Приказ основних података о документу

Taktilne i motorne funkcije i percepcija oblika, relacija i prostornih odnosa kod slepe dece

dc.creatorJablan, Branka
dc.creatorVučinić, Vesna
dc.creatorTeskeredžić, Amela
dc.date.accessioned2021-06-09T13:25:55Z
dc.date.available2021-06-09T13:25:55Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn0354-8759
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/245
dc.description.abstractThe basic aim of the paper is to establish the success rate of blind children in perceiving shapes, relations and spatial relations in relation to the development of their tactile and motor functions. The study encompassed a sample of 95 visually impaired subjects. The tests used include: a) The adapted test of Marianne Frostig, subtests: perception of constancy of shapes, perception of position in space and perception of spatial relations, b) Luria Nebraska neuropsychological battery for children (LNNB-C): The Scale for assessing motor functions ('C1') and The Scale for assessing tactile functions ('C3'). The study results showed that blind children obtain the best results on the subtest on the perception of their position in space, then on the subtest for perceiving spatial relations. The lowest results were acquired on the subtest for perceiving the constancy of shapes in space. The study results showed that harmoniously developed tactile and motor functions have a direct influence on the higher achievement of results on the tactile perception of the constancy of forms, position in space and spatial relations on an embossed picture.en
dc.description.abstractOsnovni cilj rada je utvrđivanje uspešnosti slepe dece u percepciji oblika, relacija i prostornih odnosa prema razvijenosti taktilnih i motornih funkcija. Istraživanje smo sproveli na uzorku od 95 ispitanika sa oštećenjem vida. Koristili smo sledeće testove: adaptirani test Marianne Frostig, subtestove: Opažanje stalnosti oblika, Opažanje položaja u prostoru i Opažanje prostornih odnosa i Lurija-Nebraska neuropsihološku bateriju za decu: Skalu za procenu motornih funkcija ('C1') i Skalu za procenu taktilnih funkcija ('C3'). Rezultati istraživanja su pokazali da slepa deca postižu najbolje rezultate na subtestu opažanje položaja u prostoru, a zatim na subtestu opažanje prostornih odnosa. Najslabiji rezultat su ostvarila na subtestu opažanje stalnosti oblika u prostoru. Analizom dobijenih podataka utvrdili smo da skladno razvijene taktilne i motorne funkcije utiču da slepa deca ostvare bolje postignuće u taktilnom opažanju stalnosti oblika, položaja u prostoru i prostornih odnosa na reljefnoj slici.sr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
dc.rightsopenAccess
dc.sourceBeogradska defektološka škola
dc.subjectperceptionen
dc.subjectshapeen
dc.subjectrelationen
dc.subjectpositionen
dc.subjectblind childrenen
dc.subjectmotor and tactile functionsen
dc.subjectpercepcijasr
dc.subjectobliksr
dc.subjectrelacijasr
dc.subjectpoložajsr
dc.subjectslepa decasr
dc.subjectmotorne i taktilne funkcijesr
dc.titleTactile and motor functions and perception of shapes, relations and spatial relations by blind childrenen
dc.titleTaktilne i motorne funkcije i percepcija oblika, relacija i prostornih odnosa kod slepe decesr
dc.typearticle
dc.rights.licenseARR
dc.citation.epage75
dc.citation.issue2
dc.citation.other(2): 67-75
dc.citation.rankM52
dc.citation.spage67
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/346/242.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_245
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу