Приказ основних података о документу
Dete sa oštećenjem vida u školi
dc.creator | Jablan, Branka | |
dc.date.accessioned | 2021-06-17T13:24:06Z | |
dc.date.available | 2021-06-17T13:24:06Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-6203-078-8 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2532 | |
dc.description.abstract | Planski uticaj vaspitanja i obrazovanja je od velikog značaja za razvoj, učenje i socijalizaciju dece sa oštećenjem vida. Deca sa oštećenjem vida poseduju visok stepen motivacije za učenje, međutim za njihovo efikasno učešće u vaspitno-obrazovnom procesu i školskom životu neophodno je planiranje i organizovanje dodatne podrške, bez koje teško mogu u potpunosti da odgovore na sve zahteve koji će biti pred njima. Udžbenik Dete sa oštećenjem vida u školi je rezultat višegodišnjeg proučavanja obrazovanja dece sa oštećenjem vida. Pokušala sam da se na celovit način bavim obrazovanjem dece sa oštećenjem vida i skrenem pažnju na podršku koja im je neophodna u vaspitno-obrazovnom procesu. Zahvaljujući ponuđenoj građi čitalac može da sagleda mogućnosti naših škola za efikasno i uspešno školovanje dece sa oštećenjem vida. Tekst udžbenika je organizovan u sedam celina: Školovanje dece sa oštećenjem vida, Pristupi u definisanju oštećenja vida, Vizuelna percepcija i vizuelno funkcionisanje dece sa oštećenjem vida, Taktilna percepcija i taktilno- kinestetičko funkcionisanje dece sa oštećenjem vida, Čitanje i pisanje dece sa oštećenjem vida, Učenje matematike dece sa oštećenjem vida i Obrazovanje dece sa oštećenjem vida i višestrukim smetnjama. U svim poglavljima se naglašava da je učenje individualan proces, da ne postoje dve osobe sa oštećenjem vida koje uče na isti način, koriste iste adaptacije i imaju iste potrebe za obrazovnom podrškom. Individualne razlike zahtevaju prilagođene obrazovne pristupe, zasnovane na poznavanju individualnih karakteristika i potreba učenika sa oštećenjem vida. Knjigu sam namenila studentima Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, modula Smetnje i poremećaji vida. Očekujem da će biti korisna i studentima drugih fakulteta i stručnjacima koje zanima obrazovanje dece sa oštećenjem vida. Nastavnici razredne nastave u njoj mogu da pronađu precizna i jasna uputstva kako da organizuju nastavne aktivnosti sa decom sa oštećenjem vida. | |
dc.language | sr | |
dc.publisher | Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation | |
dc.rights | closedAccess | |
dc.title | Dete sa oštećenjem vida u školi | sr |
dc.type | book | |
dc.rights.license | ARR | |
dc.citation.other | udžbenik, izdanje: 1 | |
dc.citation.spage | 323 | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2532 | |
dc.type.version | publishedVersion |