Prikaz osnovnih podataka o dokumentu
Introjektovana prosocijalna regulacija učenika s lakom intelektualnom ometenošću
dc.creator | Đurić-Zdravković, Aleksandra | |
dc.creator | Japundža-Milisavljević, Mirjana | |
dc.creator | Gagić, Sanja | |
dc.date.accessioned | 2021-06-17T13:28:58Z | |
dc.date.available | 2021-06-17T13:28:58Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-84765-51-4 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2614 | |
dc.description.abstract | Prosocijalna regulacija se odnosi na društveno-moralno delovanje, sposobnost Identifikacije pozicije drugih, brigu za druge, dobrovoljnu pomoć i saradnju. Introjektovana ili prihvaćena regulacija podrazumeva ponašanje kod kojeg postoji Briga za druge, ali je ona nametnuta od strane odraslih osoba. Cilj ovog rada je sagledavanje odnosa introjektovane prosocijalne regulacije i Školskog uzrasta ispitanika s lakom intelektualnom ometenošću (lio). Uzorak ovog istraživanja uključuje 120 učenika s lio, oba pola, školskog uzrasta od v Do viii razreda. Tokom istraživanja korišćen je segment introjektovana regulacija Upitnika prosocijalne samoregulacije (ryan and connell, 1989) koji procenjuje Različite aspekte ponašanja individue u socijalnom polju. Ovaj instrument je Prilagođen učenicima s lio. Jednofaktorskom analizom varijanse ispitan je uticaj školskog uzrasta na supskalu Introjektovane regulacije i utvrđena je statistička značajnost između pomenutih Varijabli (f (3,116) = 2,903, p = 0,038). Potom je iskorišćeno post hoc poređenje Pomoću tukey-evog hsd testa da bi bilo utvrđeno koji se razredi međusobno razlikuju U skorovima na ovoj supskali. Dobijenim rezultatima utvrđeno je da se petaci Statistički značajno razlikuju od šestaka u vrednostima postignutim na ovoj supskali (p<0,05). Ostale razlike skorova supskale introjektovane regulacije u različitim Razredima nisu statistički značajne (p>0,05). S obzirom na to da se kod introjektovane regulacije ponašanje izvodi iz nametnutog Osećanja obaveze ili krivice i nije samoodređeno, ono je tipičnije za mlađi školski Uzrast, nego za stariji. Moguće je da kod učenika šestog razreda s lio počinju da Osnažuju samoodređenije, više forme regulacije, te zbog toga petaci ispoljavaju veći Udeo ponašanja koje je tipično za introjektovanu regulaciju. Kod učenika sedmog i Osmog razreda je očigledno da su ova ponašanja ispoljena istim intenzitetom, te zbog Toga nije došlo do statistički značajne relacije među njima. | |
dc.language | sr | |
dc.publisher | Društvo defektologa Srbije | |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179025/RS// | |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179017/RS// | |
dc.rights | openAccess | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | |
dc.source | Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017. | |
dc.subject | introjektovana prosocijalna regulacija | |
dc.subject | učenici s lio | |
dc.title | Introjektovana prosocijalna regulacija učenika s lakom intelektualnom ometenošću | sr |
dc.type | conferenceObject | |
dc.rights.license | BY-SA | |
dc.citation.epage | 122 | |
dc.citation.spage | 122 | |
dc.identifier.fulltext | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/6220/bitstream_6220.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2614 | |
dc.type.version | publishedVersion |