Mogućnosti vaspitača u identifikaciji zaostajanja u razvoju dece predškolskog uzrasta
Abstract
Cilj istraživanja je utvrditi efikasnost BEK instrumenta u proceni nivoa i vrste odstupanja od tipičnog razvojnog toka dece predškolskog uzrasta, kao i formulisanje konkretnih postupaka u identifikaciji oblasti neophodne podrške i intervencije, na nivou same predškolske ustanove. Istraživanje je sprovedeno u predškolskim ustanovama „Rakovica“ i „Palilula“ u Beogradu i u Predškolskoj ustanovi „Kaštela“ (u Splitsko-dalmatinskoj županiji u Hrvatskoj), tokom 2013 i 2014. godine. BEK instrumentom za detekciju zaostajanja u razvoju dece predškolskog uzrasta obuhvaćena su 53 deteta, uzrasta od 4–6 godina. Utvrđena su razvojna kašnjenja u svih osam razvojnih oblasti, koje instrument pokriva. Istraživanjem su obuhvaćena i 83 vaspitača iz ovih predškolskih ustanova, kod kojih je posebno konstruisanim upitnikom izvršena procena značaja sopstvenog znanja i iskustva za otkrivanje razvojnih problema kod deteta, stav prema upotrebi BEK i drugih instrumenata u praksi i komunikacija sa stručnom službom..., kao podrškom u radu.
Keywords:
Bek instrument / deca predškolskog uzrasta / vaspitačiSource:
Susreti pedagoga Nacionalni naučni skup Filozofski fakultet univerziteta u Beogradu 5. I 6. Jun 2015, 2015, 67-71Publisher:
- Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu
- Institut za pedagogiju i andragogiju
Funding / projects:
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - CONF AU - Nikolić, Snežana AU - Ilić, Snežana AU - Ilić-Stošović, Danijela AU - Šarić, Natalija PY - 2015 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2318 AB - Cilj istraživanja je utvrditi efikasnost BEK instrumenta u proceni nivoa i vrste odstupanja od tipičnog razvojnog toka dece predškolskog uzrasta, kao i formulisanje konkretnih postupaka u identifikaciji oblasti neophodne podrške i intervencije, na nivou same predškolske ustanove. Istraživanje je sprovedeno u predškolskim ustanovama „Rakovica“ i „Palilula“ u Beogradu i u Predškolskoj ustanovi „Kaštela“ (u Splitsko-dalmatinskoj županiji u Hrvatskoj), tokom 2013 i 2014. godine. BEK instrumentom za detekciju zaostajanja u razvoju dece predškolskog uzrasta obuhvaćena su 53 deteta, uzrasta od 4–6 godina. Utvrđena su razvojna kašnjenja u svih osam razvojnih oblasti, koje instrument pokriva. Istraživanjem su obuhvaćena i 83 vaspitača iz ovih predškolskih ustanova, kod kojih je posebno konstruisanim upitnikom izvršena procena značaja sopstvenog znanja i iskustva za otkrivanje razvojnih problema kod deteta, stav prema upotrebi BEK i drugih instrumenata u praksi i komunikacija sa stručnom službom, kao podrškom u radu. PB - Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu PB - Institut za pedagogiju i andragogiju C3 - Susreti pedagoga Nacionalni naučni skup Filozofski fakultet univerziteta u Beogradu 5. I 6. Jun 2015 T1 - Mogućnosti vaspitača u identifikaciji zaostajanja u razvoju dece predškolskog uzrasta EP - 71 SP - 67 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2318 ER -
@conference{ author = "Nikolić, Snežana and Ilić, Snežana and Ilić-Stošović, Danijela and Šarić, Natalija", year = "2015", abstract = "Cilj istraživanja je utvrditi efikasnost BEK instrumenta u proceni nivoa i vrste odstupanja od tipičnog razvojnog toka dece predškolskog uzrasta, kao i formulisanje konkretnih postupaka u identifikaciji oblasti neophodne podrške i intervencije, na nivou same predškolske ustanove. Istraživanje je sprovedeno u predškolskim ustanovama „Rakovica“ i „Palilula“ u Beogradu i u Predškolskoj ustanovi „Kaštela“ (u Splitsko-dalmatinskoj županiji u Hrvatskoj), tokom 2013 i 2014. godine. BEK instrumentom za detekciju zaostajanja u razvoju dece predškolskog uzrasta obuhvaćena su 53 deteta, uzrasta od 4–6 godina. Utvrđena su razvojna kašnjenja u svih osam razvojnih oblasti, koje instrument pokriva. Istraživanjem su obuhvaćena i 83 vaspitača iz ovih predškolskih ustanova, kod kojih je posebno konstruisanim upitnikom izvršena procena značaja sopstvenog znanja i iskustva za otkrivanje razvojnih problema kod deteta, stav prema upotrebi BEK i drugih instrumenata u praksi i komunikacija sa stručnom službom, kao podrškom u radu.", publisher = "Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Institut za pedagogiju i andragogiju", journal = "Susreti pedagoga Nacionalni naučni skup Filozofski fakultet univerziteta u Beogradu 5. I 6. Jun 2015", title = "Mogućnosti vaspitača u identifikaciji zaostajanja u razvoju dece predškolskog uzrasta", pages = "71-67", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2318" }
Nikolić, S., Ilić, S., Ilić-Stošović, D.,& Šarić, N.. (2015). Mogućnosti vaspitača u identifikaciji zaostajanja u razvoju dece predškolskog uzrasta. in Susreti pedagoga Nacionalni naučni skup Filozofski fakultet univerziteta u Beogradu 5. I 6. Jun 2015 Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu., 67-71. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2318
Nikolić S, Ilić S, Ilić-Stošović D, Šarić N. Mogućnosti vaspitača u identifikaciji zaostajanja u razvoju dece predškolskog uzrasta. in Susreti pedagoga Nacionalni naučni skup Filozofski fakultet univerziteta u Beogradu 5. I 6. Jun 2015. 2015;:67-71. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2318 .
Nikolić, Snežana, Ilić, Snežana, Ilić-Stošović, Danijela, Šarić, Natalija, "Mogućnosti vaspitača u identifikaciji zaostajanja u razvoju dece predškolskog uzrasta" in Susreti pedagoga Nacionalni naučni skup Filozofski fakultet univerziteta u Beogradu 5. I 6. Jun 2015 (2015):67-71, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2318 .