Postignuća ispitanika predškolskog uzrasta na STIK testu
Stick test scores in preschool children
Аутори
Glumbić, NenadĐorđević, Mirjana
Brojčin, Branislav
Žunić-Pavlović, Vesna
Остала ауторства
Jugović AleksandarJapundža-Milisavljević Mirjana
Grbović Aleksandra
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Originalna verzija Stik testa korišćena je da bi se ustano-
vila sposobnost pacijenata sa moždanim lezijama da izvode re-
verzibilne operacije u prostoru. Ovaj test se danas koristi i za
procenu vizuo-konstruktivnih sposobnosti kod dece sa razvojnim
poremećajima koordinacije, kao i dece tipičnog razvoja. Cilj ovog
istraživanja je bio da se ustanove normativne vrednosti Stik
testa u populaciji dece predškolskog uzrasta. Uzorak se sastojao
od 50 ispitanika uzrasta 6,5 godina i 50 ispitanika uzrasta 7 go-
dina, sa ravnomernom zastupljenošću ispitanika oba pola u svakom
poduzorku. Vizuo-konstruktivne sposobnosti procenjene su Stik
testom (Butters & Barton, 1970) uz dodatna dva zadatka. Svakim
zadatkom obuhvaćeno je 10 proba, tako da je maksimalan skor za
svaki zadatak bio 10. Drugi zadatak, baziran na sposobnosti men-
talne rotacije, najteži je za naše ispitanike (AS=2,77; SD=1,657).
Prosečna vrednost skorova na drugim zadacima kretala se u ras-
ponu od 7,95 do 8,40. Nije na...đena statistički značajna razlika u
prosečnoj vrednosti skorova koji su postigli ispitanici iz dve uz-
rasne grupe. Na probama za procenu sposobnosti crtanja prikazanog
modela devojčice su postigle značajno bolji uspeh od dečaka (p˂0,05).
The original version of the Stick test was used in order to assess the capacity of the
patients with brain damage to perform reversible operations in space. Nowadays,
it is also used for the assessment of visuo-constructional abilities in children with
developmental coordination disorder as well as in typically developing children. The
objective of this research is to establish norms for the preschool children in the Stick
test. The sample consisted of 50 participants aged 6.5 years and 50 participants aged
7 years, with equal number of both sexes in each subset. The visuo-constructional
abilities were assessed by Stick test (Butters & Barton, 1970) with two additional tasks.
There were a total of 10 trials in each task, so the maximum possible score was 10. It
was revealed that the second task based on mental rotation is the most difficult for our
participants (M=2.77; SD=1.657). The average score on other tasks ranged from 7.95 to
8.40. There were no significant difference...s in average scores between two chronological
groups. In the drawing trials girls performed significantly better than boys (p˂0.05).
Кључне речи:
vizuo-konstruktivne sposobnosti / poremećaj, deca / visuo-constructive abilities / disorder / childrenИзвор:
Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016, 2016, 79-86Институција/група
rFASPERTY - CONF AU - Glumbić, Nenad AU - Đorđević, Mirjana AU - Brojčin, Branislav AU - Žunić-Pavlović, Vesna PY - 2016 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2566 AB - Originalna verzija Stik testa korišćena je da bi se ustano- vila sposobnost pacijenata sa moždanim lezijama da izvode re- verzibilne operacije u prostoru. Ovaj test se danas koristi i za procenu vizuo-konstruktivnih sposobnosti kod dece sa razvojnim poremećajima koordinacije, kao i dece tipičnog razvoja. Cilj ovog istraživanja je bio da se ustanove normativne vrednosti Stik testa u populaciji dece predškolskog uzrasta. Uzorak se sastojao od 50 ispitanika uzrasta 6,5 godina i 50 ispitanika uzrasta 7 go- dina, sa ravnomernom zastupljenošću ispitanika oba pola u svakom poduzorku. Vizuo-konstruktivne sposobnosti procenjene su Stik testom (Butters & Barton, 1970) uz dodatna dva zadatka. Svakim zadatkom obuhvaćeno je 10 proba, tako da je maksimalan skor za svaki zadatak bio 10. Drugi zadatak, baziran na sposobnosti men- talne rotacije, najteži je za naše ispitanike (AS=2,77; SD=1,657). Prosečna vrednost skorova na drugim zadacima kretala se u ras- ponu od 7,95 do 8,40. Nije nađena statistički značajna razlika u prosečnoj vrednosti skorova koji su postigli ispitanici iz dve uz- rasne grupe. Na probama za procenu sposobnosti crtanja prikazanog modela devojčice su postigle značajno bolji uspeh od dečaka (p˂0,05). AB - The original version of the Stick test was used in order to assess the capacity of the patients with brain damage to perform reversible operations in space. Nowadays, it is also used for the assessment of visuo-constructional abilities in children with developmental coordination disorder as well as in typically developing children. The objective of this research is to establish norms for the preschool children in the Stick test. The sample consisted of 50 participants aged 6.5 years and 50 participants aged 7 years, with equal number of both sexes in each subset. The visuo-constructional abilities were assessed by Stick test (Butters & Barton, 1970) with two additional tasks. There were a total of 10 trials in each task, so the maximum possible score was 10. It was revealed that the second task based on mental rotation is the most difficult for our participants (M=2.77; SD=1.657). The average score on other tasks ranged from 7.95 to 8.40. There were no significant differences in average scores between two chronological groups. In the drawing trials girls performed significantly better than boys (p˂0.05). C3 - Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016 T1 - Postignuća ispitanika predškolskog uzrasta na STIK testu T1 - Stick test scores in preschool children EP - 86 SP - 79 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2566 ER -
@conference{ author = "Glumbić, Nenad and Đorđević, Mirjana and Brojčin, Branislav and Žunić-Pavlović, Vesna", year = "2016", abstract = "Originalna verzija Stik testa korišćena je da bi se ustano- vila sposobnost pacijenata sa moždanim lezijama da izvode re- verzibilne operacije u prostoru. Ovaj test se danas koristi i za procenu vizuo-konstruktivnih sposobnosti kod dece sa razvojnim poremećajima koordinacije, kao i dece tipičnog razvoja. Cilj ovog istraživanja je bio da se ustanove normativne vrednosti Stik testa u populaciji dece predškolskog uzrasta. Uzorak se sastojao od 50 ispitanika uzrasta 6,5 godina i 50 ispitanika uzrasta 7 go- dina, sa ravnomernom zastupljenošću ispitanika oba pola u svakom poduzorku. Vizuo-konstruktivne sposobnosti procenjene su Stik testom (Butters & Barton, 1970) uz dodatna dva zadatka. Svakim zadatkom obuhvaćeno je 10 proba, tako da je maksimalan skor za svaki zadatak bio 10. Drugi zadatak, baziran na sposobnosti men- talne rotacije, najteži je za naše ispitanike (AS=2,77; SD=1,657). Prosečna vrednost skorova na drugim zadacima kretala se u ras- ponu od 7,95 do 8,40. Nije nađena statistički značajna razlika u prosečnoj vrednosti skorova koji su postigli ispitanici iz dve uz- rasne grupe. Na probama za procenu sposobnosti crtanja prikazanog modela devojčice su postigle značajno bolji uspeh od dečaka (p˂0,05)., The original version of the Stick test was used in order to assess the capacity of the patients with brain damage to perform reversible operations in space. Nowadays, it is also used for the assessment of visuo-constructional abilities in children with developmental coordination disorder as well as in typically developing children. The objective of this research is to establish norms for the preschool children in the Stick test. The sample consisted of 50 participants aged 6.5 years and 50 participants aged 7 years, with equal number of both sexes in each subset. The visuo-constructional abilities were assessed by Stick test (Butters & Barton, 1970) with two additional tasks. There were a total of 10 trials in each task, so the maximum possible score was 10. It was revealed that the second task based on mental rotation is the most difficult for our participants (M=2.77; SD=1.657). The average score on other tasks ranged from 7.95 to 8.40. There were no significant differences in average scores between two chronological groups. In the drawing trials girls performed significantly better than boys (p˂0.05).", journal = "Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016", title = "Postignuća ispitanika predškolskog uzrasta na STIK testu, Stick test scores in preschool children", pages = "86-79", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2566" }
Glumbić, N., Đorđević, M., Brojčin, B.,& Žunić-Pavlović, V.. (2016). Postignuća ispitanika predškolskog uzrasta na STIK testu. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016, 79-86. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2566
Glumbić N, Đorđević M, Brojčin B, Žunić-Pavlović V. Postignuća ispitanika predškolskog uzrasta na STIK testu. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016. 2016;:79-86. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2566 .
Glumbić, Nenad, Đorđević, Mirjana, Brojčin, Branislav, Žunić-Pavlović, Vesna, "Postignuća ispitanika predškolskog uzrasta na STIK testu" in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016 (2016):79-86, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2566 .