnom devijacijom 58,83±10,18. Najveće prosečne vrednosti dobijene su za Parametre koji procenjuju odnos sa radnim instruktorom, redovno prisustvo Časovima praktične nastave i poštovanje pravila u radnoj sredini, dok su najniže Vrednosti utvrđene za varijable koje se odnose na radnu produktivnost i samostalno Rešavanje problema tokom rada. Vrednost funkcionalne procene radne sposobnosti Učenika sa intelektualnom ometenošću tokom faze profesionalnog osposobljavanja Izuzetno je značajna, jer rezultati procene mogu pomoći defektolozima i radnim Instruktorima da identifikuju prepreke koje bi mogle da utiču na uspešnu obuku, Osmisle strategije za prevazilaženje teškoća tokom rada i kreiraju plan Zapošljavanja u saradnji sa potencijalnim poslodavcima.", publisher = "Društvo defektologa Srbije", journal = "Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017.", title = "Analiza procene radne sposobnosti učenika sa lakom intelektualnom ometenošću", pages = "155-155", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2654" }
Milanović-Dobrota, B.. (2017). Analiza procene radne sposobnosti učenika sa lakom intelektualnom ometenošću. in Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017. Društvo defektologa Srbije., 155-155. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2654
Milanović-Dobrota B. Analiza procene radne sposobnosti učenika sa lakom intelektualnom ometenošću. in Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017.. 2017;:155-155. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2654 .
Milanović-Dobrota, Biljana, "Analiza procene radne sposobnosti učenika sa lakom intelektualnom ometenošću" in Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017. (2017):155-155, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2654 .