Приказ основних података о документу

Sposobnost učestvovanja u nastavnim aktivnostima učenika sa cerebralnom paralizom

dc.creatorIlić-Stošović, Danijela
dc.creatorNikolić, Snežana
dc.date.accessioned2021-06-09T13:24:20Z
dc.date.available2021-06-09T13:24:20Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn1452-7367
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/221
dc.description.abstractThe importance of the evaluation of the capability of participation at teaching activities is one of the essential parameters, which not only helps to make the decision which form of education pupils with cerebral palsy should be included in, but also prevents school failure by proper adaptation of teaching process at a class. The aim of this paper is to establish the capability of the participation of the pupils with cerebral palsy at teaching activities in two forms of education: inclusive and special one, as well as to find out the influence of cerebral palsy on school achievements in native language. The evaluation of the participation at teaching activities, divided into six parameters (capability of efficacious directing of an individual activity, capability of holding on the established plan and work instructions, capability of cooperative work, capability of active participation at collective work, capability of handling personal things and school property and the accuracy in attending classes) was compared to the achievements in Serbian language evaluated by teachers' tests. The sample comprised 58 pupils with cerebral palsy from the 1st to the 8th class of elementary school, which, during our research, attended to special (N =47) and one mainstream school (N =11). The greatest number of the pupils in the mainstream school (27.3%) adopted only 30% of the curriculum of the native language, while the greatest number of the pupils in the special school (27.7%) adopted 75% of the curriculum. In the special school, the achievements in the native language indicate a high degree of correlation (p=0.000) with the capability of efficacious directing of an individual activity at a class, holding to the established plan and work instructions at a class, cooperative work and active participation at the work on the class. In the mainstream school, the school achievements correlate only with the capability of holding to the plan and work instructions (p=0.046). This research has confirmed huge importance of evaluation of the capability of participation at teaching activities for children with cerebral palsy which attend to be include in regular schools.en
dc.description.abstractZnačaj procene sposobnosti učestvovanja u nastavnim aktivnostima jedan je od bitnih parametara, koji ne samo da pomaže pri donošenju odluke u koji oblik obrazovanja uključiti učenike sa cerebralnom paralizom, već sprečava pojavu školskog neuspeha pravilnom adaptacijom nastavnog rada na času. Cilj ovog istraživanja je da utvrdi sposobnost učestvovanja u nastavnim aktivnostima učenika sa cerebralnom paralizom u dva oblika obrazovanja: inkluzivnom i posebnom i izvrši poređenje uticaja ove sposobnosti na školsko postignuće iz maternjeg jezika. Korelaciona analiza ove sposobnosti unutar dve grupe učenika trebalo bi da istakne značaj procene ovih sposobnosti kao jednog od bitnih parametara uspešnosti učenika u školskom učenju. Evaluacija sposobnosti učestvovanja u nastavnim aktivnostima, podeljena u šest parametara (sposobnost efikasnog usmeravanja individualne aktivnosti, sposobnost pridržavanja utvrđenog plana i uputstva za rad, sposobnost kooperativnog rada, sposobnost aktivnog učestvovanja u radu kolektiva, sposobnost rukovanja ličnim priborom i školskom svojinom, kao i urednost posećivanja nastave) poređena je sa školskim postignućem iz srpskog jezika procenjenog nastavničkim testovima znanja. Uzorkom je obuhvaćeno 58 učenika sa cerebralnom paralizom, od I do VIII razreda osnovne škole, koji su u trenutku istraživanja pohađali dve specijalne škole (n=47) i jednu redovnu (n=11). Najveći broj učenika u redovnoj školi (27.3%) usvojio je samo 30% gradiva maternjeg jezika, dok je u specijalnoj školi najveći broj učenika (27.7%) usvojio 75% gradiva. U specijalnoj školi prisutna je visoko statistički značajna razlika (p=0.000) između postignuća iz maternjeg jezika i sposobnosti efikasnog usmeravanja individualne aktivnosti na času, pridržavanja plana i uputstva rada na času, sposobnosti kooperativnog rada i, aktivnog učestvovanja u radu na času. U redovnoj školi školsko postignuće jedino ne korelira sa sposobnošću pridržavanja plana i uputstva rada na času (p=0.046). Istraživanje je potvrdilo ogroman značaj procene sposobnosti učestvovanja u nastavnim aktivnostima kod učenika sa cerebralnom paralizom koji treba da budu uključeni u inkluzivni oblik obrazovanja.sr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceSpecijalna edukacija i rehabilitacija
dc.subjectteaching activitiesen
dc.subjectschool achievementen
dc.subjectcerebral palsyen
dc.subjectnastavne aktivnostisr
dc.subjectškolsko postignućesr
dc.subjectcerebralna paralizasr
dc.titleCapability for participation in school activities children with cerebral palsyen
dc.titleSposobnost učestvovanja u nastavnim aktivnostima učenika sa cerebralnom paralizomsr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage120
dc.citation.issue1-2
dc.citation.other(1-2): 103-120
dc.citation.spage103
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_221
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

ДатотекеВеличинаФорматПреглед

Уз овај запис нема датотека.

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу