Prikaz osnovnih podataka o dokumentu

dc.creatorĐurić-Zdravković, Aleksandra
dc.creatorJapundža-Milisavljević, Mirjana
dc.creatorGagić, Sanja
dc.date.accessioned2021-06-17T13:28:58Z
dc.date.available2021-06-17T13:28:58Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.isbn978-86-84765-51-4
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2614
dc.description.abstractProsocijalna regulacija se odnosi na društveno-moralno delovanje, sposobnost Identifikacije pozicije drugih, brigu za druge, dobrovoljnu pomoć i saradnju. Introjektovana ili prihvaćena regulacija podrazumeva ponašanje kod kojeg postoji Briga za druge, ali je ona nametnuta od strane odraslih osoba. Cilj ovog rada je sagledavanje odnosa introjektovane prosocijalne regulacije i Školskog uzrasta ispitanika s lakom intelektualnom ometenošću (lio). Uzorak ovog istraživanja uključuje 120 učenika s lio, oba pola, školskog uzrasta od v Do viii razreda. Tokom istraživanja korišćen je segment introjektovana regulacija Upitnika prosocijalne samoregulacije (ryan and connell, 1989) koji procenjuje Različite aspekte ponašanja individue u socijalnom polju. Ovaj instrument je Prilagođen učenicima s lio. Jednofaktorskom analizom varijanse ispitan je uticaj školskog uzrasta na supskalu Introjektovane regulacije i utvrđena je statistička značajnost između pomenutih Varijabli (f (3,116) = 2,903, p = 0,038). Potom je iskorišćeno post hoc poređenje Pomoću tukey-evog hsd testa da bi bilo utvrđeno koji se razredi međusobno razlikuju U skorovima na ovoj supskali. Dobijenim rezultatima utvrđeno je da se petaci Statistički značajno razlikuju od šestaka u vrednostima postignutim na ovoj supskali (p<0,05). Ostale razlike skorova supskale introjektovane regulacije u različitim Razredima nisu statistički značajne (p>0,05). S obzirom na to da se kod introjektovane regulacije ponašanje izvodi iz nametnutog Osećanja obaveze ili krivice i nije samoodređeno, ono je tipičnije za mlađi školski Uzrast, nego za stariji. Moguće je da kod učenika šestog razreda s lio počinju da Osnažuju samoodređenije, više forme regulacije, te zbog toga petaci ispoljavaju veći Udeo ponašanja koje je tipično za introjektovanu regulaciju. Kod učenika sedmog i Osmog razreda je očigledno da su ova ponašanja ispoljena istim intenzitetom, te zbog Toga nije došlo do statistički značajne relacije među njima.
dc.languagesr
dc.publisherDruštvo defektologa Srbije
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179025/RS//
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179017/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017.
dc.subjectintrojektovana prosocijalna regulacija
dc.subjectučenici s lio
dc.titleIntrojektovana prosocijalna regulacija učenika s lakom intelektualnom ometenošćusr
dc.typeconferenceObject
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage122
dc.citation.spage122
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/6220/bitstream_6220.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2614
dc.type.versionpublishedVersion


Dokumenti

Thumbnail

Ovaj dokument se pojavljuje u sledećim kolekcijama

Prikaz osnovnih podataka o dokumentu