Приказ основних података о документу

Some characteristics of social inclusion of deaf and hard of hearing students

dc.contributorJugović Aleksandar
dc.contributorJapundža-Milisavljević Mirjana
dc.contributorGrbović Aleksandra
dc.creatorIsaković, Ljubica
dc.creatorKovačević, Tamara
dc.creatorDimić, Nadežda
dc.date.accessioned2021-06-17T13:28:34Z
dc.date.available2021-06-17T13:28:34Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.isbn978-86-6203-089-4
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2607
dc.description.abstractInteresovanja vezana za gluvu i nagluvu decu uglavnom su bila usmerena na razvoj jezika i govora. Taj razvoj ključan je za razvoj komunikacije, koja je osnovni preduslov kvalitetnih socijalnih interakcija. Fluentna konverzacija znači da njeni učesnici budu osetljivi na međusobne potrebe. Kada se poruka adekvatno ne pre- nese ili ne primi nastaje neuspešna komunikacija. Pošto se sve veći broj gluve i nagluve dece uključuje u redov- ni sistem školovanja aktuelna su pitanja vezana za kvalitet i kvantitet njihovih socijalnih interakcija, a naročito pitanje odnosa sa vršnjacima koji čuju. Istraživanja socijalnog razvoja gluvih i nagluvih najčešće su usmerena na oblasti ispitivanja opšte socijalne zrelo- sti, socijalnih interakcija (odnosa sa užom i širom porodi- com, roditeljima i vršnjacima), kao i značaja usvajanja jezika za socijalni razvoje dece. Socijalno funkcionisanje se može posma- trati u kontekstu segregiranog ili inkluzivnog obrazovanja, a interakcije se mogu uspostavljati sa vršnjacima sa oštećenjem ili bez oštećenja sluha. Rezultati većine istraživanja ukazuju da socijalna inkluzija gluvih i nagluvih učenika u redovnim školama nije uspešna, i da je osnovni uzrok tome problem u komunikaciji, ali postoje i istraživanja koja govore da ukoliko se gluvim i nagluvim učeni- cima omogući podsticajno okruženje, oni stupaju u interakcije i uspostavljaju pozitivne socijalne odnose sa vršnjacima koji čuju.
dc.description.abstractInterests linked to the deaf and hard of hearing children are mainly focused on the development of language and speech. This development is crucial for the development of communication, which is the basic precondition for quality social interaction. fluent conversation means that its participants need to be sensitive to each other’s needs. When a message is not transferred properly or does not receive the communication failure occurs. Since an increasing number of deaf and hard of hearing children included in the regular school system are the current issues related to the quantity and quality of their social interactions and especially the question of relations with peers who hear. Research of social development of deaf and hard of hearing are mostly focused on the field of researches of general social maturity, social interaction (relationships with the immediate and extended family, parents and peers), as well as the importance of language acquisition for the social development of children. Social functioning can be seen in the context of segregated or inclusive education, and interaction can be established with their peers with hearing or no hearing loss. The results of most studies indicate that the social inclusion of deaf and hard of hearing students in mainstream schools is not successful, and that the primary cause of this problem in communication, but there are studies that show that if the deaf and hard of hearing students provide a supportive environment, they interact and establish positive social relationships with peers who can hear.
dc.languagesr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016
dc.subjectkomunikacija
dc.subjectsocijalno funkcionisanje
dc.subjectsocijalna inkluzija
dc.subjectgluvi i nagluvi učenici
dc.subjectcommunications
dc.subjectsocial functioning
dc.subjectsocial inclusion
dc.subjectdeaf and hard of hearing children
dc.titleNeke karakteristike socijalne inkluzije gluvih i nagluvih učenikasr
dc.titleSome characteristics of social inclusion of deaf and hard of hearing students
dc.typeconferenceObject
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage247
dc.citation.other: 237-247
dc.citation.spage237
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/6408/Untitled24.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2607
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу