Приказ основних података о документу
Matematička anksioznost kod učenika sa lakom intelektualnom ometenošću
dc.creator | Japundža-Milisavljević, Mirjana | |
dc.creator | Đurić-Zdravković, Aleksandra | |
dc.creator | Gagić, Sanja | |
dc.date.accessioned | 2021-06-17T13:29:09Z | |
dc.date.available | 2021-06-17T13:29:09Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-84765-51-4 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2617 | |
dc.description.abstract | Matematička anksioznost nastaje usled kombinacije kognitivnih predispozicija i Izloženosti iracionalnim objašnjenjima neuspeha. Postoje tri faze napredovanja Matematičke anksioznosti i dva oblika njene manifestacije. Kod specifične Matofobije simptomi mogu da se ublaže ili u potpunosti otklone ukoliko se Pravovremeno detektuju i kod učenika izazovu pozitivna iskustva vezana za usvajanje Sadržaja matematike. Cilj rada je utvrditi da li se kod učenika s lakom intelektualnom ometenošću (lio) Javljaju simptomi matematičke anksioznosti (lio) i da li postoji povezanost ovog Stanja sa kalendarskim uzrastom i polom ispitanika. Uzorak obuhvata 65-oro učenika S lio, kalendarskog uzrasta od 7 do 11 godina (as=9,22; sd=1,52), oba pola (44,9% Dečaka i 55,1% devojčica), bez neuroloških i višestrukih smetnji. Procena stavova o Matematici realizovana je primenom skale za procenu matematičke anksioznosti. Dobijeni rezultati ukazuju da ukupno 76,9% ispitanika pokazuje pozitivan stav prema Matematici, dok je 23,1% učenika sa lio pokazalo slaganje s negativnim tvrdnjama, Što ukazuje na postojanje osećaja matematičke anksioznosti. Kalendarski mlađi Ispitanici pokazuju pozitivniji stav o matematici u odnosu na starije ispitanike (p=0,000), dok postojanje razlika u stavu o matematici kada je u pitanju pol nismo Utvrdili (p>0,05). Sa porastom edukativnog nivoa matematički zadaci se usložnjavaju stoga podatak da Stariji ispitanici našeg uzorka u većem procentu pokazuju negativne reakcije u Susretu sa matematikom u odnosu na kalendarski mlađe učenike nije iznenađujuć. Dalja istraživanja bi trebalo usmeriti ka utvrđivanju uticaja roditelja i nastavnika O kreiranju stava o matematici kod učenika sa lio. | |
dc.language | sr | |
dc.publisher | Društvo defektologa Srbije | |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179017/RS// | |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179025/RS// | |
dc.rights | openAccess | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | |
dc.source | Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017. | |
dc.subject | matematička anksioznost | |
dc.subject | laka intelektualna ometenost. | |
dc.title | Matematička anksioznost kod učenika sa lakom intelektualnom ometenošću | sr |
dc.type | conferenceObject | |
dc.rights.license | BY-SA | |
dc.citation.epage | 138 | |
dc.citation.spage | 138 | |
dc.identifier.fulltext | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/6223/bitstream_6223.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2617 | |
dc.type.version | publishedVersion |