Dete sa oštećenjem vida u školi
Само за регистроване кориснике
2016
Књига (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Planski uticaj vaspitanja i obrazovanja je od velikog značaja za razvoj,
učenje i socijalizaciju dece sa oštećenjem vida. Deca sa oštećenjem vida poseduju
visok stepen motivacije za učenje, međutim za njihovo efikasno učešće
u vaspitno-obrazovnom procesu i školskom životu neophodno je planiranje i
organizovanje dodatne podrške, bez koje teško mogu u potpunosti da odgovore
na sve zahteve koji će biti pred njima.
Udžbenik Dete sa oštećenjem vida u školi je rezultat višegodišnjeg proučavanja
obrazovanja dece sa oštećenjem vida. Pokušala sam da se na celovit
način bavim obrazovanjem dece sa oštećenjem vida i skrenem pažnju na podršku
koja im je neophodna u vaspitno-obrazovnom procesu. Zahvaljujući
ponuđenoj građi čitalac može da sagleda mogućnosti naših škola za efikasno
i uspešno školovanje dece sa oštećenjem vida.
Tekst udžbenika je organizovan u sedam celina: Školovanje dece sa
oštećenjem vida, Pristupi u definisanju oštećenja vida, Vizuelna percepcija i
vizuelno funkcioni...sanje dece sa oštećenjem vida, Taktilna percepcija i taktilno-
kinestetičko funkcionisanje dece sa oštećenjem vida, Čitanje i pisanje dece
sa oštećenjem vida, Učenje matematike dece sa oštećenjem vida i Obrazovanje
dece sa oštećenjem vida i višestrukim smetnjama. U svim poglavljima se naglašava
da je učenje individualan proces, da ne postoje dve osobe sa oštećenjem
vida koje uče na isti način, koriste iste adaptacije i imaju iste potrebe za
obrazovnom podrškom. Individualne razlike zahtevaju prilagođene obrazovne
pristupe, zasnovane na poznavanju individualnih karakteristika i potreba
učenika sa oštećenjem vida.
Knjigu sam namenila studentima Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju,
modula Smetnje i poremećaji vida. Očekujem da će biti korisna i
studentima drugih fakulteta i stručnjacima koje zanima obrazovanje dece sa
oštećenjem vida. Nastavnici razredne nastave u njoj mogu da pronađu precizna
i jasna uputstva kako da organizuju nastavne aktivnosti sa decom sa
oštećenjem vida.
Извор:
2016, 323-Издавач:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Институција/група
rFASPERTY - BOOK AU - Jablan, Branka PY - 2016 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2532 AB - Planski uticaj vaspitanja i obrazovanja je od velikog značaja za razvoj, učenje i socijalizaciju dece sa oštećenjem vida. Deca sa oštećenjem vida poseduju visok stepen motivacije za učenje, međutim za njihovo efikasno učešće u vaspitno-obrazovnom procesu i školskom životu neophodno je planiranje i organizovanje dodatne podrške, bez koje teško mogu u potpunosti da odgovore na sve zahteve koji će biti pred njima. Udžbenik Dete sa oštećenjem vida u školi je rezultat višegodišnjeg proučavanja obrazovanja dece sa oštećenjem vida. Pokušala sam da se na celovit način bavim obrazovanjem dece sa oštećenjem vida i skrenem pažnju na podršku koja im je neophodna u vaspitno-obrazovnom procesu. Zahvaljujući ponuđenoj građi čitalac može da sagleda mogućnosti naših škola za efikasno i uspešno školovanje dece sa oštećenjem vida. Tekst udžbenika je organizovan u sedam celina: Školovanje dece sa oštećenjem vida, Pristupi u definisanju oštećenja vida, Vizuelna percepcija i vizuelno funkcionisanje dece sa oštećenjem vida, Taktilna percepcija i taktilno- kinestetičko funkcionisanje dece sa oštećenjem vida, Čitanje i pisanje dece sa oštećenjem vida, Učenje matematike dece sa oštećenjem vida i Obrazovanje dece sa oštećenjem vida i višestrukim smetnjama. U svim poglavljima se naglašava da je učenje individualan proces, da ne postoje dve osobe sa oštećenjem vida koje uče na isti način, koriste iste adaptacije i imaju iste potrebe za obrazovnom podrškom. Individualne razlike zahtevaju prilagođene obrazovne pristupe, zasnovane na poznavanju individualnih karakteristika i potreba učenika sa oštećenjem vida. Knjigu sam namenila studentima Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, modula Smetnje i poremećaji vida. Očekujem da će biti korisna i studentima drugih fakulteta i stručnjacima koje zanima obrazovanje dece sa oštećenjem vida. Nastavnici razredne nastave u njoj mogu da pronađu precizna i jasna uputstva kako da organizuju nastavne aktivnosti sa decom sa oštećenjem vida. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation T1 - Dete sa oštećenjem vida u školi SP - 323 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2532 ER -
@book{ author = "Jablan, Branka", year = "2016", abstract = "Planski uticaj vaspitanja i obrazovanja je od velikog značaja za razvoj, učenje i socijalizaciju dece sa oštećenjem vida. Deca sa oštećenjem vida poseduju visok stepen motivacije za učenje, međutim za njihovo efikasno učešće u vaspitno-obrazovnom procesu i školskom životu neophodno je planiranje i organizovanje dodatne podrške, bez koje teško mogu u potpunosti da odgovore na sve zahteve koji će biti pred njima. Udžbenik Dete sa oštećenjem vida u školi je rezultat višegodišnjeg proučavanja obrazovanja dece sa oštećenjem vida. Pokušala sam da se na celovit način bavim obrazovanjem dece sa oštećenjem vida i skrenem pažnju na podršku koja im je neophodna u vaspitno-obrazovnom procesu. Zahvaljujući ponuđenoj građi čitalac može da sagleda mogućnosti naših škola za efikasno i uspešno školovanje dece sa oštećenjem vida. Tekst udžbenika je organizovan u sedam celina: Školovanje dece sa oštećenjem vida, Pristupi u definisanju oštećenja vida, Vizuelna percepcija i vizuelno funkcionisanje dece sa oštećenjem vida, Taktilna percepcija i taktilno- kinestetičko funkcionisanje dece sa oštećenjem vida, Čitanje i pisanje dece sa oštećenjem vida, Učenje matematike dece sa oštećenjem vida i Obrazovanje dece sa oštećenjem vida i višestrukim smetnjama. U svim poglavljima se naglašava da je učenje individualan proces, da ne postoje dve osobe sa oštećenjem vida koje uče na isti način, koriste iste adaptacije i imaju iste potrebe za obrazovnom podrškom. Individualne razlike zahtevaju prilagođene obrazovne pristupe, zasnovane na poznavanju individualnih karakteristika i potreba učenika sa oštećenjem vida. Knjigu sam namenila studentima Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, modula Smetnje i poremećaji vida. Očekujem da će biti korisna i studentima drugih fakulteta i stručnjacima koje zanima obrazovanje dece sa oštećenjem vida. Nastavnici razredne nastave u njoj mogu da pronađu precizna i jasna uputstva kako da organizuju nastavne aktivnosti sa decom sa oštećenjem vida.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", title = "Dete sa oštećenjem vida u školi", pages = "323", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2532" }
Jablan, B.. (2016). Dete sa oštećenjem vida u školi. Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 323. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2532
Jablan B. Dete sa oštećenjem vida u školi. 2016;:323. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2532 .
Jablan, Branka, "Dete sa oštećenjem vida u školi" (2016):323, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2532 .