Приказ основних података о документу

Effects of educational environment on self-perceptions of students with intellectual disability and students with learning disabilities

dc.contributorGligorović Milica
dc.creatorBanković, Slobodan
dc.creatorDučić, Bojan
dc.date.accessioned2021-06-17T13:04:51Z
dc.date.available2021-06-17T13:04:51Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.isbn978-86-6203-044-3
dc.identifier.isbn978-86-6203-044-3
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2204
dc.description.abstractMeđu socijalnim dobrobitima redovnog obrazovnog okruženja zastupnici inkluzije navode i školovanje sa uzrasno odgovarajućom decom, dobijanje iskustva ’’realnog života’’ u redovnom odeljenju, kao i izbegavanje negativnog efekta segregativnih odeljenja na samopercepciju i samopoštovanje učenika. Cilj ovog rada je da se prikažu efekti obrazovnog okruženja na domen samopercepcije učenika s intelektualnom ometenošću i učenika sa smetnjama u učenju. Ocena koja proizilazi iz samoevaluacije obično ima relativni karakter, a ne apsolutni, pošto zavisi od konteksta i odabranog referentnog okvira za socijalno poređenje. Stoga bi se moglo očekivati da različito obrazovno okruženje ima različite efekte na samopercepciju učenika. Dosadašnja istraživanja efekata inkluzivnog i segregativnog obrazovnog okruženja na samopercepciju učenika sa intelektualnom ometenošću i učenika sa smetnjama u učenju ne ukazuju na jasnu prednost jednog obrazovnog okruženja nad drugim. Prilikom razmatranja efekata obrazovnog okruženja na samopercepciju učenika, treba uzeti u obzir i nivo podrške koji učenici dobijaju u redovnim odeljenjima. S obzirom na aktuelne reforme u obrazovanju u našoj sredini i sve češće uključivanje učenika sa intelektualnom ometenošću u redovno obrazovno okruženje, uvid u dečje sagledavanje onih aspekata ličnosti bitnih za uspešno funkcionisanje u školi može pružiti korisne podatke za unapređivanje postojeće inkluzivne prakse.
dc.description.abstractEffects of educational environment on self-perceptions of students with intellectual disability and students with learning disabilities
dc.languagesr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179025/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceTematski zbornik radova - „Novine u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji“,Beograd, Srbija, 2013
dc.subjectintellectual disabilities
dc.subjectlearning environment
dc.subjectself-perception
dc.subjectlearning disabilities
dc.titleEfekti obrazovnog okruženja na samopercepciju učenika sa intelektualnom ometenošću i učenika sa smetnjama u učenjusr
dc.titleEffects of educational environment on self-perceptions of students with intellectual disability and students with learning disabilities
dc.typeconferenceObject
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage54
dc.citation.other: 33-54
dc.citation.rankM45
dc.citation.spage33
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/6893/piuzghzgfgrf.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2204
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу