Приказ основних података о документу

Elementi kreativnosti dece sa oštećenjem vida

dc.creatorAnđelković, Marija
dc.creatorVučinić, Vesna
dc.creatorEškirović, Branka
dc.date.accessioned2021-06-09T13:26:49Z
dc.date.available2021-06-09T13:26:49Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn0354-8759
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/259
dc.description.abstractIn this work, the most important results from the literature concerning the creativity of the children with visual impairment are discussed. Owing to the specific situation in the area of perception, the creativity of visually impaired children was more in question for the majority of authors in relation to the partially sighted ones. In considering this problem, we greatly relied upon the Warren's analysis of subjective and objective reports on the creativity of the children with visual impairment. Analyzing the creativity of the children with visual impairment in different areas, we concluded that they do not differ significantly from their sighted peers. In almost all cases, the age and intellectual abilities have had a decisive influence on the creativity of the sampled groups. It was also concluded that there are some specificities and lacks in particular areas of the creativity of visually impaired children, which can be successfully overcome and developed by systematic work.en
dc.description.abstractU radu su diskutovani najvažniji rezultati iz literature koje se tiču kreativnosti dece sa oštećenjem vida. Zahvaljujući specifičnom položaju na području percepcije za većinu autora kreativnost slepe dece je bila pod većim znakom pitanja u odnosu na slabovidu. U razmatranju navedenog problema u velikoj meri smo se oslonili na Vorenovu analizu subjektivnih i objektivnih izveštaja o kreativnosti dece sa oštećenjem vida. Analizirajući kreativnost dece sa oštećenjem vida, u različitim područjima, zaključili smo da se ne razlikuju značajno od vršnjaka bez oštećenja vida. Gotovo u svim slučajevima uzrast i intelektualne sposobnosti su presudno uticali na kreativnost ispitivanih grupa. Zaključeno je takođe da postoje neke specifičnosti i zaostaci u pojedinim oblastima stvaralaštva dece sa oštećenjem vida koji se sistematskim radom mogu uspešno prevazići i razviti.sr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
dc.rightsopenAccess
dc.sourceBeogradska defektološka škola
dc.subjectcreativityen
dc.subjectgameen
dc.subjectarten
dc.subjecthumouren
dc.subjectchildren with visual impairmenten
dc.subjectkreativnostsr
dc.subjectigrasr
dc.subjectumetnostsr
dc.subjecthumorsr
dc.subjectdeca sa oštećenjem vidasr
dc.titleThe elements of creativity of visually impaired childrenen
dc.titleElementi kreativnosti dece sa oštećenjem vidasr
dc.typearticle
dc.rights.licenseARR
dc.citation.epage129
dc.citation.issue3
dc.citation.other(3): 113-129
dc.citation.rankM52
dc.citation.spage113
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/355/256.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_259
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу