Приказ основних података о документу

dc.creatorNešić, Marija
dc.creatorPopović-Ćitić, Branislava
dc.creatorBukvić, Lidija
dc.date.accessioned2021-06-17T13:28:13Z
dc.date.available2021-06-17T13:28:13Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.isbn978-86-84765-48-4
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2601
dc.description.abstractStepen informisanosti učenika o osnovnim karakteristikama sportskog hu- liganizma smatra se jednom od ključnih pretpostavki uspešnog planiranja školskih programa prevencije ovog oblika antisocijalnog ponašanja. U cilju utvrđivanja nivoa znanja i obaveštenosti učenika o pravilima sportskog na- vijanja, karakteristikama huliganskih navijačkih grupa i mogućim posledicama huliganskog ponašanja, realizovano je kvalitativno istraživanje u okviru pro- grama „Edukativno-preventivni centar“. Podaci su prikupljeni tokom 2015. go- dine, u četiri radne jedinice Doma učenika srednjih škola – Beograd, primenom metode učesničkih grupa, na uzorku od 100 učenika beogradskih srednjih škola, oba pola. Ukupno su održane četiri rodno heterogene učesničke grupe koje su brojale od 20 do 30 učesnika. Diskusije, prosečnog trajanja od 90 minuta, vođene su u skladu sa posebno kreiranim upitnikom, beležene su audio zapisom i kas- nije transkribovane, a dobijeni rezultati obrađeni su metodom kvalitativne analize sadržaja. Rezultati diskusija pokazuju da učenici primarno prepoznaju različite vidove nasilnog ponašanja koja čine sportski huliganizam, ali ne i ponašanja vandalističkog karaktera. Pravilno percipiraju razlike i granice između navijačkog i huliganskog ponašanja, kao i načine funkcionisanja orga- nizovanih navijačkih grupa. Pritisak vršnjačke grupe smatraju osnovnim raz- logom uključivanja u huliganske grupe navijača, ali imaju podeljena mišljenja o njegovoj opravdanosti. Manji broj učenika izjavljuje da jesu članovi navijačkih grupa koje su učestvovale u pojedinim oblicima huliganskog ponašanja. Učenici nisu u dovoljnoj meri upoznati sa normativnim aspektom regulisanja nasilja na sportskim priredbama, niti sa granicom krivične odgovornosti, koju najčešće vezuju za punoletstvo. Jasno prepoznaju posledice huliganskog ponašanja i daju konstruktivne savete o mogućim načinima izbegavanja viktimizacije. U dve gru- pe učenika izraženi su bili stavovi o niskom poštovanju zakonskih propisa od strane policije i pravosudnih organa, te pozitivnom vrednovanju huliganskog ponašanja. Izvedeni zaključci svedoče o relativno visokom nivou informisa- nosti učenika o pojedinim aspektima sportskog huliganizma, ali i postojanju stavova koji favorizuju huligansko ponašanje na sportskim priredbama, što može biti solidan iskustveni okvir za kreiranje adekvatnih strategija pre- ventivnog karaktera koje bi mogle biti primenjene u školskoj sredini kao ba- zičnom području preventivnog delovanja.
dc.languagesr
dc.publisherDruštvo defektologa Srbije
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije”, Beograd, 11-14. Februar 2016
dc.subjecthuliganizam
dc.subjectnasilje na sportskim priredbama
dc.subjectprevencija
dc.subjectsrednja škola
dc.subjectsrednja škola
dc.titleInformisanost učenika srednjih škola o sportskom huliganizmusr
dc.typeconferenceObject
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage40
dc.citation.other: 40-40
dc.citation.spage40
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/6558/qwe.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2601
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу