Приказ основних података о документу

Social inclusion of persons with neurodevelopmental disorders – basic definition doubts

dc.contributorJugović Aleksandar
dc.contributorJapundža-Milisavljević Mirjana
dc.contributorGrbović Aleksandra
dc.creatorĐurić-Zdravković, Aleksandra
dc.creatorJapundža-Milisavljević, Mirjana
dc.creatorGagić, Sanja
dc.date.accessioned2021-06-17T13:19:07Z
dc.date.available2021-06-17T13:19:07Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.isbn978-86-6203-089-4
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2447
dc.description.abstractSocijalna inkluzija je važna instanca za osobe s teškoćama u mentalnom razvoju, njihove porodice, defektologe, društvo i, naposletku, državu. Do dana današnjeg, u svetu i kod nas, koncept socijalne inkluzije ostaje nejasan, uglavnom zbog višestrukih i kontradiktornih definicija ovog pojma. Cilj rada je da pokuša da na najosnovnijem nivou konceptualizuje socijalnu inkluziju kroz pregled, povezivanje i interpretaciju raspoloživih nalaza iz na- učne literature. U ovom radu socijalna inkluzija je posmatrana kao interakcija između dva modaliteta: interpersonalnih odno- sa i učešća u zajednici. Rad opisuje komponente ova dva modalite- ta socijalne inkluzije. Unutar svakog modaliteta definisaće se važne kategorije koje obuhvataju strukturalne i funkcionalne komponente vezane za socijalnu inkluziju.
dc.description.abstractSocial inclusion is an important instance for people with developmental difficulties, their families, special education teachers, society and, finally, the state. To this day, around the world and in our country, the concept of social inclusion remains unclear, mainly because of multiple and contradictory definitions of this term. The aim of this research is to conceptualize social inclusion at its basic level through review, integration and interpretation of available findings from scientific literature. In this paper, social inclusion is observed as an interaction between two modes: interpersonal relations and community participation. This paper describes components of these two modalities of social inclusion. Within each modality important categories that include structural and functional components related to social inclusion will be defined.
dc.languagesr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016
dc.subjectsocijalna inkluzija
dc.subjectinterpersonalni odnosi
dc.subjectučešće u zajednici
dc.subjectsocial inclusion
dc.subjectinterpersonal relationships
dc.subjectcommunity participation
dc.titleSocijalna inkluzija osoba s teškoćama u mentalnom razvoju – osnovne definicijske nedoumicesr
dc.titleSocial inclusion of persons with neurodevelopmental disorders – basic definition doubts
dc.typeconferenceObject
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage168
dc.citation.other: 161-168
dc.citation.spage161
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/6382/Untitled16.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2447
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу