Приказ основних података о документу

dc.creatorPopović-Ćitić, Branislava
dc.creatorBukvić, Lidija
dc.creatorPopović, Vesna
dc.date.accessioned2021-06-17T13:25:57Z
dc.date.available2021-06-17T13:25:57Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.isbn978-86-84765-48-4
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2563
dc.description.abstractProces pripreme za samostalni život i rad u društvu jedan je od nezaobilaz- nih segmenata domske zaštite mladih bez roditeljskog staranja. Sticanjem pu- noletstva ili završetkom školovanja, mladima po pravilu prestaje pravo na smeštaj u ustanovama za decu i mlade, a sam proces napuštanja domske zaštite, uprkos dostupnosti pojedinih usluga postinstitucionalne podrške, predsta- vlja značajnu životnu tranziciju koja sa sobom nosi brojne izazove. Uvažavajući značaj adekvatne pripreme mladih bez roditeljskog staranja za proces osamo- staljivanja, pokrenut je, od strane Centra za pozitivan razvoj dece i omladi- ne, uz podršku Ministarstva za rad, zapošljavanje, socijalna i boračka pitanja RS, projekat usmeren na pružanje mogućnosti mladima da razviju i ojačaju svoje unutrašnje potencijale, unaprede znanje i informisanost o problemima iz sva- kodnevnog života, uvežbaju veštine suočavanja sa problemskim situacijama i spremnije započnu samostalan život. Projekat se sastojao u sprovođenju inten- zivne obuke, u trajanju od pet meseci, organizovane kroz rad u malim grupama i vidove individualne podrške. U aktivnostima je učestvovalo 23 mladih, uzras- ta od 17 do 23 godine, iz dva doma pri Centru za zaštitu odojčadi, dece i omladi- ne – Beograd (dom „Moša Pijade“ i dom „Jovan Jovanović Zmaj“). Tokom obuke odr- žano je 20 razvojnih, edukativnih i iskustvenih radionica. Set razvojnih radi- onica, zasnovan na tehnikama primenjenog pozorišta, bio je usmeren na lični razvoj i unapređenje socijalnih veština. Kroz edukativne radionice analizi- rane su teme vezane za prava mladih bez roditeljskog staranja, pitanje stano- vanja i materijalne podrške, konstruktivno rešavanje konflikata i veštine asertivne komunikacije. U iskustvenim radionicama, baziranim na svakodnev- nim problemskim situacijama, a uz pomoć tehnika plejbek i forum teatra, mladi su bili u prilici da testiraju, uvežbaju i praktično primene stečena znanja i veštine. Na osnovu rezultata zajedničkog rada kreiran je video snimak eduka- tivnog karaktera u kome preporuke i savete za osamostaljivanje daju sami mladi bez roditeljskog staranja. U radu će, pored opisa procesa i rezultata projekta, biti izvedene preporuke za dalji razvoj usluga podrške mladima bez roditeljs- kog staranja u procesu osamostaljivanja.
dc.languagesr
dc.publisherDruštvo defektologa Srbije
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije”, Beograd, 11-14. Februar 2016
dc.subjectdeca bez roditeljskog staranja
dc.subjectosamostaljivanje
dc.subjectusluge domskog smeštaja
dc.titlePodrška mladima bez roditeljskog staranja u procesu osamostaljivanja: prikaz projekta 'Od domske zaštite do samostalnog života'sr
dc.typeconferenceObject
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage33
dc.citation.other: 33-33
dc.citation.spage33
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/6534/hkjhgff.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2563
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу